Followers

Sunday 12 August 2012

Mamat Ni Memang Celaka !!


Namawee budak paling celaka ni mungkin dah rasa diri tu hebat sangat sebab tu beliau sering kali menimbulkan kontroversi yang menyakitkan hati orang.Yang paling MMI bengang apabila tindak tanduk beliau tidak di ambil sebarang tindakan oleh pihak berkuasa sebelum ini.

Terbaru sekali apabila Mamat Celaka ni telah memuat naik satu klip video lagu dalam YouTube mengandungi maki-makian dalam bahasa Hokkien terhadap Lin Dan selepas Chong Wei kalah 21-15, 10-21, 19-21 kepada Lin Dan dalam perlawanan akhir badminton perseorangan lelaki Olimpik London, di Arena Wembley baru - baru ini.

Klip itu kemudian tersebar ke seluruh forum utama dan facebook telah menimbulkan kemarahan di kalangan peminat badminton di China. Media dalam talian China, Souhu melaporkan bahawa Namewee mempertahankan dirinya dengan berkata, dia hanya meluahkan perasaannya seperti seorang peminat biasa.


Lirik lagu hasil dari google translate dipercayai seperti ini Dengar kau suka akan filemku, Senyap-senyap tengok Nasi Lemak 2.0, Hantu gangster akan ditayangkan tak lama lagi, Nak ajak kau tonton sekali. Tapi kau berada di London, Tidak dapat hadirkan diri, Tak mengapa, kau sedang berjuang untuk negara. Lantas ku membuka RTM1, Melihat kau berjuang demi ibu pertiwi, Dengan mudahnya menang pusingan pertama, Seluruh negara bersorak gembira. Tapi pusingan kedua itu China punya XX, Macam makan dadah Jadi kuat gile ****, Dan mengalahkan kau ke bawah gaung, Dan Kehilangan tenaga. Biarpun kau kalah, Air mata keluar, Seluruh Malaysia bersedih denganmu, Fat lady pun turut bersedih. Biarpun kau kalah, Janganlah menangis, Datanglah tonton filem ku, Biar kau ketawa terbahak-bahak. Biarpun tiada cuti, Dan ais krim percuma, Kau lah perwira Malaysia, Kalah atau menang kami tetap sayang kau. Lepas habis lagu dia ugut Lin Dan dalam bahasa hokkien, "Itu China punya orang ha, jangan berlagak lah! Jangan datang Malaysia, kalau aku nampak kau aku pukul kau " .Berita Selanjutnya

Memang celaka dia ni , Apakah beliau tidak tahu dengan tindakan sedemikian mampu merenggangkan hubungan diantara dua negara besar iaitu Malaysia dan China.

Tahukah beliau bahawa Malaysia mempunyai hubungan diplomatik yang cukup baik dengan China selama ini sehinggakan beberapa perkara besar seperti tuntutan kepulauan Spratly mampu di tangani dengan baik.

Apakah kita sebagai rakyat Malaysia mahu membiarkan Namawee untuk terus bersikap biadap tanpa mengambil apa - apa tindakan ? Pihak berwajid tolonglah ambil tindakan yang sepatutnya kerana rakyat Malaysia tidak boleh menerima sikap dan tindakan biadap yang ditunjukkan oleh Namawee.

HALAU SAJA NAMAWEE KELUAR DARI MALAYSIA !!

Ayat power Namawee , beliau kasi tahu sama Lin Dan jangan berlagak dan jangan masuk Malaysia kalau tidak kena pukul..

Ayat power MMI (untuk Namawee) pula .. Jumpa dekat aku ang siap !!  

MMI.

2 comments:

  1. Kau pn satu hal juga. Buat ape layan si Nawawee tu dengan buat Blog seperti ni. Kerajaan dah jelaskan pada media sebelum ni,'ENGGAN MELAYAN NAWAWEE'.
    Jadi, abaikan budak ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak marah sebab tindakan budak bangang ni mampu merosakkan reputasi negara dan rakyat Malaysia di mata luar..Apa pun aku setuju dgn pandangan hang ABAIKAN budak ni..

      Delete

Labels