Followers

Tuesday 2 October 2012

Kerana Mulut Badan Binasa - Mansor Bakal Di Pecat !!


Peribahasa kerana mulut badan binasa ternyata menjadi igauan ngeri kepada Mansor Othman malah beliau kini hampir pasti dapat benar-benar memahami maksud peribahasa tersebut.Semuanya bermula dengan tersebarnya rakaman audio percakapan beliau dalam salah satu mensyuarat melibatkan jentera parti PKR.

Melabelkan Guan Eng sebagai angkuh dan sombong sudah cukup untuk membuatkan Mansor dianggap sebagai duri dalam daging kepada kepimpinan DAPigs di Pulau Pinang.Mansor ternyata sudah terlepas cakap walaupun telah mengangkat Guan Eng sebagai TOKONG namun perasaan syak dan ragu-ragu sudah mula bermain di benak hati Guan Eng.

Di kalangan rakan-rakan PKR di Pulau Pinang sudah membulatkan tekad, Mansor sudah perlu meletakkan jawatan. Situasi PKR di Pulau Pinang memang dalam keadaan yang sangat gawat. Mansor sudah kehilangan rentak sebagai pemimpin sama sekali. Malahan, Guan Eng secara jujur mengatakan bahawa Pakatan Haprak perlu bekerja lebih kuat dalam memastikan kemenangan di Pulau Pinang. Guan Eng sudah give up dengan Mansor.

Majoriti rakyat juga sudah semakin pelik dengan perangai Mansor. Ucapannya kini tidak mempunyai isi. Lebih banyak membebel tentang politik peribadi. Tidak lagi bersikap objektif dan mula membangkitkan isu remeh. Soalnya, ini dalam majlis rasmi kerajaan. Laporan sudah disampaikan kepada Guan Eng, dan Ketua Menteri memang tidak seronok dengan apa yang didengar.

DAPigs Pulau Pinang sudahpun meminta pengganti dinamakan untuk mewakili Pakatan Haprak di DUN Penanti. Permintaan Guan Eng, sekiranya boleh, Kak Wan sendiri dibawa balik dan bertanding di Penanti dalam PRU yang akan datang.

Nampaknya Mansor akan menjadi ‘korban’ TKM kedua di Pulau Pinang. Confirmed. Tunggu masa saja.

Walaupun Anwar minta sedikit masa daripada Guan Eng, namun Ketua Menteri paling celaka itu sudah menyatakan secara jelas. Meletakkan Mansor kembali sebagai calon – akan merosakkan peluang DAPigs untuk tampil lebih cemerlang.

Satu perkara lagi yang juak-juak Pakatan Haprak kena ingat selepas PRU-13 nanti bukan saja Mansor malah seluruh pimpinan Pakatan Haprak termasuk Guan Eng bakal tiada tempat kerana BN akan kembali berkuasa.

Hanya masa yang menentukan..

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels