Followers

Thursday 11 December 2014

Betul Ker 52% Sokong Anwar Jadi PM ??


Nak kata meroyan rasanya lebih dari tu , hmm maybe puak-puak ni masih lagi dengan mimpi jadi kerajaan sebab kalau dikira daripada pembohongan waktu 16 September dulu tu , si Nga Kor Ming ni sekarang mungkin dah jadi Menteri Perpaduan jaga puak-puak LGBT hihihi .... Maklumlah Anwar PM !! Hahahaha..

Lawak ! Lawak ! 

Apa lagi yang puak ni nak meraban dan bohong rakyat ? 

Puak-puak pembangkang ni biasalah suka ambil kesempatan diatas apa jua perkara yang boleh menguntungkan mereka dan kerana itu maka si Nga Kor Ming ni pun mengulaslah sikit tentang kenyataan Tun Mahathir baru-baru ini bahawa ramai lagi yang layak menggantikan Najib.

Cerita dia Nga Kor Ming ni gopoh malah mungkin bodoh sikit-sikit sebabnya dia langsung tak faham apa yang Tun Mahathir sebut.

Kalau diperhatikan kenyataan Tun Mahathir tu adalah TEGURAN dan beliau mengulas tentang isu politik melibatkan UMNO Selangor malah Tun memberikan pandangan tentang penerimaan ahli baru parti yang mungkin menjadi penghalang kepada kekuatan UMNO itu sendiri.

Selain dari itu kita perlu faham bahawa dalam kenyataan Tun Mahathir sudah pasti akan ada kenyataan-kenyataan yang punya maksud tersirat dan perlu difahami dengan baik dan ianya sering kali dijadikan sebagai contoh agar orang UMNO faham.
Ramai pemimpin yang berkebolehan menggantikan kepimpinan Datuk Seri Najib Razak sebagai perdana menteri namun Umno menjadi penghalang kepada usaha itu, kata Tun Dr Mahathir Mohamad. 
Bekas perdana menteri itu berkata usaha kemasukan pemimpin baharu ke dalam Umno terhalang ekoran kepimpinan parti itu yang lebih gemar mempertahankan kedudukan sebagaimana yang terlihat di Selangor. 
“Sebenarnya ramai, ramai yang layak. Tetapi Umno tak bagi masuk. Umno tak bagi masuk dalam Umno pasal masing-masing jaga tempat dia, kalau masuk orang yang lebih layak daripada dia, dia tak dapat tempat. 
“Sebab itu (contohnya) kita cari dalam Umno di Selangor. Selangor ini penuh dengan orang Melayu yang bijak-bijak belaka, yang pandai, yang berjaya tetapi tak boleh masuk Umno. (Kena) cantas, tak boleh. Pasal dia nak jaga tempat dia. 
“Ha! (kalau orang itu) masuk, (dia) tak boleh jadi ketua bahagianlah, (dia) tak jadi calonlah, tak dapat jadi datuklah. Jadi pasal masing-masing fikir tentang kepentingan diri. Sebab itu kita cari siapa nak ganti (pemimpin tertinggi) oh tak ada kononnya,” katanya dalam satu wawancara bersama Sinar Harian minggu lalu.
Well itu adalah teguran daripada seorang bekas Perdana Menteri terhadap parti UMNO dan para pimpinan khususnya dalam isu di Selangor.

Ada juga yang meminta kepada MMI supaya jangan diulang siar kenyataan Tun Mahathir kerana bimbang ia akan menjadi bahan kepada pembangkang untuk menyerang UMNO.Adoii kenapalah kita suka fikir negatif sangat ? Apa yang tertera diatas sana adalah satu teguran secara langsung daripada seorang pemimpin UMNO terhadap parti UMNO.Apa masalahnya ??

Pembangkang lagi teruk bro !! Menipu , menghasut , berbalah sampai Bai'ah pun langgar .. Ish jauh lebih teruk dari UMNO !!!!

Cuba kita perhatikan apa yang dilakukan oleh Nga Kor Ming ?

52% rakyat sudah memilih Anwar katanya .. haha betul ker ?

Ok first sekali kita tengok akaun tweeter dia ...


Malaun ni ada 21.7K followers bermaksud dia ada banyak pengikut yang sering kali mengikuti perkembangan politik pembangkang dan dirinya sendiri.

Ok sekarang kita tengok pula apa berlaku dalam tweet Nga Kor Ming tentang 52% pengundi sudah pilih Anwar ...

 

Alo brader sejak ianya di tweet hanya ada 3 retweet dan 5 favourites ? Adehhh dengan pengikut yang mencecah 21.7K tu dan dibandingkan dengan 3 retweet alahaiii nampak sangat bukan 52% lagi dah .. 1% pun tak cecah ... Lebih menarik siap kena perli lagi adoiii betoi-betoi hapraklah !!!


Fuh dasyat punya spin noo .. Untuk makluman semua itu antara apa yang MMI nampak dan dikongsi dengan semua supaya kita boleh buka mata dan melihat realitinya.

Tak cukup dengan itu ada NGO turut mencabar puak pembangkang ni supaya membuktikan apa yang mereka sebut sebagai sokongan 52% rakyat terhadap Pakatan Haprak.


Well memang luar biasa , bagi MMI hentikanlah momokan retorik semacam ini kerana semua orang politik dalam Malaysia sedar dan tahu bahawa sistem yang diguna pakai dalam negara bagi menentukan kerajaan adalah melalui pilihanraya umum berdasarkan kedudukan kerusi DUN dan Parlimen.

Semua mereka (orang politik) tahu tentang ini dan persoalan mengapa mereka masih berkokok tentang undi popular adalah tidak lain dan tidak bukan untuk MENGHASUT !!

MMI

5 comments:

  1. Aku pikiaq macai2 PR tu maksudkan 52% dari golongan LGBT Melaya yang merupakan 5% dari seluruh penduduk bumi Melaya ni.....banyak tu.....kahkahkahkah

    ReplyDelete
  2. Selepas nuar kata:
    1. Attartuk acuan terbaik
    2. Islam liberal
    3. Kalimah Allah hak semua
    4. Hudud xnk
    5. Israel dizalimi
    6. Pondan ok

    Mana dtg 52%?

    ReplyDelete
  3. PRU14 mmg anuar jadi PM

    ReplyDelete
  4. Saya lebih suka melihat Anwar masuk penjara, jadi refugee (seperti Alvin Babi dan Ali Abd Jalil) ataupun mati daripada melihat dia jadi PM kita.

    ReplyDelete

Labels