Followers

Wednesday 5 December 2012

Al-Kisah Guan Eng Si Broker Tanah


Sebut saja nama Guan Eng pasti ramai yang dah kenal dengan musibat ni , seorang pemimpin dalam parti cauvinis penuh rasis DAPigs yang kini bertapak di Pulau Pinang hasil daripada pengkianatan seorang pemimpin Melayu terhadap bangsanya sendiri.

Siapa si pengkianat itu kalau bukan Anwar Ibrahim yang telah melakukan pembohongan sewaktu 2008 yang lalu sehinggakan rakyat Pulau Pinang khususnya orang Melayu turut termakan dengan kata-kata manisnya hingga menumbangkan Barisan Nasional.

Pada ketika itu , ianya adalah satu kejayaan besar buat Pakatan Haprak bila mana mampu mewujudkan kerajaan negeri di bawah kepimpinan DAPigs.Segalanya berubah malah kerajaan negeri yang baru ini dikatakan berjiwa besar dan meletakkan kepentingan rakyat sebagai keutamaan sehinggakan ramai juak-juak pencacai PAS khususnya tidak lekang dengan senyuman.

Senyuman kejayaan terlakar di setiap wajah mereka malah senyuman itu pula diterjemahkan dengan laungan "Allah Hu Akhbar" setiap kali si Ketua Menteri mereka hadir di pentas-pentas ceramah.

Memang hebat ketika itu orang-orang Melayu seakan-akan lupa bahawa mereka hanyalah minoriti yang bukan saja tidak berupaya untuk menjinakkan rejim DAPigs malah mereka juga sebenarnya sedang memperjudikan nasib bangsa mereka sendiri.

Ku sangka panas hingga ke petang rupa-rupanya hujan di tengahari itulah pepatah yang amat sesuai sekali kita samakan dengan rakyat Puau Pinang kini khususnya orang-orang Melayu.Lihat saja apa yang berlaku setelah rejim DAPigs mendapat kuasa...sekampung orang India dirobohkan,berbaris gerai milik Melayu di hapuskan,sebidang tanah yang sepatutnya dibina rumah mampu milik orang Cina di jual,Masjid dan sekolah di Bayan Mutiara hanya tinggal nama,peniaga di Padang Kota di halau dan banyak lagi.

Hebat bukan ? Jangan lupa semua yang berlaku itu adalah hasil daripada janji seorang pemimpin berbangsa Melayu bernama Anwar Ibrahim dan kini Guan Eng sudah pun mampu menundukkan mereka-mereka yang dulunya bercakap besar.

Terkini Guan Eng bukan saja menguasai seluruhnya pentadbiran kerajaan negeri Pulau Pinang malah beliau juga mampu menjadi seorang broker tanah yang cukup hebat dengan segala tipu muslihatnya.

Lihat saja kenyataan berbelitnya melibatkan isu penjualan tanah bagi tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara yang MMI kira sebagai kaedah si lidah biawak ini melepaskan dirinya.

Malah tidak keterlaluan jika MMI katakan Guan Eng kini sedang cuba mengheret institusi agama lain dalam konflik ini kerana beliau tahu sentimen agama mampu menarik sokongan bangsa dan sekiranya ini berlaku maka barangkali sentimen perkauman juga mampu mengambil tempat.

Bayangkan sekira semua itu berlaku di sebuah negeri seperti Pulau Pinang ? Ikuti pendedahan daripada Dr MiM berkenaan isu tanah tapak masjid dan sekolah Bayan Mutiara Klik Sini 

Yang pasti si broker tanah ini langsung tidak pernah menjawab segala persoalan yang diajukan kepada beliau.Soalnya mengapa ? Anda fikirkan...

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels