Followers

Sunday 5 April 2015

Bila MELAYU Nama Syed Rosli Mula Jadi BANGSAT !!

Atas apa isu sekalipun apabila berlakunya satu-satu kejadian yang melibatkan nyawa saudara seagama terkorban , kita wajarlah bersimpati dan jangan sesekali bertindak mengikut emosi.

Tapi itulah hakikatnya manusia yang mengaku Melayu dan beragama Islam seperti Syed Rosli Jamalullail rupa-rupanya masih jauh tersesat disongsangkan dengan hawa nafsu dan emosi melampau.

Rasanya ISLAM tidak pernah mengajar umatnya untuk berlaku SEBIADAP ini ! Apatah lagi mengaitkan dengan isu GST !

Bekas calon jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Syed Rosli Jamalulail mendakwa mangsa nahas helikopter yang meletup petang semalam sebagai hukuman tuhan terhadap pengkhianat negara.

Beliau melalui status yang dimuatnaik oleh bekas aktivis Parti Keadilan Rakyat (PKR) Wan Indera Putera, turut mengaitkan insiden tersebut berlaku kerana keputusan kerajaan melaksanakan cukai barang dan perkhidmatan (GST).

“GST cukup membebankan rakyat… Rakyat berdoa kepada Allah… Doa rakyat yang dizalimi insy Allah, Allah akan makbulkan. Ammiin.

“Terima kasih Allah SWT kerana sudah mula menghukum pengkhianat negara. Ammiin,” tulis beliau di dalam status Facebook tersebut.

Tidak cukup dengan itu, beliau turut memuatnaik status di laman Facebooknya yang dikatakan insiden tersebut dengan GST.

Kenyataan beliau itu kemudiannya dikecam oleh pengguna Facebook yang lain.

“Ajal tetap dtg smada kepada org baik atau tak baik…sesiapa pun yang terkorban kita sedekahkan alfatihah” ujar Bro Salleh di Facebook.

“Semuga syed rosli jamalullail pun akan menerima nasib yg sama…. t.kasih juga..allah bg nyawa lg pd org mcm syed rosli ni untuk bertaubat…nama je islam..tp hati kafir lahanat…” ujar Johari Ishak pula di dalam status yang sama.

“Bila aku baca komen Syed Rosli Jamalullail, rasa nak bagi penyepak. Aku tak menyesal menyumbat dia dalam kandang block aku” ujar Dr Aznil Hisham yang merupakan salah seorang pengamal perubatan di sebuah hospital kerajaan di ibukota di dalam status Facebooknya sebentar tadi.

Terdahulu Wan Indera memuatnaik status Facebook yang memaklumkan mengenai kejadian helikopter yang terhempas di Semenyih.

Syed Rosli sebelum ini menulis perjuangan menentang Perdana Menteri, adalah merupakan satu jihad.

Memetik laporan portal myKMU, beliau dilaporkan berkata mereka yang mati ketika melakukan penentangan itu boleh dianggap syahid.

Beliu turut pernah menggesa Perdana Menteri untuk meletakkan jawatan susulan dari siasatan yang dibuat terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Menurutnya ia bagi memastikan siasatan lebih telus dan tiada gangguan terhadap semakan akaun secara bebas yang akan dijalankan ketua audit negara.

Disember tahun lepas, beliau dilaporkan telah menulis surat terbuka menuntut agar Najib berundur sebagai Presiden Umno sambil menyifatkan perkhidmatan ahli parlimen Pekan itu tidak lagi diperlukan.

MMI ingat mungkin setelah selesai semua urusan melibatkan nahas helikopter yang mengorbankan 6 orang semalam , UMNO boleh mula fikir untuk segera memecatkan BANGSAT semacam ini kerana tindakannya kali ini sudah terlalu MELAMPAU !

Bodoh tak bertempat !

MMI

13 comments:

  1. Sungguh hitam hatinya. Adakah dia tahu bagaimana cara kematiannya nanti ? Segeralah bertaubat. Kalau mati dengan sakit menderita bertahun2 sampai nak telan makanan pon tak boleh ... bersedia kah dia? Berpada2lah bila mengadili orang lain dengan pensapat peribadi.. kerana Allah yg Maha Mengadili dan Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
  2. Adakah menerajang si pukimak ni suatu jihad juga?

    Mak bapak budak ni membesarkan sekor babi atau manusia?

    ReplyDelete
  3. Aku tak takut GST...malah GST adalah baik untuk membantu KErajaan membantu rakyat...

    AKU LEBIH TAKUT DI MALAYSIA INI ADA ANASIR2 KURANG AJAR DAN BIADAP SEPERTI SI ROSLI PUKIMAK NI. JANGAN GUNA SYED. BUAT MALU KAUM JER.

    ReplyDelete
  4. Sama2 kita saksikan anjing sesat ni kena terajang suatu hari nanti sebab ramai yang mendoakan anjing sesat ni kena terajang.

    ReplyDelete
  5. Berhati2lah menghakimi orang lain. Dia pon tak tau bagaimana ajalnya ditarik nanti.

    ReplyDelete
  6. Tak tahu apa nak komen dah...teruk betul dia ni...

    ReplyDelete
  7. Hidup syed rosli...bravo bravo...

    ReplyDelete
  8. UMNO lembik..spesis macam ni la yg paling ramai dalam UMNO...nak simpan buat apa lagi..kalah bertanding ketua pemuda terus jadi pengkhianat..buang aje..tak rugi pun..masih ramai lagi yg setia.

    ReplyDelete
  9. Antara perkara yang wajar kita elakkan ialah menimbulkan fitnah selepas kematian. Antaranya kerana si mati sudah tidak dapat menjawabnya.

    Ertinya semsa hidup, kita digesa jadi orang baik-baik.

    Begitu juga apabila fitnah ditimbulkan semasa kita masih hidup, sewajarnya kita bangun menafikan, menentang dan berjuang ke arah kebenaran dan bukannya lari keluar negara atau hantar pondan tolong jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro, bagaimana agaknya manusia politik boleh menjadi baik untuk semua orang. lihat sahaja contoh yang ada dan telah tiada. nik aziz, tun mahathir, tun razak, tunku abdul rahman, tun hussein onn, onn jaafar dan ramai lagi. adakah mereka dianggap baik oleh semua orang? jika ada yang sayang, maka akan ada juga yang membenci dan tak puas hati. macam awak juga bro, awak cuba berlaku baik dengan melontarkan kritikan kepada orang politik mengikut asas. ada yang sokong dan pasti juga ada yang benci dan meluat. kita tak mampu memuaskan hati semua orang bro. so, tak kiralah orang pandang kita baik ke, jahat ke asalkan kita tahu kita berbuat sesuatu untuk kebaikan orang lain. biar kita dibenci orang asal bila mati nanti Allah tak benci kita.

      Delete
  10. Ajaran daripada PKR dan PAS Melayu hentam Melayu, kafir jadi kawan,masing-masing nak jadi ustaz keluar fatwa-fatwa sendiri hebat sungguh mereka, nak jihad?

    ReplyDelete
  11. Syed Rosli kalau benar nak berjihad bukan doakan kejatuhan sebangsa dan seugama,nak betul berjihad jihad di pulau pinang lawan Dapigs serta barua2nya menindas orang melayu islam.

    ReplyDelete
  12. Negara kita bebas bersuara. Pas pada suatu ketika dulu pernah memfatwakan UMNO itu kafir dan laknatullah. Tun M juga pernah mengatakan Nabi SAW simpan janggut sebab tak ada pisau cukur.Anwar Ibrahim pernah berceramah dan mengatakan bahawa PAS tak ada akal. Kalau ada akal pun letak kat lutut. Samy Vellu pernah memperlekehkan islam dgn menjual soalan , apa...Quran boleh buat jambatan kah?

    Blogger seperti Alvin Tan dan Namwee memburukan islam dgn mengatakan Azan itu anjing menyalak diwaktu pagi.

    Jika Syed Rosli biadap, yang diatas itu lebih biadap. Sekurang-kurangnya Syed Rosli tidak biadap pada agamanya.

    ReplyDelete

Labels