Followers

Friday 19 October 2012

Apakah Ini Petanda Berakhirnya DAPigs Di Pulau Pinang ??


Hampir 20 tahun yang lalu laut disekitar Pulau Pinang tidak lagi didatangi oleh spesis ikan lumba-lumba yang terkenal dengan sifat manja dan comel mereka.Mengikut para pengkaji hidupan marin , mereka mengatakan ikan lumba-lumba hanya akan hadir dikawasan yang air lautnya tidak tercemar atau dalam erti kata lain air laut yang jernih ataupun tanpa ada kesan-kesan kekotoran.

MMI antara sebahagian daripada penduduk Pulau Pinang yang dulunya selalu melihat ikan lumba-lumba ini bermain dan mengejar antara satu sama lain ketika menaiki feri dari Butterworth ke bahagian Pulau atau sebaliknya.

Memang menarik kadang-kadang terhibur melihat mereka mengejar kelajuan feri yang bergerak.Malah dulunya ianya merupakan antara tarikan yang ada di Pulau Pinang.

Namun kini rakyat Pulau Pinang tidak perlu resah lagi kerana ikan lumba-lumba dikatakan sudah kembali ke perairan Pulau Pinang.


Cuma ada sesuatu yang agak mengejutkan MMI sebentar tadi , semasa tengah sembang-sembang dan minum dengan seorang kenalan yang berlainan bangsa beliau berkata...

Apakah ini petanda sesuatu bakal berubah? 

Emm ramalan-ramalan ni bukan bidang MMI tapi kalau betullah agak-agak apa yang berubah ???

Apakah ini petanda bakal berakhirnya rejim DAPigs di Pulau Pinang ???

Sama-sama kita nantikan..Hehehehe...

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels