Followers

Friday 21 November 2014

DUSTA !! Mereka Mengaku SEPASUKAN Tapi Hakikatnya Porak Peranda


Apa benar suasana ceria dan gembira dalam gambar di atas benar-benar berlaku dalam Pakatan Haprak ? Lihat siapa paling teruja , siapa nampak mengharap dan siapa nampak senyum sinis ? 

Tak perlu MMI hurai panjang lebar kerana semua pihak di luar sana sudah pun sedia maklum bahawa Pakatan Haprak hari ini sedang bergoncang.Semuanya kerana sikap pemimpin dan penyokong ketiga-tiga parti yang tidak punya keserasian.

Mereka mengaku masih bersama tetapi hakikatnya caca marba !!!


Bayangkan isunya kerana ketidakhadiran pemimpin tertinggi PAS dalam mesyuarat Pakatan Haprak maka berbalah.Disini kita dapat simpulkan bahawa ketidakhadiran itu adalah alasan kerana ada sesuatu yang sedang berlaku dan sebagai pencinta Pakatan Haprak maka sudah pastilah DAP akan bersuara.

Siapa Gobind nak kritik Hadi Awang sampai macam tu ? Aisey yang ni pun kena fahamlah sebab dalam Pakatan Haprak DAP paling berkuasa !!!!!  Baca ulasan blogger Dr MiM di SINI 

Kemudian cerita si Azmin , Menteri Besar Selangor yang baru ...

Dendam politiknya semakin terserlah dan terkini beliau mendedahkan penyelewengan yang berlaku dalam kerajaan Pakatan Haprak di Selangor.

Azmin Ali dalam kenyataannya petang semalam secara terbuka telah mengesahkan teramat jelas wujud penyalahgunaan kuasa oleh Menteri Besar Incorporated (MBI) membabitkan pemberian pampasan yang bernilai RM2.6 juta kepada lapan orang pembantu bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Hebat pemerhatian Menteri Besar Selangor yang baru ini sepantas kilat sudah boleh membuat kesimpulan mengesahkan wujudnya penyelewengan dalam MBI tanpa memerlukan siasatan, perincian bukti dan pengesahan rasmi dari SPRM. Ini sudah cukup luar biasa.

Antara bekas pembantu Khalid yang dikatakan menerima wang pampasan atau ‘golden handshake’ itu termasuklah bekas Ketua Pegawai Eksekutif MBI, Faekah Husin yang memperolehi sejumlah RM695,400 diikuti bekas Setiausaha Akhbar Khalid, Arfaezah Abdul Aziz yang menerima sebanyak RM413,000.seterusnya 

Sebelum jadi Menteri Besar , Azmin buat apa ? Takkanlah langsung tak tahu menahu ye tak ?

Sekarang ni bila dah kata ada BUKTI maka WAJIBlah Azmin membuat laporan SEGERA kepada pihak berwajib supaya siasatan dapat dilakukan.MMI pun nak tengok sejauh mana teruknya kerajaan Pakatan Haprak apabila dapat kuasa !!!

Mungkin ada dikalangan kita yang kata Azmin bagus sebab BERANI mendedahkan penyelewengan-penyelewengan ini tetapi dalam masa yang sama Azmin sendiri pun kena bedal juga.




Tengok sendirilah bagaimana mereka ganyang sama sendiri , itu belum cerita puak PAS yang dok bagi nasihat percuma dekat Hadi supaya berundur dan Timbalan Presiden PAS yang nak PAS ikut cara politik DAP !!!

Huhuhu lepas ni boleh makan vavi dengan Guan Eng lah !!!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels