Followers

Monday 16 February 2015

SAH & JELAS !! Benih Semaian PKR Sudah Mula TUMBUH !!


Apabila ada ketua maka sudah pasti akan ada pengikut ! Apa yang menyebabkan ketua itu HEBAT ? Sudah pastilah beliau memerlukan pengikut yang juga HEBAT !! Apa yang membuatkan pengikut itu menjadi HEBAT ? Sudah barang pasti mereka memerlukan seorang KETUA yang HEBAT !!

Jadi keputusannya kedua-dua pihak berkait rapat dan memerlukan antara satu sama lain.Mungkin kerana itu jugalah maka lahirnya KETUM , agak berbeza dengan KETUA tetapi punya persamaan dalam beberapa segi.

Kehadiran KETUM sebenarnya dah lama , semenjak beliau dikutip oleh Tun Mahathir dan dilonggokkan dalam dunia politik orang Melayu sehinggalah beliau sendiri menjadi seseorang seterusnya cuba makan Tuan sendiri.

Tanpa kita sedari , hakikatnya inilah budaya orang Melayu semenjak zaman dulu.Robohnya Kota Melaka bukan disebabkan kekuatan musuhnya tetapi kejahilan , kerakusan dan perasaan dengki sesama sendiri.

Tak perlulah rasanya MMI ulas panjang bab-bab tu cuma dalam isu KETUM ni , ada sesuatu yang dah lama disemai kini sudah mula tumbuh dan mula menampakkan hasilnya.

HASIL itu bukanlah sesuatu yang boleh dijadikan keuntungan tetapi yang mampu merosakkan sebahagian besar warga kita sendiri apabila nafsu dan pemikiran mula dicarik-carik dengan pertembungan politik untuk menghalalkan cara.

Pastinya kita masih ingat bagaimana hal-hal melibatkan agama Islam dan akidah orang Islam pada hari ini semakin teruk dicanai.Anak-anak muda dan sebahagian besar masyarakat kita pada hari ini tidak lagi melihat NILAI-NILAI Islam itu sebagai perkara yang perlu di jaga.

Bersepah diluar sana mereka yang masih hanyut dengan budaya luar kononnya atas dasar fesyen dan stail.Trend berseluar ketat , tidak bertudung , pergaulan bebas malah menghampiri perkara-perkara yang ditegah oleh agama dipandang sebelah mata sahaja.

Tidak cukup dengan itu , hadir pula pemimpin yang mengaku Islam boleh bersetuju dengan mereka yang bukan Islam dalam beberapa perkara yang secara jelas menghina agama sendiri dan semua itu berlaku kononnya atas dasar hak serta kebebasan.

Kini KETUM sedang meringkuk dalam penjara untuk menghabiskan saki baki tempoh masa hukuman 5 tahun kerana MELIWAT !

KETUM secara OFFICIALnya sudah pun disahkan sebagai PELIWAT dan perlu menjalani hukuman yang sebenarnya terlalu ringan.

Tidak pula kita dengar suara-suara daripada mereka yang begitu teruja untuk melaksanakan undang-undang HUDUD untuk mengheret KETUM agar menjalani hukuman di bawah undang-undang HUDUD.

Sepatutnya KETUMlah yang menjadi PERINTIS kepada perlaksanaan hukuman HUDUD agar dapat dijadikan sebagai pengajaran kepada seluruh umat Islam di Malaysia atau warga Malaysia amnya.

Tetapi ianya tidak berlaku dan tidak ada satu suara pun yang mahu melihat ianya berlaku !! Mungkin juga kerana itu KETUM sering kali mencari dalih untuk melewat-lewatkan sebarang cadangan mereka-mereka yang mahu melaksanakan undang-undang HUDUD.

Apa yang PASTI , KETUM disahkan sebagai PELIWAT oleh undang-undang negara kita.Walaupun ada penjilat tegarnya masih mahu menolak keputusan itu seolah-olah mereka lebih faham tentang keadilan.

Pelbagai rekayasa muncul setelah KETUM di tahan malah si anak sanggup berbohong demi seorang ayah.Well MMI tak nafi memang begitulah kasih sayang seorang anak kepada ayah tetapi dalam keadaan tertentu KESALAHAN tetap KESALAHAN.

Yang menghairankan kenapa tidak si anak sebelum ini meyakinkan si ayah supaya melakukan SUMPAH LAKNAT ? Secara jujurnya jika itu berlaku , KETUM bakal mendapat lebih kepercayaan daripada rakyat diluar sana.Dan kenapa agaknya si anak tidak pula mahu meyakinkan si ibu supaya SEGERA menunjukkan JAM OMEGA yang kononnya berada dalam simpanan mereka ?

Jika melihat kepada cara mereka berpolitik , keluarga ini sewajarnya dilabel bijak tetapi kebijaksanaan itu masih belum cukup kerana mereka terlupa 2 perkara diatas sebenarnya jauh lebih HEBAT daripada bersetuju dengan penyokong untuk menyalakan lilin di luar tembok penjara Sungai Buloh.

Seperti yang MMI katakan diawal tadi seorang ketua yang hebat perlu mempunyai pengikut yang hebat , dan pengikut yang hebat memerlukan seorang ketua yang hebat ! Kedua-duanya saling memerlukan tetapi dalam keadaan ini rasanya ketua dan pengikut ini tidaklah SEHEBAT mana kerana mereka bukan sahaja mengikut emosi tetapi sudah pun MEMBUKTIKAN kepada seluruh dunia bahawa mereka juga peminat pintu belakang (lihat gambar atas).

So dalam hal ini kadang-kalanya MMI terfikir apakah Nurul Izzah dan Wan Azizah juga sama-sama setuju dan suka dengan aktiviti pintu belakang ?

Hmmm .....

MMI

3 comments:

  1. makin subur benih semaian Anwar.....

    ReplyDelete
  2. Good effort from MMI Syabas,

    These bunch need to be pinned-down and down real hard! Good offensive article and AI offshoots ie. his upcoming 2nd daughter has started to play out their game. Either we beat them at their game or we force them for a walkover!

    Selamat berjuang!

    ReplyDelete
  3. Apa maksud - we are fucking anal?

    ReplyDelete

Labels