Followers

Saturday 7 February 2015

Guan Eng Shut UP !! Anwar Selamat Jalan !!

Segala-galanya dah jelas cuma mungkin disebabkan beberapa keadaan dan perlakuan sebelum ini yang terlalu mengikut hati membuatkan PAS masih lagi menyimpan hasrat sebenar mereka.

Kedudukan PAS dalam Pakatan Haprak bolehlah diibaratkan sebagai telur di hujung tanduk dan dari gerak bicara mereka sewajarnya kepimpinan Pakatan Haprak faham bahawa ada sesuatu yang JELAS tidak dipersetujui oleh parti itu dan ianya adalah terlalu sukar untuk di selesaikan.

Sebagai mereka yang mengaku tunjang kepada Pakatan Haprak , Anwar Ibrahim haruslah melakukan sesuatu kerana disinilah kepimpinannya akan diuji.

Beliau kini sedang diperhatikan dan jutaan rakyat diluar sana sedang melihat bagaimanakah rentak tari Anwar dalam menyelesaikan konflik paling berdarah dalam Pakatan Haprak semenjak ditubuhkan.

Apakah Anwar mampu mententeramkan pimpinan tertinggi PAS untuk kembali duduk semeja dan menangguhkan apa yang menjadi impian mereka selama ini ? Atau Anwar MAMPU membuatkan PAS menelan kembali hasrat mereka semata-mata untuk memuaskan hati DAP ?

Bagaimana pula dengan DAP ? Adakah Anwar boleh meyakinkan pimpinan cauvinis DAP untuk menerima cadangan dan hasrat PAS untuk terus melaksanakan cadangan hudud mereka ? Atau Anwar boleh menutup mulut Guan Eng dan pimpinan DAP daripada terus-terusan mencacaikan PAS ?

Anwar Ibrahim dalam menanti hari-hari mendatang untuk mengetahui statusnya dalam kes liwat terhadap Saiful Bukhari bukan sahaja tertekan tetapi dihantui dengan pelbagai masalah khususnya melibatkan Pakatan Haprak.

Siri jelajahnya yang kini sedang rancak dijalankan sebenarnya tidak MAMPU menghadirkan sebuah senyuman waima sekelumit rasa riang pun kerana beliau tahu dalam sedikit masa lagi beliau bukan sahaja perlu meringkuk dalam penjara tetapi akan kehilangan pengaruh dalam Pakatan Haprak.

Pergeseran diantara PAS dan DAP kini bukan sahaja membuka mata banyak pihak diluar sana tetapi telah menjadi mimpi NGERI kepada Anwar Ibrahim kerana beliau tahu krisis ini tidak akan mampu diselesaikan melainkan salah satu daripadanya di CERAIKAN.

Siapakah yang bakal diCERAIKAN ? Dan apakah Anwar BERANI bertindak sedemikian?

PETALING JAYA: PAS menegaskan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng tidak perlu memberi kata dua kepada Datuk Seri Abdul Hadi Awang supaya menghadirkan diri dalam mesyuarat Pakatan Rakyat apabila rekod kehadiran beliau sendiri dipersoalkan.

“Lim juga tidak hadir dalam kebanyakan mesyuarat,” kata Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali.

“Presiden PAS akan hadir tetapi bukan kerana desakan DAP,” kata Mustafa.

Katanya, PAS juga tidak akan menyentuh mengenai hudud dalam mesyuarat pada Ahad walaupun Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali menggesa PAS untuk menerangkan berhubung agenda tersebut di Kelantan.

“Kami memerlukan sesi berasingan untuk membincangkan hudud,” katanya.

PAS juga mengesahkan tidak akan menyertai mana-mana demonstrasi menyokong Anwar apabila Mahkamah Persekutuan mengumumkan keputusan rayuan kes liwatnya pada Selasa.

“PAS tidak akan turut serta walaupun kami menyokong Anwar. Kami akan serahkan (keputusan) kepada mahkamah,” kata Mustafa.sumber 

Well secara jujurnya Presiden PAS dah lama merasai dan melihat kepincangan yang terlalu merosakkkan dalam Pakatan Haprak.

Berdasarkan pemerhatian MMI , reaksi wajah pemimpin itu dalam gambar sebelah seolah-olah memberi makna kepada kita bahawa ada sesuatu yang disembunyikan oleh Hadi dan ianya tidak dapat diluahkan kerana alasan tertentu.

Mungkin disebabkan kedudukan parti itu yang semakin hilang maruah kerana ideologi DAP dan PKR secara tidak langsung telah menguasai sebahagian daripada pemimpin PAS sendiri.

Lihat sahaja tindak tanduk Timbalan Presiden PAS dan kewujudan PASMA !! Semuanya bersebab !!

Apa pun kita kenal PAS , Walaupun nadanya kasar dan marah parti ini sering kali tunduk dan bermegah dengan egonya sendiri.Dan kerana itu mereka selalu melakukan kesilapan dengan terus membiarkan diri serta penyokong-penyokong mereka dimacaikan oleh DAP !

Dalam situasi kali ini , MMI juga antara jutaan rakyat Malaysia yang sedang memerhatikan dengan penuh minat apakah PAS di bawah kepimpinan Hadi Awang yang kononnya bertunjangkan para ulama MAMPU keluar dari kepompong yang membinasakan !!!

Sama-sama kita nantikan ...

MMI

1 comment:

  1. Geli ah tengok gambar Penyondol Lubang Taik@ Raja Penipu @ Raja Peliwat @ Raja Kronisma @ Raja Nepotisma @ Raja Kelentong Rakyat @ Raja Pemusnah Bangsa Melayu dan Agama Islam.

    Muka macam a dirty corrupted perverted old man who is a real desperado. Air muka dia macam manusia yang berjiwa hitam dan kotor.

    pttuuiihhh!!

    ReplyDelete

Labels