Followers

Tuesday 23 October 2012

GEMPAR KRISTIAN & BUDDHA Bakal Ranapkan Islam Di Malaysia !!


Apakah reaksi pertama apabila kita membaca tajuk entri diatas ? Apa benar kristian dan buddha bakal ranapkan Malaysia ? Adakah orang-orang Islam di Malaysia bakal diperangi oleh orang-orang kristian dan buddha ? Mampukah negara seperti Malaysia bertahan daripada segala kemungkinan ? 

Inilah sebenarnya lontaran persepsi yang mampu menimbulkan kekacauan dan rasa tidak senang masyarakat berbilang bangsa dan agama di negara kita.Malah MMI yakin dengan ungkapan seperti diatas ianya bakal menyebabkan orang-orang kristian dan buddha turut merasa marah kerana ianya barangkali bukan agenda mereka.

Begitulah juga hakikatnya hari ini apabila Chua Soi Lek dalam perhimpunan MCA baru-baru ini berbicara soal hudud yang mendapat liputan meluas semua media di Malaysia khususnya media-media politik.

Chua Soi Lek dan barisan pimpinannya harus sedar menyentuh sesuatu perkara yang melibatkan institusi agama apatah lagi agama Islam khususnya di Malaysia ini bererti seluruh pimpinan MCA sebenarnya sedang bermain dengan api.

Mereka harus sedar bahawa api yang sedang dinyalakan ini bukan saja mampu meleburkan MCA malah seluruh bangsa Cina dan mereka-mereka yang selalu menjadikan Islam sebagai bahan politik murahan.

MCA dan Chua Soi Lek perlu memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia yang beragama Islam kerana kedangkalan mereka menyentuh isu hudud yang jauh menyimpang daripada maksud sebenar hukum Allah SWT itu.

MMI tidak akan berkompromi dalam soal ini kerana ianya melibatkan maruah Islam dan orang-orang Islam di Malaysia.Chua Soi Lek selaku Presiden MCA seharusnya mengambil tahu apa itu hukum hudud bukannya membuat tuduhan secara membabi buta apatah lagi dalam perhimpunan MCA yang mampu mengundang pelbagai persepsi yang tidak baik.

Kenyataan " menolak pelaksanaan hukum hudud, dari dulu sehingga kini. Pelaksanaan hukum ini akan menjejaskan keharmonian dalam kalangan rakyat beragama Islam dan bukan Islam " adalah satu kenyataan paling biadap daripada pimpinan MCA kerana ianya jelas merupakan satu tuduhan tidak berasas yang sepatutnya dirujuk kepada rakan komponen seperti UMNO terlebih dahulu bagi mendapatkan gambaran sebenar.

Malah MCA yang sebelum ini pernah mengadakan pertemuan dengan Ustaz Fathul Bari bagi mendapatkan pandangan berkenaan hukum hudud seharusnya tahu bahawa isu hudud bukanlah isu yang seharusnya dijadikan sebagai bahan mahupun perkara yang harus diperbincangkan dalam perhimpunan MCA apatah lagi menjadikannya sebagai salah satu resolusi persidangan.

MCA harus sedar bahawa mereka sudah pun mengistiharkan parti mereka sebagai parti yang menentang Islam dan menentang Islam bererti menentang umatnya menentang umatnya bererti menentang UMNO di Malaysia.

Apakah MCA juga mempunyai pendirian yang sama dengan DAPigs dalam Pakatan Haprak ? Jika inilah yang menjadi pendirian MCA maka sudah sampai masanya MCA harus diterajang keluar dari Barisan Nasional.


Kepada seluruh umat Islam di Malaysia , kita sedang berdepan dengan satu senario yang cukup membimbangkan dan kerana itulah maka gerakkan seluruh saf kita untuk pastikan orang-orang Melayu dan Islam bersatu dibawah satu bumbung.

Mungkin tidak ramai yang sedar akan perkembangan ini namun percaya atau tidak semuanya bermula apabila orang-orang Islam dalam Pakatan Haprak terlalu memberikan ruang kepada puak-puak cauvinis ini memijak kepala mereka dan kerana kelemahan inilah maka cauvinis lainya sedikit sebanyak sudah berani menyuarakan pendirian mereka yang sama sekali tidak berasas malah boleh dikatakan sebagai pencetus kepada kekacauan.

Di ketika ini samada UMNO mahupun PAS usah menuding jari antara satu sama lain kerana masing-masing sedang berdepan dengan pihak-pihak yang sedang berusaha menghina agama Islam.

MMI menghormati pandangan YAB PM apabila menyatakan bahawa kita menghormati pandangan rakan komponen dan sememangnya ia selari dengan apa yang kita pegang selama ini iaitu kontrak sosial.Malah parti UMNO dan PAS sendiri pun sentiasa melaungkan untuk berusaha supaya golongan seperti MCA dan DAPigs dapat memahami Islam dan ketika Islam itu sudah difahami oleh mereka barulah pelaksanaan seperti hukum hudud akan diperbincangkan ini diakui sendiri oleh pimpinan dari kedua-dua parti UMNO dan PAS. 

Walaupun begitu kita juga perlu tegas dalam soal ini kerana ianya mampu melahirkan rasa benci dikalangan orang Melayu sendiri seterusnya akan mengakibatkan undi protes berlaku sekali lagi dalam pilihanraya ke-13 nanti dan natijahnya BN mampu kecundang.

Percaya atau tidak jika BN kecundang kali ini maka kecundang itu cukup perit dan sakit malah memerlukan tempoh masa bertahun-tahun lamanya untuk kembali sebagai kerajaan Malaysia.

Kerana MCA merupakan parti komponen dalam Barisan Nasional maka MMI mendesak Chua Soi Lek dan seluruh pimpinannya HARUS SEGERA MEMOHON MAAF kepada seluruh umat Islam di Malaysia !!

Demi Agama , Bangsa dan Negara SEBARKAN !!

MMI.

2 comments:

Labels