Followers

Tuesday 15 January 2013

ADUN DAPigs Istihar BEBAS ?! Ada Yang Tak Kena Ni !!


Koay Teng Hai, ADUN DAP bagi kawasan Pulau Tikus dalam satu sidang akhbarnya semalam telah bertindak menurunkan logo DAP serta mengumumkan dirinya kini sebagai ADUN BEBAS.

Apa yang diketahui pengumuman itu dibuat di Pusat Khidmatnya dan berdasarkan sumber yang layak dipercayai tindakan wakil rakyat DAP itu adalah berpunca daripada keputusan Jawatankuasa Disiplin DAP Pusat pada 11 Januari 2013 lalu bahawa beliau tidak lagi menjadi ahli DAP serta tidak dibenarkan menggunakan apa saja logo atau lambang DAP dalam apa jua aktiviti yang dijalankannya. 

Beliau diketahui telah mengemukakan rayuan 14 hari daripada tarikh hukuman kepada Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP bagi menghalang keputusan jawatankuasa disiplin itu. Punca sebenar kenapa ADUN Pulau Tikus itu dilucutkan keahlian adalah ekoran ingkar arahan parti supaya menghadiri sidang DUN Pulau Pinang pada 1 November 2012 lalu.
PULAU PINANG 14 Jan - Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Tikus, Koay Teng Hai hari ini mengisytiharkan diri sebagai wakil rakyat bebas selepas digantung keahlian oleh DAP secara rasmi pada 11 Januari lalu.
Teng Hai yang sebelum itu digantung oleh Jawatankuasa Disiplin DAP selama enam bulan kerana tidak menghadiri Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) pada November tahun lepas mengumumkan perkara itu dalam satu sidang akhbar di sini hari ini.
Menurutnya, beliau telah menurunkan logo parti di pusat khidmatnya yang merupakan peraturan parti sewaktu ahli digantung.
"Pada masa sama, saya meminta penyokong bertenang," katanya pada sidang akhbar di pejabat pusat khidmatnya di sini hari ini.
Teng Hai berkata, beliau bagaimanapun akan membuat rayuan berhubung hukuman berkenaan dan akan terus berkhidmat kepada parti.utusan
Perkembangan terbaru dalam DAP ini amat menarik dan secara tidak langsung memperlihatkan parti itu terus dilanda masalah dan kontroversi. Inilah cara atau corak pentadbiran DAP dan bagaimanalah nanti apabila berkuasa dan memerintah negara ? 

Akhir sekali sejauh mana ianya benar-benar berlaku ? Apakah ini satu lagi lakonan seperti mana isu kiraan undi dalam pemilihan CEC DAPigs tempoh hari ?

Hati-hati puak-puak ni suka pembohong !

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels