Followers

Saturday 2 June 2012

Buat Generasi Ku - KL Under Siege 1975


Kepada yang selalu mengikuti blog MMI , kali ini kita akan bicarakan atau lebih tepat mengikuti rentetan peristiwa yang pernah berlaku dalam negara dan menggemparkan dunia.MMI yakin bahawa di luar sana ramai dari kalangan generasi x dan y mahupun mereka-mereka yang seangkatan dengan MMI tidak tahu malah mungkin tidak pernah tahu bahawa negara Malaysia yang seaman hari ini pernah mengalami apa yang yang kita panggil huru hara.

Apa yang MMI bawakan ini sebenarnya membuktikan betapa kita hari ini beruntung kerana di anugerahkan sebuah negara yang cukup harmoni malah apa yang di tinggalkan kepada kita seharusnya kita sama-sama pertahankan kerana segalanya mungkin berlaku sekiranya kita lalai dan alpa.

Setelah berlakunya sejarah hitam dalam negara pada tanggal 13 Mei 1969 mungkin ramai yang tidak mengetahui atau mungkin sudah lupa bahawa negara pernah di landa kontroversi melibatkan kumpulan-kumpulan pengganas antarabangsa.

Kepada semua ikutilah peristiwa di bawah ini supaya ianya menjadi pedoman dan pengajaran kepada kita dalam mewarisi sebuah negara yang tercinta.

  




Mungkin ada yang mengatakan itu peristiwa dulu yang tidak akan berlaku lagi namun hakikatnya jika diamati  dengan apa yang berlaku sekarang nescaya ianya mampu berlaku lagi.Percayalah sejauh mana kita bersedia sekalipun setiap perkara yang akan berlaku tetap akan berlaku.Soalnya sejauh mana kita bersedia menghadapinya ?

Kepada generasi ku fikirlah dan bukalah minda serta hati kelian supaya kita tidak menyesal dikemudian hari.

Malaysia dan kerajaannya perlu kita pertahankan.

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels