Followers

Monday, 18 December 2017

Kerajaan Gadai Tanah Pada CHINA ? 27 Fitnah Pembangkang Yang Perlu Kita Tahu


Apabila pembangkang terlalu berkeinginan untuk menguasai Putrajaya maka mereka tanpa teragak-agak telah melakukan tindakan diluar norma seorang pemimpin politik yang waras dengan menjadikan sumber fitnah dan tohmahan sebagai bahan untuk menghasut rakyat supaya menolak kerajaan BN pimpinan UMNO.

Seolah-olah mereka lupa dulunya Putrajaya digembar-gemburkan akan digadaikan sekiranya pembangkang menguasai kerajaan persekutuan.

Enahlah MMI sendiri kadang-kalanya hairan dengan sikap gerombolan ini kerana prinsip dan pendirian mereka sering berubah-ubah malah ianya mengikut musim.

Tidak ada pendirian yang konsisten dalam semua perkara dan kerana itu rakyat Malaysia menolak sama sekali kehadiran pembangkang dan kalau ada sekalipun yang menerima, mereka-mereka itu adalah segelintir daripada kumpulan yang bersama dalam parti-parti politik pro pembangkang dan juga segelintir dari kalangan mereka yang membuat keputusan berdasarkan kepada tuntutan kehendak yang tidak dapat dipenuhi seterusnya menyalahkan pihak kerajaan.

Kumpulan ini sebenarnya memiliki apa yang kita sebut sebagai keperluan namun kerana tuntutan kehendak melebihi daripada keperluan akhirnya mereka mula menyalahkan pihak lain walaupun hakikatnya perkara-perkara yang disentuh itu turut melibatkan semua pihak.

Soalnya bagaimana kita menguruskan kehidupan seharian dan apakah kita bersedia untuk berdiri atas kaki sendiri tanpa menuding jari kepada pihak lain ?

MMI tak nafikan ada dikalangan warga kita yang hidupnya perlu dibantu dan kalau mengambil kira dalam konteks ini kerajaan melalui dasar-dasar mesra rakyat sudah pun melaksanakan tanggungjawab mereka dengan pelbagai insentif dan saluran bantuan kepada setiap rakyat melalui agensi-agensinya.

Namun atas beberapa perkara khususnya dalam perubahan iklim ekonomi dan politik dunia, Malaysia juga perlu memainkan peranannya untuk memastikan survival negara (yang secara tidak langsung merujuk juga kepada survival rakyat) agar dapat terus bertahan.

Pengaruh kuasa besar dunia yang memainkan peranan mereka harus ditangani dengan bijak dan berhati-hati oleh kerajaan dan kerana itu kerajaan tidak pernah berpura-pura malah mengambil keputusan yang tidak mesra rakyat seperti pengenalan GST dan lain-lain semata-mata untuk memastikan Malaysia terus dapat bersaing tanpa bergantung kepada pihak-pihak luar seperti IMF dan sebagainya.

Walaupun kerajaan berdepan dengan pelbagai cabaran sama ada dari luar dan dalam, usaha untuk terus memacu negara khususnya dalam konteks ekonomi tidak pernah diabaikan.Malahan ianya terus dirancang dan digarap dengan sebaik mungkin dan usaha-usaha inilah yang kadang-kalanya dijadikan sebagai peluru oleh pihak pembangkang untuk menyerang kerajaan.

Kerana itu maka lahirlah siri-siri pembohongan dan fitnah yang cukup membahayakan, diadun dengan rasa benci dan emosi politik kemudiannya disebarkan kepada seluruh rakyat dengan harapan rakyat bangkit dan membenci kerajaan sedia ada.

Walhal apa yang dilakukan oleh kerajaan sehingga kini semuanya berdasarkan kepada prinsip untuk memastikan Malaysia terus maju dan mampu bersaing.Selain daripada itu kerajaan tidak pernah mengenepikan asas-asas perlembagaan negara dalam setiap keputusan yang dibuat termasuklah dalam soal pelaburan.

Sama ada kita melabur atau membawa masuk pelaburan, kedua-duanya merupakan tindakan yang penuh komited selain konsisten serta penuh disiplin dan kerajaan tahu bahawa kedua-dua mekanisma ini adalah penentu kepada jatuh bangunnya negara.

Oleh yang demikian apakah kita perlu percaya dengan semua hidangan pembangkang selama ini kononnya kerajaan sudah menggadaikan tanah tumpah tercinta kita ini kepada pihak asing ?

Bersandarkan kepada fitnah dan tohmahan sebegitulah MMI kongsikan dengan semua jawapan kepada 27 FITNAH pembangkang bahawa semua yang dimiliki oleh Malaysia telah dijual kepada China.

JAWAPAN KEPADA 27 FITNAH PEMBANGKANG BAHAWA SEMUA TELAH DIJUAL KEPADA CHINA

1. MALACCA GATEWAY - BUKAN milik China
 Kejuruteraan Asas Jaya Development KAJD (51%) &. Power-China International Group Limited (49%). 

KAJD ialah syarikat tempatan yang dikorporatkan di Malaysia pada 2001

2. JOHOR ISKANDAR  - BUKAN milik China
Ia adalah projek kerajaan Johor yang menjual plot hartanah
 China RM26 billion, Singapura RM20 billion, US, Jepun, Spain, Korea Selatan

3. FOREST CITY - BUKAN milik China
Projek kerajaan Johor yang menjual unit hartanah; leasehold untuk landed property dan freehold untuk strata title

4. CAREY ISLAND - TIADA kaitan dgn China.. tapi India
Syarikat India, Adani Ports, dan syarikat Malaysia MMC Port Holdings (milik Syed Mukhtar Bukhari) dan Sime Darby Property.

5. EAST COST RAIL LINK - BUKAN milik China
Ia dimiliki 100% oleh Kementerian Kewangan Malaysia dengan pembiayaan daripada Exim bank daripada China

6. BANDAR MALAYSIA - BUKAN milik China
Dimiliki oleh Kementerian Kewangan Malaysia melalui TRX City Sdn Bhd

7. HIGH SPEED RAIL HSR - BUKAN milik China
Pemilik tender ialah kerajaan Malaysia dan Singapura. Pemenang tender belum diumumkan

8. IMPRESSION MALACCA - BUKAN milik China
Dimiliki oleh syarikat tempatan Yong Tai Berhad

9. EDRA ENERGY - Dimiliki oleh Syarikat China
Menang melalui tender antarabangsa.. berjaya menjimatkan TNB dengan memperkenalkan tariff yang lebih kompetitif berbanding tariff zaman IPP kroni-kroni Mahathir

10. SUTERA HARBOR - Dimiliki oleh syarikat China
Ia adalah urusniaga jual beli saham syarikat swasta oleh syarikat swasta yang tak melibatkan mana-mana kerajaan. GSH ialah syarikat hartanah China yang dilisted di pasaran saham Singapura SGX

11. BIRDS NESTS - BUKAN milik China
Syarikat tempatan export sarang burung kepada China. Syarikat swasta dapat untung, syarikat china dapat sarang burung. Tiada sebarang  tanah yang tergadai kepada China. 

12.  DURIANS - BUKAN milik China 
Syarikat tempatan export Durian kepada China. Syarikat swasta dapat untung, syarikat china dapat Durian. Tiada sebarang tanah yang tergadai kepada China. 

13. TOURISM - BUKAN milik China
Penduduk China datang melancong ke Malaysia.. tiada sebarang tanah yang tergadai kepada China.

14. AQUACULTURE - China
Syarikat tempatan export produk-produk aquaculture kepada China. Syarikat swasta dapat untung, syarikat china dapat produk-produk aquaculture. Tiada sebarang tanah yang tergadai kepada China. 

15. PALM OIL - China 
Syarikat tempatan export kelapa sawit kepada China. Syarikat swasta dapat untung, syarikat china dapat kelapa sawit. Tiada sebarang tanah yang tergadai kepada China. 

16. NAVAL PATROL BOAT
Malaysia beli patrol boat daripada China. Malaysia juga beli kapal selam daripada perancis, jet daripada U.S. dan Russia, kapal daripada UK. tak ada sebarang tanah yang tergadai kepada China

17. FELDA FGV - BUKAN milik China
Dimiliki oleh Felda, Tabung Haji, KWAP, Koperasi Felda, Kerajaan Pahang. 89% Malaysia 11% org luar

18. ALIBABA DFTZ REGIONAL  HUB - Memang asal milik China
Projek ini sebenarnya kita rampas daripada Singapura. DFTZ dijangka akan gandakan export Malaysia. Alibaba memang asalnya milik China dan tak pernah jadi milik Malaysia.. jadi tak ada isu tergadai

19. PROTON - BUKAN milik China
Proton ialah milik Syed Mukhtar Bukhari 51% dan Geely 49%. Rakyat Malaysia sudah lama memilih Perodua sebagai kenderaan mereka dengan jualan Perodua 200 ribu dan Proton hanya 70 ribu pada 2016

20. SHELL
Shell tak pernah jadi milik Malaysia pun.. Malaysia tak pernah memiliki Shell.. penukaran hak milik tidak melibatkan kerajaan Malaysia dan tiada sebarang tanah yang tergadai.

21. KEDAH INTEGRATED FISHERIES TERMINAL - BUKAN milik China
Pelaburan China tak menjadi.. akan cari pelabur lain

22. KUANTAN MSIA-CHINA IND PARK - BUKAN milik China
Kuantan Pahang Holding menguasai 51% MCKIP dan Guangxi memiliki 49%. ini adalah projek twin cities dimana Kuantan memiliki bandar kembarnya CMQIP di Guangxi, China

23. KEDAH RUBBER CITY
Mukhriz yang mulakan projek rubber city dengan China. Kalau salah, takkanlah Mukhriz nak mulakan kerjasama dengan China. China dijangka akan melabur RM10 billion dan akan menaikkan harga getah tempatan

24. NAVY NAVAL 50 VESSELS GRADE
Bukan 50 tapi hanya 10. Malaysia beli patrol vessel daripada China. Malaysia juga beli kapal selam daripada perancis, jet daripada U.S. dan Russia, kapal daripada UK. tak ada sebarang tanah yang tergadai kepada China

25. ROYAL MULU SWAK - BUKAN dimiliki China
Masih dimiliki kerajaan sarawak

26. LUMUT MARITIME TERMINAL PERAK - BUKAN dimiliki China
Dimiliki oleh Perak Corp Berhad dan Tenaga Nasional Bhd

27. ALOR GAJAH POWER PLANT
Dimiliki oleh Edra

Ini sebenarnya sama seperti dasar pandang ke timur oleh Tun Mahathir dimana Proton bermula dengan perkongsian dengan Jepun 70%:30%, Maminco-Makuwasa..

Dayabumi bagi kat Takenaka Kumagai, Kedah Simen kat Mitsui, Penang Bridge kat Hyundai , Proton kat Mitsubishi , Produa kat Daihatsu , Perwaja kat Nippon Steel , lepas sangkut bagi kat POSCO , kebanyakan empangan Jepun dan Korea yang sapu , Twin Tower pun Korea Jepun , KLIA pun akitek Jepun, pendek kata penasihat ekonomi pun Kasumaza Suzuki dan Keinichi Ohmae dibawa dari Jepun. 

Walaupun kita bagi macam-macam, tapi masa tu Malaysia nak dapat hak mendarat dijepun pun Jepun tak bagi.. cheh. - saj


Rujuk

Melaka Geteway

Iskandar Malaysia 2017

Carey Islad

ECRL

Bandar Malaysia 

HSR

Impression Melaka

Sutera Harbour

Patrol Vessel 

FGV

DFTZ

Proton

KIFT

Kedah rubber

Lumut maritime

Berhentilah mempercayai cerita-cerita rekayasa politik yang sedap didengar kerana ia tidak menguntungkan sesiapa, kebencian yang mungkin timbul dalam hati itu barangkali hadir kerana kita terlalu mementingkan diri dan menerima bulat-bulat fitnah-fitnah pembangkang.

Apakah Pulau Pinang dan Selangor tidak pernah berurusan dengan negarta-negara luar ?

Apakah tindakan sedemikian tidak merujuk kepada menggadaikan hak milik kita ?

Berdirilah sebagai seorang warga Malaysia dan lihatlah seluas-luasnya supaya kita tidak menjadi mangsa kerakusan pihak-pihak yang punya kepentingan.

MMI optimis kerajaan dan pimpinan yang sedang menerajui negara pada hari ini walaupun bukan maksum, mereka adalah dikalangan pemimpin yang faham, sedar dan komited untuk melihat Malaysia dan seluruh rakyatnya mendapat kebaikan dan kejayaan hasil usaha bersama.

Cumanya kita perlu bermuhasabah diri, kita pernah senang barangkali dan hari ini kita mungkin terkesan sedikit tetapi yakinlah apa jua yang berlaku selepas ini semuanya akan dinikmati oleh kita bukan orang lain.

MMI

Jangan Biar Rafizi BEBAS !


Sembang berdekah-dekah kononnya kaki bongkar tapi yang dia buat menipu dan auta ! Itulah Rafizi dan dalam artikel sebelum ini pun MMI dah ulas panjang lebar kenapa manusia bernama Rafizi ni perlu segera dinyahkan daripada terus membuat onar di muka bumi Malaysia.

Seperti yang kita semua sedia maklum, Rafizi baru sahaja kantoi dalam kes membabitkan Datuk Rahman Dahlan dan isu terbabit sudah pun mendapat reaksi segera dari tuan badan.Proses undang-undang akan diambil terhadap Rafizi dan sama-samalah kita tengok bagaimana mamat yang hidup hasil lendir ini mendepani tindakan tersebut.

Pasti ramai yang tertunggu-tunggu dan dalam artikel kali ini MMI nak kongsikan dengan semua betapa ungkapan dan impian MMI untuk melihat Rafizi dihumban dan dikenakan tindakan sekeras-kerasnya merupakan satu keperluan khususnya dalam kita semua berusaha untuk membina negara mencapai kejayaan.

Sebagai sebuah negara yang berdiri atas nama demokrasi, sudah tentulah tiap perlakuan dan tindakan yang diambil haruslah berpaksikan kepada rasa hormat terhadap institusi yang menjadi tiang seri kepada kita semua.

Ini bukan soal kerajaan semata-mata tetapi ianya mencakupi soal undang-undang dan perlembagaan persekutuan kerana disitulah asas kita dalam menzahirkan apa jua impian dan perancangan sekalipun.

MMI ambil contoh negara-negara yang berantakan sehingga berlakunya peperangan dan pembunuhan sudah tentu apabila sistem yang menjadi asas kepada pembentukan kerajaan dan menjadi garis panduan kepada kehidupan para penduduknya GAGAL maka lahirlah kepincangan yang bukan sahaja merebahkan negara tersebut tetapi telah menyebabkan rakyat menjadi korban.

Soalnya kenapa asas itu GAGAL ? 

Percayalah kegagalan itu sebenarnya bermula daripada mereka yang mengaku rakyat di negara tersebut bukannya orang lain.Realiti ini hampir pasti sukar disanggah kerana tanpa sokongan dalaman mana mungkin orang luar boleh hadir dan menguasai seluruh pelusuh tanah bumi yang kita pijak ?

Apatah lagi jika sesebuah kerajaan itu diruntuhkan melalui jalanraya ianya secara tidak langsung sudah membuka ruang kepada penguasaan pihak-pihak lain yang akhirnya akan menyebabkan jutaan rakyat menjadi mangsa.

Yang terselamat pula adalah segelintir dari kalangan mereka yang meraih sesuatu untuk kepentingan diri sendiri, apakah ini yang kita mahu lihat berlaku dibumi Malaysia ?

MMI percaya ramai dari kalangan rakyat Malaysia masih lagi belum sedar betapa kerakusan dan obses melampau sesetengah pemimpin politik dalam negara untuk meraih sokongan rakyat sebenarnya sudah mencapai tahap membahayakan.

Suara dan gerak mereka bukan lagi berpaksikan kepada soal politik matang tetapi sudah sampai ke tahap mencipta propaganda serta persepsi yang boleh menyebabkan seluruh negara tergadai.

Rafizi Ramli adalah seorang pemimpin politik di Malaysia yang sebenarnya sedang melakukan perkara yang sama.Beliau menjadikan kedudukannya dalam politik sebagai perisai untuk mencipta ramuan demi ramuan beracun yang mampu mengundang kacau bilau kerana minda rakyat dipasak dengan pelbagai bentuk penipuan dan fitnah yang tidak berasas pada setiap hari.

Tindakan seperti ini sekiranya dibiarkan terlalu lama boleh mengundang bahaya dan musibah diluar jangka dan kerana itulah sesuatu harus dilakukan segera.

Rafizi tidak lagi boleh dibiarkan bebas dan bermaharajalela dengan segala fitnah dan pembohongan kerana jelas tindakannya selama ini terlalu bias dan hanya terarah kepada usaha untuk memburukkan kerajaan serta pemimpin negara waima beliau tahu disebelah pembangkang juga pelbagai isu ketirisan, salah guna kuasa, tindakan perkauman bersifat 'double standard' dan lain-lain turut berlaku di negeri-negeri tadbiran PKR dan DAP.

Dalam banyak-banyak isu yang dibangkitkan oleh banyak pihak salah satunya yang terkini adalah membabitkan penganjuran 'Georgetown Festival' di Pulau Pinang.

Sedarkah wahai warga Malaysia, laporan audit negara 2016 telah mendedahkan bahawa terdapat kepincangan jelas yang telah berlaku dalam penganjuran program tersebut ?

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan mendedahkan kerajaan DAP Pulau Pinang menganjurkan 'Georgetown Festival' dengan meng­anugerahkan tender kepada satu kontraktor secara rundingan terus dengan kos sebanyak RM19 juta untuk lima tahun.

Abdul Rahman berkata, kemudian Laporan Audit Negara 2016 mendapati, terdapat beberapa isu berkaitan program tersebut seperti kontrak yang tidak mengikut kelulusan Lembaga Pengarah, tiada penetapan asas kukuh pelantikan kontraktor dan beberapa syarat perjanjian yang tidak dipatuhi.

“Syarikat milik Kerajaan DAP Pulau Pinang, Georgtown World Heritage Incorporated yang dipengerusikan oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng sendiri telah terlebih bayar kepada kontraktor tersebut sebanyak RM500,000 yang dikategorikan sebagai improper payment oleh Jabatan Audit Negara.

Di mana Rafizi Ramli ? Di mana INVOKE ?

Adakah ianya didiamkan hanya kerana ia berlaku di bawah pentadbiran kerajaan negeri yang dikuasai suku sakat Rafizi ?

Malah kredibiliti pusat kaji selidik pembangkang, Invoke Malaysia diterajui Rafizi turut dipersoal apabila gagal membongkar salah laku tadbir urus membabitkan Kerajaan DAP Pulau Pinang. 

Menurut Abdul Rahman, Invoke Malaysia yang kononnya sebuah organisasi bebas daripada percaturan politik sebaliknya menjadi pusat menabur fitnah Rafizi terhadap program-program yang dijalankan kerajaan.

“Pembohongan Rafizi ini perlu dihentikan, saya mahu lihat bagaimana dia menjawab isu membabitkan Kerajaan DAP Pulau Pinang ini dan saya mahu dia segera menjawab,” katanya.

Well bagi MMI apa yang telah didedahkan ini sudah pun membuktikan kepada kita bahawa Rafizi Ramli sebenarnya bukanlah seorang pemimpin yang berjuang untuk rakyat.Kehadirannya dalam kancah politik dengan sifap munafik berulang-ulang itu hanyalah berpaksikan kepada soal dendam dan emosi politik melampau pembangkang yang mencari keuntungan politik dan laluan mudah untuk mendapatkan kuasa dan kedudukan.

Jika benar Rafizi adalah pejuang rakyat dan begitu suci untuk membangkitkan segala salah laku dan kesilapan mana-mana pihak yang melakukannya maka Rafizi juga perlu tampil mendedahkan isu-isu membabitkan kerajaan negeri Selangor dan Pulau Pinang.

Kegagalan Rafizi untuk berpegang kepada perkara asas iaitu KEADILAN inilah yang telah menyebabkan Rafizi MELIWAT prinsip dan pendiriannya sendiri sehingga akhirnya apa yang beliau lakukan selama ini tidak lebih dari satu siri FITNAH dan PEMBOHONGAN yang bersifat MUNAFIK!

Dan percayalah manusia MUNAFIK seperti ini cukup berbahaya kepada BANGSA, AGAMA dan NEGARA.

MMI kata jangan simpan lama-lama !

MMI

Saturday, 16 December 2017

Cukuplah Dah Sampai Masa Rafizi Bayar Hutang FITNAHnya !


MMI menyambut baik keputusan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan yang sedang berbincang dengan peguamnya untuk mengambil tindakan terhadap Rafizi Ramli manusia paling hipokrit dan kaki putar belit sepanjang zaman.

Dari pemerhatian MMI sendiri malah seluruh rakyat Malaysia pasti sedar bahawa kehadiran manusia bernama Rafizi Ramli dalam politik tanahair bukanlah menyumbang kepada kemajuan dan kebaikan sama ada untuk negara mahupun rakyat.

Kehadiran Rafizi sebenarnya sudah terpesong sama sekali jika kita merujuk dalam konteks pemimpin dan wakil rakyat.MMI tak pasti apakah yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Pandan ini terhadap rakyat dikawasannya kerana kelibat beliau lebih terarah kepada soal membuat tuduhan berdasarkan kepada dakwaan tanpa bukti yang kukuh.

Dakwaan demi dakwaan yang dibuat oleh Rafizi selama ini sebenarnya sudah boleh dikategorikan sebagai penipuan terancang dengan niat untuk memburuk-burukkan sama ada individu mahupun pihak kerajaan dan sudah tentu dari pengamatan MMI tindakan seumpama ini adalah satu tindakan yang amat berbahaya.

MMI yakin sekiranya akta ISA masih lagi wujud, Rafizi Ramli pasti ditahan namun si penipu ini bebas dan terus-menerus mencipta cerita rekayasa politiknya dengan tujuan politik penuh dendam dan emosi.

Lagak Rafizi sudah pun dibenci oleh ramai dari kalangan rakyat Malaysia dan jutaan dari kalangan mereka kini sedang menanti waktu untuk melihat Rafizi dihumbankan ke penjara.

Bukan kerana dendam mahupun terkesan dengan tindak-tanduknya tetapi kerana sifat munafik yang menjadikan penipuan demi penipuan sebagai bahan politik bukan sahaja merimaskan tetapi sudah dilihat sebagai terlalu kurang ajar.

Jika dibiarkan Rafizi mampu mencipta huru hara berdasarkan ungkapan-ungkapan syaitannya yang menjadikan maklumat penuh kepalsuan itu sebagai makanan harian.

Sifat putar belit manusia munafik ini telah banyak kali didedahkan contohnya dalam isu Tabung Haji !

Menurut Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Johan Abd Aziz selepas Rafizi memukul canang penipuan ini dan ramai yang tepengaruh maka berduyun-duyunlah orang menyerbu tabung haji dan mengeluarkan duit simpanan.

“Akhirnya sekarang ini mereka menyesal tapi sudah terlambat. Nasi sudah menjadi bubur. Kata-kata hasutan ini memang sedap kita dengar berbanding kebenaran.

“Walaupun Tabung Haji sudah mengeluarkan kenyataan penafian tetapi ramai yang tidak percaya… begitu juga bila kerajaan menjelaskan tentang kebenaran. Masih ramai yang tidak mahu mendengar dan terus menuding jari kerana terpengaruh dengan politik persepsi palsu yang dimainkan pembangkang.” 

Dalam masa yang sama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dengkil, Shahrum Mohd Sharif berkata  “Daripada sibuk jaja fitnah baru, adalah lebih baik Rafizi (Ramli) jelaskan status laporan yang pernah dibuatnya dahulu berkaitan dakwaan rasuah ‘perempuan’ dan wang membabitkan pegawai Pejabat Menteri Besar Selangor,”

“Janganlah jadi ‘champion’ tanpa ada asas dan fakta… hanya nak jadi orang pertama yang membuat kenyataan dan membongkar berita hangat tetapi akhirnya malu sendiri.

“Bagi saya Rafizi sebenarnya hanya mahu memburukkan nama baik kerajaan pusat pimpinan Barisan Nasional (BN). Jika benar Rafizi mahu menjadi ‘champion’, dia harus turut mendedahkan kepincangan dalam negeri Selangor dan Pulau Pinang.

“Rakyat di Selangor ini sebenarnya masih ternanti-nanti apakah hasil siasatan yang pernah dia dedahkan dulu berkaitan dakwaan ada tawaran khidmat seks kepada pimpinan penjawat di negeri Selangor ini… berita ini hanya separuh jalan seolah-olah dia mahu menyorokkan sesuatu,” ujarnya kepada UMNO-Online.

Terbaru pula fitnah Rafizi terhadap Rahman Dahlan kononnya Menteri Di Jabatan Perdana Menteri itu telah memberikan kontrak pelaksanaan Ekspo Negaraku 2017 kepada abangnya, Noor Raslan Md Dahlan.

Sedangkan tidak ada sebarang hubungan kekeluargaan pun diantara kedua-duanya.

Abdul Rahman berkata “Menerusi sidang media di laman sosial ‘Facebook Live’ baru-baru ini, Rafizi sebanyak sembilan kali mengulangi dakwaan bahawa pemberian tender diberikan kepada abang saya iaitu Raslan Dahlan.

Saya menafikan sekeras-kerasnya mengenai tuduhan Rafizi Ramli dan saya tegaskan, saya tidak mempunyai apa-apa hubungan persaudaraan dengan saudara Raslan Dahlan…beliau bukan abang saya walaupun kami berkongsi nama bapa yang sama,” katanya dalam satu sidang media khas yang turut dihadiri Noor Raslan Md Dahlan, baru-baru ini.

Antara siri fitnah si Rafizi Ramli ;



Tidak ada gunanya membiarkan manusia begini kerana beliau terlalu bias dengan langsung tidak menyentuh kelemahan dan keburukan yang berlaku dalam Pakatan Haprak mahupun kepincangan pentadbiran kerajaan negeri yang berada di bawah pembangkang.

Buktinya dimana Rafizi sewaktu isu membabitkan dana YAWAS dan lain-lain yang berlaku di Selangor dan juga isu kerakusan pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang termasuklah isu menggadaikan tanah-tanah kepada pihak asing ?

Selain daripada itu isu membabitkan kredibiliti pusat kaji selidik pembangkang, Invoke Malaysia diterajui Rafizi dipersoal apabila gagal membongkar salah laku tadbir urus membabitkan Kerajaan DAP Pulau Pinang.

Menurut laporan dikatakan kerajaan DAP Pulau Pinang menganjurkan Georgetown Festival dengan meng­anugerahkan tender kepada satu kontraktor secara rundingan terus dengan kos sebanyak RM19 juta untuk lima tahun. (MMI akan ulas dalam artikel seterusnya)

Jelas sekali Rafizi punya pendirian yang hampir menyerupai gerakan pengganas yang berniat menghancurkan negara melalui jalan diluar norma kemanusiaan.

Cukup-cukuplah kita membiarkan Rafizi bebas bermaharajalela kerana kita punya undang-undang malah adab dan tata kesusilaan kita sebagai warga Malaysia juga sebenarnya tercalar dek perbuatan bersifat DAJJAL ini kerana kesan buruknya punya potensi besar untuk memusnahkan apa yang telah kita bina selama ini.

Oleh sebab itu maka MMI syorkan kepada mana-mana pihak sama ada wakil-wakil parti politik dalam BN, NGO mahupun pihak kerajaan sendiri untuk segera bertindak dan mengambil tindakan undang-undang terhadap Rafizi Ramli kerana perbuatan dan sikap angkuhnya sudah melampaui batas-batas yang boleh kita maafkan.

Dah sampai masa Rafizi bayar hutang fitnahnya selama ini HUMBAN manusia ini jauh-jauh !

18 bulan tak cukup beb ....

MMI

Friday, 15 December 2017

Kes Proceed Guan Eng Jangan Banyak Songeh !


Kalau kita tengok ucapan puak-puak pembangkang ni rasanya jauh api dari panggang dengan perwatakan sebenar mereka.Bermula daripada isu liwat membabitkan Anwar Ibrahim lagi, depan orang ramai melalak bukan main "Kita akan lawan ! Lawan tetap lawan !" tapi bila sampai waktu macam-macam alasan mengelak.

Dasar cakap besar tapi menikus bila berdepan perundangan.

Lim Guan Eng pun nampaknya sama menjadikan modus operandi Anwar sebagai agenda untuk melengah-lengahkan perbicaraan berhubungan tuduhan rasuah di mahkamah.

Kalau betul Guan Eng tak bersalah seperti mana yang disebut-sebut, kenapa perlu melengah-lengahkan perbicaraan ?

Utusan online melaporkan Mahkamah Persekutuan hari ini memutuskan Seksyen 62 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang mensyaratkan tertuduh menyerahkan pernyataan pembelaan kepada pendakwaan sebelum perbicaraan bermula, tidak bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

Dengan keputusan itu, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan ahli perniagaan, Phang Li Koon perlu menyerahkan pernya­taan pembelaan kepada pendakwaan sebelum perbicaraan kes rasuah mereka didengar di Mahkamah Tinggi.

Demikian keputusan sebulat suara panel lima hakim diketuai Ketua Hakim Negara, Tun Md. Raus Sharif yang bersidang bersama Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin; Hakim Besar Malaya, Tan Sri Ahmad Maarop; Tan Sri Ramly Ali dan Tan Sri Azahar Mohamed ketika membenarkan rayuan SPRM.

Hakim Md. Raus ketika me­ngumumkan keputusan itu me­nyatakan, Seksyen 62 yang dibaca bersama Seksyen 51A Kanun Prosedur Jenayah, tidak bercanggah dengan Perkara 5(1) berkaitan kebebasan diri dan Perkara 8(1) Perlembagaan Persekutuan yang menyentuh hak untuk dilindungi undang-undang secara sama-rata.

Pada hemat panel itu, Seksyen 62 tidak menghalang tertuduh pada mana-mana peringkat perbi­caraan untuk menyerahkan kepada pihak pendakwaan dokumen tambahan yang akan dikemukakan sebagai bukti keterangan dalam kes pembelaan serta perkara-perkara yang menjadi isu dalam pertuduhan yang dihadapinya.

Mahkamah turut berpendapat, seksyen berkenaan menyentuh perkara berkaitan penyerahan dokumen kepada pendakwaan sebelum prosiding perbicaraan bermula, bukannya berkaitan isu penerimaan masuk sebagai bukti keterangan kes.

Sehubungan itu, panel berke­naan mengetepikan keputusan Mahkamah Rayuan yang memihak kepada kedua-dua tertuduh dan menetapkan 10 Januari depan untuk sebutan di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang bagi pengurusan kes.

Pada 30 Jun tahun lalu, Guan Eng mengaku tidak bersalah atas pertuduhan menyalahgunakan kedudukan dan jawatan bagi mendapatkan rasuah berhubung penukaran status tanah daripada pertanian kepada perumahan serta pembelian lot tanah dan banglo di bawah nilai pasaran.

Tuduhan pertama, beliau selaku penjawat awam, iaitu Ketua Menteri Pulau Pinang, didakwa mendapatkan suapan bagi dirinya dan isteri, Betty Chew Gek Cheng, dengan meluluskan permohonan penukaran tanah pertanian kepada perumahan awam di daerah barat daya negeri itu kepada sebuah syarikat, Magnificient Emblem Sdn. Bhd.

Guan Eng, 56, didakwa mela­kukan kesalahan itu semasa mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Perancang Negeri Pulau Pinang di Bilik Gerakan, Tingkat 28, Bangunan Komtar pada 18 Julai 2014.

Tuduhan kedua, Guan Eng sebagai penjawat awam dituduh mendapatkan untuk dirinya satu lot tanah dan banglo di alamat No. 25, Jalan Pinhorn pada harga yang diketahuinya tidak sepadan dengan nilainya, daripada Li Koon pada harga RM2.8 juta sedangkan nilai pasaran ketika itu ialah RM4.27 juta di kediaman tersebut pada 28 Julai 2015.

Sebagai bekas pemilik banglo itu, Li Koon didakwa bersubahat dengan Guan Eng untuk mendapatkan banglo berkenaan di bawah harga pasaran di tempat dan pada tarikh yang sama.

Jelas dan terang 2 dakwaan yang perlu didepani Guan Eng dan bukannya susah sangat pun, kemukakan sahaja bukti-bukti yang mengesahkan dakwaan tersebut adalah tidak benar then Guan Eng you can go free.

Apa yang masalahnya ?

Nak beli masa dan cari jalan untuk spin lagi ka ?

Aisey bro, you cakap di merata tempat berdegar-degar takkanlah benda kecik macam ni pun kecut kot ?

Peguam yang dok kiri kanan tu berlambak-lambak malah mungkin sanggup mati untuk Guan Eng, apa nak takut ?

MMI nak pesan kalau dah gentar sangat, Guan Eng boleh buat video sekali lagi menangis bagi kaw kaw sikit then minta RBA untuk tularkan.

Takkan kepala DAP ni DAYUS kot ?

MMI

Thursday, 14 December 2017

Dialog BN & CPC Komunis Ka Kita ?


Heboh di media sosial pertemuan wakil kerajaan dengan parti komunis cina kononnya pertemuan itu secara tidak langsung sudah mendedahkan kerajaan BN pimpinan UMNO telah mengiktiraf komunis atau menerima ideologi komunis sebagai sebahagian daripada amalan.

Jika dilihat dalam konteks politik murahan MMI tak nafi bahawa pertemuan sedemikian seolah-olah telah menghalalkan segala tindak-tanduk komunis sebelum ini yang telah menjadi ancaman kepada negara.

Malah dalam keadaan tertentu ianya dilihat sebagai pengkianat kerana ramai pejuang-pejuang negara yang gugur sewaktu di tangan komunis sewaktu mempertahankan bumi Malaysia.

Sesuatu yang perlu kita faham adalah kerajaan Malaysia semenjak mencapai kemerdekaan tidak pernah mengiktiraf perjuangan bersenjata komunis sebagai perjuangan sah dan ianya kekal sebagai penentangan paling dikutuk dalam sejarah penubuhan Malaysia.

Namun dalam perubahan iklim dunia yang semakin maju, Malaysia harus melihat dalam konteks yang lebih besar.Pembangunan dan kemajuan sesebuah negara bukanlah terletak atau bersandarkan kepada hubungan tertentu atas nama politik semata-mata tetapi ianya turut mencakupi semua sudut termasuklah perkara yang paling penting dalam abad ini iaitu ekonomi.

Sudah tentu apabila Malaysia melangkah ke dunia yang lebih terbuka dan luas dengan segala macam perkembangan khususnya dalam bentuk dunia berteknologi, kita wajar meletakkan diri kita sebagai pihak yang waras selain berusaha untuk mencapai hala tuju yang dirancang tanpa kita menggadaikan maruah diri.

Malaysia punya pendirian dan prinsip tersendiri, dalam isu membabitkan Palestin contohnya Malaysia kekal sebagai negara penyokong paling agresif dengan pelbagai usaha serta misi bantuan yang disalurkan kepada negara itu.

Malah Malaysia kekal sebagai negara yang tidak punya hubungan diplomatik dengan negara Israel atas sebab-sebab yang merujuk kepada apa yang berlaku di bumi Palestin.

Begitu juga dalam hal membabitkan Baitulmaqdis, YAB Perdana Menteri hari ini sudah pun berada di Turki menyuarakan pendirian negara yang menolak dan membantah keputusan Amerika Syarikat mengihtiharkan Baitulmaqdis sebagai Ibu Negara Israel.

Komitmen itu jelas dan ianya dilakukan pada ketika Malaysia juga punya hubungan perdagangan dengan Amerika Syarikat.

Ini bukan soal ideologi atau politik murahan tetapi ianya dibuat atas nama kerajaan yang konsisten dengan dasar-dasar luarnya selain berpegang kepada konsep politik matang.

Sebagai sebauh negara yang punya kerajaan dan kerajan itu dibentuk atas dasar demokrasi perlembagaan, menjadi satu tanggungjawab kerajaan untuk mewujudkan hubungan dengan negara-negara luar untuk merancakkkan lagi kedudukan ekonomi negara.

Maka sudah tentulah sebarang hubungan yang terbentuk itu akan merujuk kepada kumpulan atau parti-parti politik yang kini menerajui kerajaan sesebuah negara.

Kita tidak boleh menafikan peranan hubungan diplomatik China dengan Malaysia.Kedua-dua negara itu telah lama mewujudkan hubungan tersebut sejak daripada Tun Abdul Razak menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Jika merujuk kepada sejarah pula, persahabatan di antara China dan Malaysia sememangnya bersejarah panjang. Ketika Dinasti Tang, 'Master Yijing' sudah mengunjungi Tanah Melayu 700 tahun lebih awal, mengikut catatan sejarah Malaysia.

Pada Dinasti Ming, lima daripada tujuh pelayaran Laksamana Cheng Ho ke Samudra Barat juga berlabuh di Melaka.

Pelayaran ini mengukuhkan persaudaraan antara rakyat dari dua negara, mengekalkan keamanan dan kemakmuran ke kawasan sekitar selama seratus tahun dan juga membawa kepada kewujudan kumpulan etnik unik iaitu Baba dan nyonya.

Secara turun-menurun, orang China yang berhijrah ke Malaysia hidup bersama dengan orang tempatan dalam suasana harmoni, saling menghormati dan berkongsi kemakmuran.

Apa masalahnya ? Kenapa tidak sebelum ini isu kononnya kerajaan Malaysia menerima ideologi komunis tidak diwar-warkan ?

Dan kalau kita melihat kepada soal penghijrahan orang-orang China itu sendiri, apakah mereka bukan dari kalangan kumpulan yang berpegang kepada idelogi komunis ?

Adakah orang-orang Melayu menolak orang-orang China ini atau menghalau mereka balik ke China ?

Tidak ! Malah orang-orang Melayu menerima kehadiran mereka dan menerima mereka sebagai sebahagian daripada rakyat Malaysia yang sah.

Oleh kerana itu tuduhan dan dakwaan bahawa pertemuan BN dan CPC sebagai penerimaan ideologi komunis atau menggadaikan negara kepada negara komunis itu adalah amat tidak tepat sama sekali.

Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dalam kenyataannya berkata perjumpaan secara tertutup BN dan CPC baru-baru ini adalah bagi bertukar-tukar pandangan antara dua pemerintah negara masing-masing tanpa menyentuh langsung soal ideologi.

“Sesi perjumpaan ini diadakan bertujuan bagi bertukar pandangan antara dua parti pemerintah bagi negara masing-masing. Beberapa perkara telah disentuh antaranya tentang Blueprint 30 tahun CPC, program Transformasi Nasional 2050 (TN50) bagi mencapai kedudukan 20 negara terbaik dunia, pelaksanaan inisiatif ‘One Belt One Road’ (OBOR) serta keunikan BN sebagai parti politik ‘multi-racial’ yang telah berjaya membentuk Malaysia semenjak kemerdekaan,” katanya dalam satu kenyataan media baru-baru ini.

Selain daripada itu tuduhan yang mengatakan kerajaan sudah menggadaikan negara apabila membenarkan pelabur-pelabur China melabur di beberapa tempat di Malaysia juga sebenarnya perlu dilihat dalam konteks ekonomi bukannya dengan emosi politik.

Sebagai sebuah kerajaan yang komited dan berpegang kepada asas perlembagaan sudah tentulah tiap keputusan yang dibuat itu merujuk kepada semua perkara sebelum satu-satu perjanjian itu dimeterai.Ianya bukan dibuat oleh sebuah kerajaan atau pakatan politik caca marba yang asas pembentukannya pun mengelirukan seperti mana yang berlaku dalam Pakatan Haprak.

MMI kadang kalanya hairan dengan segelintir rakyat Malaysia khususnya orang-orang Melayu yang sering kali menjadi pembesar suara penyebaran dakyah-dakyah bodoh ini, mereka lebih melihat soal pertemuan BN dengan CPC serta pelaburan antara Malaysia dengan China tetapi lupa siapa agaknya yang selama ini menguasai ekonomi negara ?

Bukankah ianya dimonopoli oleh kaum tertentu sehingga kerajaan perlu memberikan penumpuan kepada soal bumiputera semata-mata untuk memastikan bumiputera juga berada dalam kelompok yang boleh bersaing.

Lebih menghairankan MMI, kenapa tidak warga Malaysia melihat perkembangan yang sedang berlaku di Pulau Pinang ! 

Apakah mereka sedar bagaimana polisi kerajaan DAP Pulau Pinang menggadaikan tanah-tanah di Pulau Pinang kepada pihak asing ?

Sedarkah kita bahawa kerajaan DAP Pulau Pinang sudah pun menjual 106.1 ekar tanah sejak 2008 hingga sekarang dan soalnya pernahkah kita ambil tahu kepada siapakah tanah-tanah itu dijual ?

Yang pasti ada kampung-kampung khususnya milik orang Melayu sudah pun terpadam dari peta !

Selain daripada itu antara yang lantang mengkritik hubungan Malaysia dengan China ini adalah Lim Guan Eng,  isu UMNO dijemput oleh CPC, sewaktu himpunan anti kleptokrasi yang gagal sebelum ini Guan Eng menyindir parti UMNO apabila mengatakan DAP dituduh dengan pelbagai tuduhan termasuklah melabelkan parti dan pimpinannya sebagai pro komunis tetapi dalam isu berkaitan jemputan oleh Parti Komunis China itu mereka memilih UMNO dan langsung tidak menjemput DAP seterusnya membuktikan siapa sebenarnya komunis !

Bagi sesiapa yang mengikuti ucapan Guan Eng itu, pasti masih ingat sebab ianya dilontarkan dengan nada semacam pelakon opera. (cari ja di YouTube)

Benarkah tuduhan Guan Eng tu ?

Kalau kita mengikut emosi maka sudah tentulah apa yang tercatat diatas akan dilihat sebagai benar atau paling tidak menimbulkan syak, namun jangan emosi dulu kerana apa yang berlaku itu sebenarnya sudah pun membuktikan sesuatu !

Baca artikel yang MMI siarkan pada 19 Oktober 2017 yang lalu di bawah ;


Realitinya kita perlu sedar dan segera bangun untuk melihat seluas-luasnya siapakah yang jauh lebih berbahaya sekiranya kita mahu membicarakan soal agenda !

MMI sebut agenda kerana tuduhan kononnya BN dan UMNO mesra komunis atau punya hubungan dan merestui ideologi komunis itu adalah sesuatu yang membahayakan negara.

Agenda komunis tidak punya tempat di bumi Malaysia kerana kita mengamalkan sistem demokrasi berperlembagaan justeru kita perlu melihat dan mencari punca kenapa isu sebegini dimainkan oleh mereka yang begitu obses untuk menjatuhkan kerajaan BN dan UMNO.

Sedarlah wahai rakyat Malaysia, lihat dengan mata hati dan buka minda seluas-luasnya dan perhatikan gerak parti cauvinis DAP.

DAP sebenarnya sedang berusaha untuk menyebarkan ideologi cauvinis yang hanya mahu meletakkan orang Melayu dan agama Islam itu sekadar picisan dan hanya dihebatkan dalam perlembagaan semata-mata.

Ini cara komunis ! KOMUNIS alaf baru ...


Realitinya pimpinan DAP sendiri sebenarnya sudah pun mengiakan apa yang MMI sebutkan diatas sana.Walaupun ia tidak menyebut parti cauvinis DAP ini adalah Komunis tetapi kesan daripada jawapan balas terhadap lontaran soalan seorang anak muda Melayu berkaitan perlembagaan DAP dalam satu forum sudah menjawab segala-galanya. KLIK SINI

Disebalik semua rentak tari mereka, ada agenda tersembunyi yang sebenarnya sudah pun dihidangkan kepada kita, tinggalnya sejauh mana kesedaran kita tentang bahayanya DAP yang jauh melangkaui apa yang dimomokkan sebagai pengiktirafan terhadap agenda komunis sedang hakikatnya ia adalah hubungan antara kerajaan dengan kerajaan yang sah.

MMI

Wednesday, 13 December 2017

Pulang Pingat - Bila Tun Mahathir Benar-Benar Mahu Jadi Kit Siang


Nampak gayanya Tun Mahathir benar-benar mahu merubah dirinya agar tidak lagi dilihat seperti mana Tun Mahathir yang dulu.Kalau dulunya pebagai gelaran menjadi sandaran kini Tun Mahathir memilih untuk tidak lagi memiliki segala gelaran bagai dan pastinya ramai dari kalangan warga Malaysia dapat melihat antara punca Tun Mahathir bertindak sedemikian adalah kerana politik semata-mata.

Sikap dendam yang menebal kerana kewibawaan Perdana Menteri, YAB Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mengurus tadbir negara dan membawa Malaysia mendepani pelbagai cabaran yang ada dikalangannya dicetuskan sendiri oleh Tun Mahathir benar-benar menyentap jiwa bekas pemimpin negara itu.

Impian untuk melihat Perdana Menteri dijatuhkan dan kerajaan di ambil alih melalui satu proses diluar norma undang-undang dan perlembagaan telah menyebabkan Tun Mahathir sendiri kini berdepan dengan konflik yang menghantui tidurnya pada setiap malam.

Tun Mahathir sedar untuk mengharapkan balaci-balaci obses dengan jawatan, kuasa dan kedudukan yang bertaburan dalam PPBM adalah sesuatu yang amat mustahil apatah lagi menjadikan mereka-mereka itu sebagai senjata untuk melumpuhkan UMNO.

Tidak mungkin sama sekali kerana apa yang sudah berlaku dalam PPBM menjadi bukti kegagalan Tun Mahathir sendiri.Malah kehadiran Mukhriz sekalipun tetap tidak menyumbang kepada perkembangan yang baik kerana Mukhriz terlalu bersifat orang besar.

Dalam pertapaan Tun Mahathir akhirnya beliau akur untuk sekurang-kurangnya meneruskan tentangannya terhadap parti UMNO walaupun beliau sedar keupayaan serta sokongan tidaklah seperti mana yang diharapkan.

Oleh kerana itu maka Tun Mahathir perlu berubah untuk sekurang-kurangnya menjadi seperti mana sahabat baiknya Lim Kit Siang !

Perjuangan songsang itu telah dirasakan akan lebih mujarab sekiranya ia diiringi tanpa sebarang gelaran mahupun kedudukan yang hadir daripada mereka-mereka yang disifatkan beliau sebagai penyokong UMNO.

Seperti mana yang diamalkan oleh Lim Kit Siang dan beberapa pemimpin DAP yang lain.

Barangkali dengan usaha sedemikian Tun Mahathir mahu memperlihatkan betapa beliau adalah seorang pejuang RAKYAT yang tidak menumpang kudrat pihak lain.

Sebab itulah Tun Mahathir difahamkan telah memulangkan dua pingat yang diterimanya daripada Sultan Selangor, termasuk satu daripadanya yang tertinggi di negeri itu.

Perkara itu disahkan seorang pemimpin PPBM, Pengerusi Biro Strategi dan Dasar PPBM Datuk Rais Hussin.

Dua pingat yang dikembalikan pengerusi PPBM itu masing-masing diterima daripada Sultan Selangor pada 1978 dan 2003.

Ia diserahkan kepada seorang pegawai kanan di Istana Bukit Kayangan di Shah Alam Khamis lalu.

Awal November lalu Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah mengingatkan semua pihak supaya tidak mempersendakan isu bangsa dan keturunan sebagai modal politik.

Merujuk kepada ucapan Dr Mahathir ada himpunan Sayangi Malaysia, Hapuskan Kleptokrasi di Petaling Jaya pada 14 Oktober lalu, baginda bertitah tindakan itu boleh mengugat keharmonian dan perpaduan rakyat.

Sultan Sharafuddin juga menyatakan rasa kecewa dan murkanya atas ucapan Dr Mahathir itu yang dilihat cuba menghasut rakyat untuk membenci, menghina dan memandang serong terhadap bangsa Bugis.

Tak cukup dengan itu Dr Siti Hasmah juga dikatakan turut memulangkan dua darjah kebesaran dari Istana Selangor selepas suaminya Tun Dr Mahathir Mohamad berbuat demikian.

Perkara itu disahkan jurucakap pejabat bekas perdana menteri itu, selian memberitahu darjah kebesaran itu dipulangkan pada Khamis lepas.

Begitulah ceritanya sama ada ianya ada kaitan dengan teguran Sultan Selangor atau punya agenda tersendiri MMI serahkan kepada pertimbangan masing-masing.

Cumanya MMI melihat kepada soal kredibiliti Tun Mahathir, jika sudah bertindak ke tahap itu adalah wajar kiranya Tun Mahathir segera menyerahkan kembali semua pangkat dan anugerah yang telah beliau terima sebelum ini.

Bukan apa kalau hanya terarah kepada anugerah dari Sultan Selangor sahaja ianya lebih memburukkan reputasi Tun Mahathir sendiri kerana ramai yang melihat tindakan itu sekadar tindakan budak-budak yang merajuk sewaktu main polis sentri.

Pulangkan semuanya sekali dan kalau boleh segera tinggalkan dan tolak semua kemudahan termasuk pejabat dan segala yang disediakan oleh kerajaan sebab tak guna main acah-acah sedang realitinya masih lagi bertaut.

Tak salah apa yang MMI sebutkan diatas sebab Tun Mahathir bukan suka dengan kerajaan sekarang !

MMI

Tuesday, 12 December 2017

Pemuda UMNO Desak SSM Siasat TMI


Pemuda UMNO mengesa Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) menyiasat syarikat yang menguruskan portal berita ‘The Malaysian Insight’ (TMI) didakwa gagal menghantar penyata tahunan dan akaun syarikat beraudit kepada agensi itu.

Penolong Setiausahanya, Datuk Mohammad Sahfri Abd Aziz berkata siasatan perlu dilakukan segera ke atas Inside Media Sdn Bhd (Inside Media).

“Sekiranya didapati ini adalah benar maka tindakan perlu dikenakan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Isu portalberita itu timbul apabila Perwakilan UMNO Pulau Pinang, Mohd Nashrol Hisham pada Perhimpunan Agung UMNO 2017 meminta pihak berkuasa menyiasat pemilik TMI yang dilihat kerap menghina kepemimpinan parti dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Nashrol turut mendedahkan bahawa Semakan di SSM mendapati Inside Media ditubuhkan pada 4 Mei 2014 dengan alamat berdaftar di Nombor 3A Tingkat Satu Jalan Wawasan Ampang 2/2, Bandar Baru Ampang.

Syarikat itu ditunjangi oleh dua pengarah iaitu Puan Sri Faridah Begum K A Abdul Kader dan Harbir Singh a/l Ajaib Singh Gill.

Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Jailani Johari dilaporkan berkata siasatan ke atas portal berita itu sedang berjalan.



Monday, 11 December 2017

Azmin Pula Kata ZAID HANG TANGGUNG SENDIRI !


Selepas Tony Pua dan Pemuda PPBM Selangor, Menteri Besar Selangor turut menyalahkan Datuk Zaid Ibrahim, sekaligus perlu menanggung akibat secara sendirian susulan kritikan dibuat terhadap Sultan Selangor.

“Beliau mesti bertanggungjawab dengan apa yang dikatakannya,” kata  Datuk Seri Azmin Ali yang dipetik dari The Star.

Timbalan Presiden, PKR itu berkata demikian selepas menghadiri Istiadat Penganugerahan Darjah dan Bintang Kebesaran sempena Hari Keputeraan Ke-72 Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah di Shah Alam, hari ini.

Minggu lalu, Ahli DAP itu menerusi Twitternya menyatakan bahawa Sultan Selangor harus berhati-hati dalam mengeluarkan titah dan tidak bermain dengan politik kepartian.

Baginda kemudiannya bertitah supaya Zaid pulang ke Kelantan sekiranya tidak setuju dengan teguran.

Tweet bekas Menteri Undang-Undang itu turut menyaksikan Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Yunos membakar keratan kadbod beliau pada perhimpunan agung UMNO.

Selain itu, Jamal turut menggunakan tukul besi untuk memukul gambar Zaid dan mengancam untuk menukul kepala Zaid kerana mengkritik sultan.

Beliau bagaimanapun direman dan dibebaskan hari ini dengan ikat jamin. - Bnbbc

Steady Zaid terima jalah MELAYU SCREW MELAYU !

MMI

DAP Mengelupor Bila UMNO Bersidang


Bila UMNO bersidang habis kelupoq puak-puak DAP dan pembangkang seolah-olah jin yang tengah panas dengar ayat al-Quran.Dah nama pun himpunan UMNO, yang puak-puak DAP nak kelam kabut sangat tu kenapa ?

Kalau sebelum ni ampa semua ok dan tak buat onar takkan orang nak kata dekat ampa ?

Jangan dok pusing-pusinglah semua mata di Malaysia ni nampak apa yang DAP dan puak pembangkang buat hina, caci maki, adu domba, finah, menipu dan macam-macam lagi sampai tahap sembang kencang kerja hampeh !

DAP kini ibarat ‘cacing kepanasan’ berikutan pendedahan Datuk Seri Najib Razak yang Ketua Ahli Parlimen DAP mahu menjadi Perdana Menteri.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Mohd Puad Zarkashi, berkata Lim Kit Siang mempertikaikan sumber Presiden UMNO itu, malah terus-terusan mengecam Najib berhubung perkara itu di laman Facebook miliknya.

Pada masa sama, katanya, Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng, membuat laporan polis atas kenyataan Najib pada Perhimpunan Agung UMNO, Sabtu lalu bahawa DAP adalah parti anti-Melayu dan Islam.

“Apa yang tersirat sebenarnya, DAP amat resah kerana mereka sukar mendapatkan sokongan orang Melayu sejak PAS meninggalkan Pakatan Harapan.

“Parti Amanah Negara, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), apatah lagi PKR memang tidak boleh diharap,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Mohd Puad berkata, DAP juga dulu pernah menafikan laporan bahawa DAP mahu menjadikan orang Kristian sebagai Perdana Menteri.

“Namun, tanpa disangka, muncul bekas ahli DAP, Razali Abdul Rahman, yang membuat laporan polis bahawa dakwaan itu adalah benar.

“Dia sendiri ada dalam pertemuan bersama kumpulan paderi yang juga di hadiri oleh Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Oii. Razali adalah orang Melayu yang menjadi orang kanan Lim Guan Eng. Dia adalah pakar perang saraf DAP yang dihantar berlatih di German.

“Hingga ke hari ini, DAP tidak berani menyaman Razali, bahkan bekas ahli DAP itu mendakwa ditawarkan RM1 juta untuk menarik balik laporan polis itu,” katanya.

Mohd Puad berkata, DAP sepatutnya mengambil tindakan ke atas ahlinya yang sering menghina orang Melayu dan Islam.

“DAP sendiri tidak berani mengambil tindakan terhadap ahlinya yang sering menghina orang Melayu dan Islam. Contohnya, Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming dan terbaharu, Zaid Ibrahim, yang jelas biadap terhadap Sultan Selangor.

“Zaid adalah contoh DAP menggunakan Melayu ‘screw’ Melayu. Patutlah DAP tidak mengambil tindakan terhadap ‘Superman’ Hew Kuan Yau, yang membawa idea Melayu Screw Melayu itu,” katanya.

Hahaha mengelupoq weii punya teruk puak-puak ni !

MMI

Azwan Koyak Azmin ? Lagi Caca Marba


Azwan Ali artis suam-suam kuku ni sekali lagi u-turn dan dalam banyak-banyak u-turn kali ini ianya dilihat pro kepada UMNO.Entahlah MMI malas nak ambil pusing sangat tentang puak suam-suam kuku ni tapi kehadiran Azwan Ali di PWTC sempena Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini dijelaskan sebagai gerak awal dalam misi peribadinya untuk menjatuhkan Azmin Ali.

Keputusan itu dibuat apabila Azwan mendakwa rezeki beliau tersekat ketika mengikuti abangnya  berkempen sebagai pembangkang.

Lahh kenapa tak minta Azmin lantik Azwan jadi PA ka apa ka ????

Azwan berkata “Saya memang kritik Azmin Ali. Beliau tidak jujur lagi-lagi dalam hal keluarga.

“Saya tak takut. Saya cakap benda betul. Kerana dia saya tak dapat apa-apa ‘kerja’. Sebelum ini saya bersama dia berkempen.

“Tapi, apa saya dapat. Sebab tu saya sebak bila cerita kepada wartawan masa sidang media sebelum ini,” ceritanya.

Azwan dalam kemunculannya bersama Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Mohd Yunus  di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) berikrar untuk menjahanamkan Datuk Seri Azmin Ali.

Jelasnya, sikap abangnya itu membuatkan Azwan sudah tidak mampu berdiam diri lagi.

“Selama bersama Azmin, apa kerja yang saya dapat? Semua sekat saya. Sebab saya bersama pembangkang.

“Sekarang, saya tak boleh senyap lagi. Tindakan dia melampau,” kata selebriti kontroversi itu.

Entahlah sekali lagi MMI pun tak pasti apa yang mamat ni meroyan cuma nampaknya dia dah tersepit sebab tak dapat 'job' barangkali.

Apa pun keluarga puak-puak ni memang caca marba macam-macam ... 

Koyak jalah Azwan oiiii 

MMI

Sunday, 10 December 2017

Kit Siang Perdana Menteri Apa Kata Tunku Aziz


Penasihat DAP, Lim Kit Siang sememangnya mempunyai impian  untuk menjadi perdana menteri dan hanya berlakon menyokong orang lain  dalam pembangkang.

Bekas Naib Pengerusi parti itu, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata Datuk Seri Najib Razak sememangnya bercakap benar apabila mendedahkan bahawa Ahli Parlimen Gelang Patah itu berhasrat mengetuai negara.

“Sekarang, Kit Siang perlu menjadi perdana menteri jika beliau mahu menyelamatkan anaknya, Lim Guan Eng daripada dihukum penjara kerana tuduhan rasuah.

“Sebenarnya dia berpura-pura menyokong orang lain sebagai Perdana Menteri untuk melencongkan pandangan umum dan menyembunyikan hasrat sebenarnya,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Pada masa sama, Tunku  Aziz turut mencabar Kit Siang menjawab pendedahan terbaharu oleh Najib yang juga Presiden UMNO.

Tambahnya, sebelum ini DAP dilihat condong menyokong Penasihat Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri dan terbaharu, Tun Dr Mahathir Mohamad jika pembangkang menang dalam pilihanraya.

“Tun Dr Mahathir Mohamad dan Anwar bukan Ahli Parlimen dan mereka tidak layak menjadi Perdana Menteri,” kata Tunku Aziz.

Semalam, ketika berucap pada Perhimpunan Agung UMNO 2017, Najib dilaporkan berkata terdapat khabar mengatakan orang bernama Kit Siang mahu menjadi perdana menteri seperti dinyatakan oleh bekas ADUN Jawi, Pulau Pinang, Tan Beng Huat yang keluar dari DAP.

MMI kata kalau pembangkang jadi kerajaan kemudian lantik juga antara 2 orang tu sebagai PM maka isunya atas peruntukan apa yang membolehkan mereka-mereka itu dilantik ?

Ubah perlembagaan ? Guna kuasa VETO ? Kuasa siapa ?

Dan kalau bukan 2 orang tu, siapa ? Kit Siang ? 

Kalau bukan Kit Siang siapa ? 

Mat Sabu ? Wan Azizah ? Ampa pikiaq bagi habih-habih dulu kot ....

MMI

Labels