Followers

Friday, 23 June 2017

DAP & Sambutan Aidilfitri IKHLAS Ka Puak-Puak Ni ??


Kalau bab nak menunjuk memang puak-puak DAP ni cukup licik malah lakonan mereka kadang-kadang tu dah sampai tahap lebih Islam dari orang Islam sendiri.Paling tidak pun kata-kata kononnya mereka adalah pembela semangat masyarakat serumpun dan mengamalkan toleransi sesama kaum dan agama di Malaysia tu dah semacam darah daging.

Walhal kalau kita tengok betul-betul semua tu propaganda dan "game" politik !

MMI kata macam ni sebab portal pro DAP hari ini siarkan satu artikel berkenaan keprihatinan pemimpin DAP yang sanggup turun padang dan menyalurkan bantuan kepada orang-orang miskin di Perak.

Antara ayat-ayat "power" puak-puak ni adalah perjuangan DAP tidak tertumpu kepada sesetengah kaum sahaja, sebaliknya melibatkan seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira latar belakang agama, kaum mahupun fahaman politik.


“Parti ini amat mementingkan akhlak mulia serta kasih sayang antara rakyat sebagai usaha untuk memupuk perpaduan dan keharmonian masyarakat”,

Yang sebut benda ni semua adalah Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming dan dia turut menyeru agar rakyat menjauhi politik wang dan perkauman kerana ia adalah bertentang dengan ajaran Islam.

MMI tak pernah berdengki dengan bantuan yang bebudak tu dapat cuma yang menjadi persoalannya adalah IKHLAS ka puak-puak DAP ni ????

Ayat-ayat "power" tu betul-betul jadi pegangan puak-puak DAP ka ????

Sebab ada sejarah yang dah tercatat aksi dan tingkah laku mereka bukan macam ni !!!!!

Kalau bab berlakon tu dia ......



TAPI HAKIKATNYA ....



Dan sekarang si Nga Kor Ming ni nak ucap Salam Aidilfitri ? Untuk apa ???



Puak-puak ni memang BANGSATkan !

MMI

Thursday, 22 June 2017

JOM Kita REALISASIKAN Hasrat Tun Mahathir Untuk Menyelamatkan WANG RAKYAT MALAYSIA !


Gambar atas tu adalah sebahagian daripada tuduhan tanpa bukti yang dicanang oleh Tun Mahathir terhadap 1MDB.Kalau masih ingat tuduhan itu kemudiannya berubah-ubah ke angka yang lain dan disusuli dengan pelbagai tuduhan-tuduhan berupa FITNAH yang berasaskan kepada laporan daripada pihak yang dulunya begitu di benci oleh Tun Mahathir sendiri.

Siapa mereka yang Tun Mahathir benci sangat tu ????

Puak-puak kapiaq laknat yang suka membuli orang-orang Islam khususnya dari kalangan negara-negara yang sedang membangun seperti Malaysia.Bahkan Tun Mahatir pada satu ketika dulu pernah menghentam secara terus melalui ucapan-ucapan berapinya di pentas-pentas antarabangsa dan semua itu dilakukan kononnya kerana beliau adalah seorang pemimpin yang begitu sayangkan bangsa dan negaranya.

Namun semua itu akhirnya mencapai nokhtah apabila Tun Mahathir tidak dapat menerima hakikat bahawa keputusan yang dibuat oleh beliau sendiri untuk berundur dari dunia politik adalah satu keputusan yang SALAH !

Sebab Tun Mahathir bukan mahu meletakkan jawatan tetapi beliau mahu LARI dari TANGGUNGJAWAB selaku pemimpin bangsa dan negara.Apabila tanggungjawab itu sudah tidak bergalas di bahu maka Tun Mahathir mahu supaya setiap kata-katanya di patuhi oleh siapa jua yang menggantikan beliau.

Apa jadi sekalipun sama ada negara merundum Tun Mahathir tidak akan dipersalahkan kerana beliau bukan Perdana Menteri.

Inilah kelicikan Tun Mahathir yang berjaya ditutup oleh beliau selama ini dan kita adalah sebahagian daripada mangsa kerakusan politik tersebut.

Sama ada Tun Abdullah , Najib dan siapa jua yang tidak menjadi budak suruhan Tun Mahathir akan dianggap sebagai penderhaka kepada perjuangan Tun Mahathir yang kononnya begitu hebat sehingga membawa Malaysia ke kedudukan hari ini.

Tun Mahathir lupa sebenarnya sejauh mana hebat sekalipun Malaysia ianya tidak akan mampu direalisasikan sekiranya rakyat khususnya orang-orang UMNO tidak memberikan sokongan jitu terhadap perancangan yang dirancang.

Malahan Tun Mahathir juga lupa bahawa kehebatan yang dicanang penyokong Tun Mahathir itu sebenarnya dipalit oleh pelbagai skandal yang merugikan WANG RAKYAT !

Jangan lupa skandal pembelian pesawat Skyhawk !

Jangan lupa skandal PERWAJA STEEL !

Buat carian di google mesti akan jumpa dan ada lagi yang lain-lain cumanya MMI nak tumpukan artikel ni terhadap tuduhan yang bersungguh-sungguh Tun Mahathir dengan sokongan konco-konconya terhadap Datuk Seri Najib dalam isu membabitkan 1MDB.

Tun Mahathir dah dibiarkan terlalu lama untuk berbohong dan mengulangi siri pembohongan terhadap dakwaan tentang kehilangan wang milik 1MDB yang dikaitkan beliau dengan pelbagai pihak yang lain.

Namun sehingga kini tidak ada satu pun dakwaan Tun Mahathir itu relevan melainkan sekadar menimbulkan persepsi politik memburukkan Najib dan kerajaan Barisan Nasional.

Oleh kerana Tun Mahathir begitu rakus untuk berbicara soal KECURIAN dan KEHILANGAN WANG RAKYAT maka sekarang kita fokus kepada usaha untuk mengesan dan menyiasat apakah benar dakwaan yang dibuat oleh Tun Mahathir.

Pertamanya perlu MMI jelaskan bahawa 1MDB tidak pernah kehilangan wang.  Wang Syarikat itu juga tidak pernah dicuri, tiada ada bukti langsung untuk menyokong pembohongan yang dipopularkan Mahathir itu.  Hari ini Mahathir cuba mengatakan bahawa wang yang masuk dalam akaun Perdana Menteri pada tahun 2013 adalah wang 1MDB yang dicuri, hakikatnya itu adalah derma dari Arab Saudi dan SPRM, Bank Negara dan sebagainya ada bukti mengenai perkara tersebut.

Dua dakwaan DoJ yang karut ini juga patut ditolak siang-siang sebab ia merujuk kepada wang 1MDB yang dicuri sedangkan kecurian itu tidak pernah berlaku.

Jho Low adalah ahli perniagaan dan dia kaya dengan perniagaannya itu, bukan guna duit 1MDB seperti yang Mahathir cuba katakan.  Tak hairan, dakwaan pertama 20 Julai tahun lepas tak tahu hujung pangkal, dakwaan baru pulak masuk.

Semalam, kabinet memutuskan untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja (RCI) bagi menyiasat skandal perjudian Forex yang menyebabkan rakyat kehilangan wang begitu besar jumlahnya (lebih RM 30 billion) sehingga menjadi punca kepada kejatuhan ekonomi 1997 dimana lebih banyak wang rakyat hilang, literal dan fizikal.

Ini kecurian wang rakyat yang sebenar, bukan 1MDB !

Berbanding dengan 1MDB, skandal Forex ini menyebabkan rakyat betul-betul sengsara bila ekonomi runtuh tahun 1997, bukan acah-acah sengsara macam yang banyak berlaku sekarang. Dekat media sosial cerita rakyat sengsara, depan mata, rakyat berbelanja macam duit tidak akan pernah habis, pukul 11 malam pun masih ramai beratur nak membayar di kaunter.  Seawal pukul 4, majoriti restoran sudah tutup tempahan untuk berbuka puasa, apa najis sengsara macam itu?

Masa krisis ekonomi 1997 yang berlangsung sehingga 2001, yang kaya jatuh miskin, yang miskin bertambah miskin bila hilang kerja, saham jatuh, wang jatuh (lebih teruk dari sekarang sehingga terpaksa di’pegging’), perniagaan lingkup, kereta ditarik, kehilangan rumah akibat faedah pinjaman meningkat , semua ini berlaku dalam skala yang besar.

Justeru, keputusan menubuhkan RCI untuk menyiasat skandal Forex ini adalah keputusan yang tepat kerana bencana yang menyebabkan kesusahan kepada sebahagian besar rakyat itu perlu diketahui siapa yang bertanggungjawabnya.

Mahathir sudah tentulah bertanggungjawab sebab dia Perdana Menteri, mana boleh lari. Sekalipun Menteri Kewangan orang lain, tapi dia yang lantik dan Perdana Menteri bodoh macam mana Mahathir ni sehingga tak sedar berpuluh billion wang rakyat hilang? rujukan 

Tak perlulah puak-puak macai terkinja-kinja dan berhentilah pukul canang sebab isu membabitkan 1MDB sebenarnya langsung tidak punya asas dalam apa jua perkara sekalipun kerana apa yang berlaku dalam 1MDB adalah urusan yang melibatkan kepentingan 1MDB selain dana dan aset milik 1MDB sendiri.

Namun berbeza dengan siasatan yang bakal dilakukan oleh RCI kerana ianya melibatkan DANA RAKYAT yang telah dipergunakan oleh kerajaan pada ketika itu untuk dilaburkan dalam FOREX sehingga akhirnya melibatkan KERUGIAN yang jelas berjumlah lebih dari RM30 bilion !

So now kita tumpu kepada usaha untuk cari dan siasat kehilangan DANA dan WANG RAKYAT yang sebenar-benarnya malah Tun Mahathir sendiri pun tak boleh menafikan PELABURAN serta KERUGIAN itu tidak pernah BERLAKU!

Tun Mahathir seharusnya MENYOKONG siasatan ini !

MMI

Wednesday, 21 June 2017

Syed Saddiq Jerangkap Ketam Jangan Di Usik !!!


MMI dok perati juga budak ni , sejak dua menjak ni nampak agak lincah sikit mungkin dalam suasana dan keadaan yang kurang baik dalam kem pembangkang sekarang ni dia nak masuk line siki-sikit.

Mana tau boleh tular di media kemudian boleh lonjak nama naik kurang-kurang lepas ni adalah apa-apa yang menanti.

Apa pun MMI bukan nak ulas tentang sejarah hidup si Syed Saddiq ni yang ramai dah kenal benar macam mana punya "background" tapi cuma nak berkongsi betapa kadang-kadang bila kita cuba untuk tunjuk lebih pandai dan bijak dari orang yang lebih lama dari kita maka diakhirnya kita masuk perangkap.

Al kisah isunya berkaitan serangan Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat ke atas isu membabitkan 1MDB (baca artikel berkaitan SINI) dan pada pandangan MMI ramai sebenarnya yang dah faham status sebenar dalam dakwaan tersebut.

Dalam masa yang sama Blogger Raja Petra Kamaruddin (RPK) baru-baru ni keluarkan satu artikel yang mengaitkan Syed Saddiq dengan satu konspirasi keterlibatan beliau dalam isu membabitkan serangan DoJ dalam artikel bertajuk Syed Saddiq Knew The US DoJ Attack Was Coming

Bertindak terhadap penyiaran artikel tersebut Syed kemudiannya mengadakan satu sidang media menafikan keterlibatan beliau serta satu laporan polis terhadap RPK.


Yang menariknya artikel balas daripada RPK terhadap tindakan Ketua Armada PPBM ni ...

 mendakwa Ketua Armada, Syed Saddiq Abdul Rahman telah memasuki perangkap yang dipasangnya apabila tampil membuat laporan polis.

RPK dalam tulisan terbaharu di blognya berkata laporan polis Syed Saddiq itu seperti mengulangi kesilapan yang dilakukan Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu yang membuat laporan polis terhadap buku “50 Dalil Kenapa Anwar Tidak Boleh Menjadi PM”.

Katanya, selepas Syed Saddiq membuat laporan polis ke atasnya, mengikut undang-undang pihak berkuasa perlu menjalankan siasatan.

“Dan jika polis memanggil saya – misalnya ke Bangkok – untuk mengambil keterangan, maka saya terpaksa ke Bangkok dan bertemu polis.

“Kemudian saya perlu mendedahkan nama tiga exco pemuda anda yang pernah dimaklumkan mengenai rancangan pengumuman DoJ pada 15 Jun 2017.

“Dan ini bermakna tiga anggota exco itu sudah terheret bersama dalam isu ini kerana polis akan memanggil mereka untuk dirakam keterangannya,” katanya.

Jika polis mendapati dakwaan itu benar, katanya, maka ia mungkin sama seperti suatu konspirasi.

“Konspirasi berlaku apabila dua orang atau lebih bertindak secara terancang untuk melakukan jenayah. Dan konspirasi untuk menghancurkan negara dan/atau perdana menteri dengan niat untuk melunturkan keyakinan orang awam dan asing kepada negara dan merosakkan ekonomi negara sama dengan sabotaj ekonomi.

“Pendek kata, ini adalah perbuatan khianat dan anda adalah rakan subahat yang boleh didakwa dengan tuduhan melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong, jenayah yang membawa hukuman mati jika sabit kesalahan,” katanya lagi.

MMI tertarik benar dengan perenggan akhir tu .. JENAYAH YANG MEMBAWA HUKUMAN MATI JIKA SABIT KESALAHAN kiranya didapati bersubahat dengan tuduhan melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong perghhh cita dia PADAM bro !

Dalam pada tu Syed Saddiq juga terlupa sewaktu sidang media tempoh hari beliau telah menyebut dengan jelas bahawa isteri MO1 adalah Datin Seri Rosmah Mansor sedangkan tidak ada mana-mana pihak yang berani membuat kenyataan secara jelas MO1 itu adalah Najib Razak.


Makanya tindakan Syed Saddiq jelas dilakukan dengan NIAT untuk berbuat demikian seterusnya melakukan FITNAH terhadap pihak yang terlibat.

Oleh yang demikian Syed Saddiq bukan sahaja sudah terperangkap dengan RPK tetapi juga sudah terlepas cakap perihal sabitan Datin Seri Rosmah dengan MO1.

Selain daripada itu Syed Saddiq juga terlupa mungkin kerana terlalu mengikut emosi yang meluap-luap sehinggakan beliau langsung tidak menafikan perkara yang menyentuh tentang pembayaran sebanyak USD5 juta dari kem Tun Mahathir kepada Clinton Foundation sedangkan itulah perkara utama yang disentuh oleh RPK dalam artikelnya.

Well macam MMI kata jerangkap ketam jangan di usik sebab sekali masuk maka jadi lauk "Sweet & Sour" lah cita dia :)

So kita sama-sama tunggu perkembangan seterusnya apa jadi lepas ni sebab kem Tun Mahathir pun senyap sunyi jer tak ada komen nafi , macam tengah kelam kabut cari jalan nak tutup pekung jer ...

Kepada yang terlibat jangan marah sesiapa sebab yang salah Syed dia punca segala hahahaha !

Nah MMI hadiahkan satu video untuk ampa semua .... Bye !


Yuran Perunding Projek TEROWONG Tak Masuk Akal ! Kerajaan DAP Sila Perjelas Atau Berdepan Laporan SPRM


Nah pendedahan kali ini rasanya antara yang perlu kita khususnya warga Pulau Pinang berikan tumpuan sebab ianya sudah pasti melibatkan kepentingan rakyat.

Dalam semua ungkapan dan cakap-cakap manis pimpinan dan kerajaan DAP Pulau Pinang untuk menempis pembongkaran ketidakcekapan mengurus selain pembaziran wang rakyat yang diragui , rasanya perkembangan terbaru ini mampu menjawab persoalan yang selama ini dibangkitkan.

Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan berkata jika kerajaan negeri terus berdiam diri, pihaknya akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan polis bagi menyiasat perkara itu. 

Beliau sebelum itu turut memberikan tempoh selama seminggu kepada kerajaan DAP Pulau Pinang untuk menjelaskan isu kadar yuran perunding bagi pembinaan tiga jalan di bawah projek terowong dasar laut Pulau Pinang, yang didakwa empat kali ganda lebih mahal daripada kadar yang diwartakan. 

Berdasarkan Lembaga Jurutera, kos perundingan berkenaan hanya berjumlah kira-kira RM41 juta, namun bayaran yang dibuat oleh kerajaan Pulau Pinang adalah RM177.5 juta. 

"Ini persoalan yang kita nak tahu. Jika Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, tidak boleh bagi jawapan yang tepat, maka kita akan berdepan persepsi salah guna kuasa. SELANJUTNYA



Rafizal Abdul Rahim , Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang turut membangkitkan perkara yang sama.Jelas beliau  satu demi satu projek kerajaan negeri telah membongkar betapa tidak telusnya pentadbiran Dap dalam membabitkan wang.

“Sebagai Ketua Menteri yang kononnya sentiasa melaungkan telus dan jujur, Guan Eng perlu menjawab mengapa perkara ini terjadi… Jalan yang hanya sepanjang 10.53 kilometer dibayar dengan begitu tinggi iaitu 32 peratus daripada jumlah kos pembinaan keseluruhannya, RM 337.6 juta.

“Pendedahan yang buat oleh Pengarah Strategik Dan Komunikasi Barisan Nasional, Datuk Seri Rahman Dahlan perlu dijawab segera oleh Guan Eng kerana ia melibatkan kredibiliti kerajaan negeri,” ujarnya,

Tambah Rafizal, sekiranya Guan Eng gagal menjawab persoalan yang dikemukan maka Pemuda UMNO Pulau Pinang tidak akan teragak-agak untuk membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM).

“Apa yang lebih memeranjatkan adalah duit rakyat telah digunakan tetapi projek yang sepatutnya dilaksanakan sehingga hari ini tidak nampak bayang. SELANJUTNYA

Bagi MMI mudah , jika sikap membisu itu terus menjadi amalan kerajaan DAP Pulau Pinang maka kita sebenarnya sudah pun mendapat jawapan betapa mereka sebenarnya lebih banyak berbohong dan memutar belit fakta.

Dan kita seharusnya menyokong saranan kedua-dua pemimpin UMNO diatas untuk membawa perkara ini sehingga ke siasatan pihak SPRM dan pihak Polis.

Bayangkan jika inilah amalan kerajaan DAP Pulau Pinang , duit sebanyak mana pun tak akan cukup dan rasanya kerana tak cukup itulah puak-puak DAP terkinja-kinja nak buat pinjaman dari negara China.

Boleh terima ker gang ???

Samun kemudian buat ikut suka hati mak bapak depa kemudian pinjam , wehhh kata kerajaan negeri duit berlambak-lambak ????

Apa hal !!!!

MMI

Tuesday, 20 June 2017

Modus Operandi Di Sebalik Siasatan DOJ


Yang pertama sekali kita tahu bahawa Department Of Justice (DOJ) yang kini menjadi kiblat puak-puak pembangkang terlibat dalam siasatan terhadap 1MDB seperti mana yang dilakukan oleh Polis Di Raja Malaysia (PDRM) terhadap 1MDB.

Makanya dalam soal ini kita terbuka menerima hasil siasatan terbabit walaupun secara hukumnya apa punca Amerika Syarikat nak campur tangan dalam urusan dan hal ehwal Malaysia ?

Namun dasar pentadbiran YAB Datuk Seri Najib yang bukan sahaja sebagai Perdana Menteri Malaysia tetapi juga menjadi mangsa tuduhan bahawa beliau terlibat dalam isu membabitkan 1MDB adalah seorang pemimpin yang terbuka dan melalui kepimpinan inilah maka siasatan terhadap 1MDB diteruskan.

Jangan sesekali lupa bahawa siasatan tersebut sudah pun memasuki era paling "WIN" dalam konteks politik Malaysia itu sendiri apabila Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) turut dianggotai oleh wakil-wakil dari kalangan PEMBANGKANG.

Dan hasil siasatan PAC sudah pun mengesahkan bahawa Najib tidak terlibat dalam isu membabitkan 1MDB malahan wakil pembangkang sendiri pun turut mengesahkannya ...

video

Hakikatnya ramai yang masih tidak faham tentang peranan DOJ terhadap isu melibatkan 1MDB.Kerana itu tindakan demi tindakan ini kemudiannya ditambah perasa oleh suku-sakat pembangkang yang akhirnya menyebabkan ramai dari kalangan kita terpedaya dan menerima bulat-bulat isu yang dibangkitkan.

Walaupun telah berkali-kali isu melibatkan 1MDB ini diperjelaskan termasuklah dalam soal tuduhan kehilangan dana milik 1MDB dan juga perkara-perkara yang dibangkitkan oleh pihak-pihak tertentu termasuk DOJ.

Baca artikel penuh di bawah ;



Selain daripada itu telah berkali-kali kenyataan yang sama diulang bahawa kerajaan memandang serius terhadap saman sivil yang dikemukakan DOJ ke atas 1MDB.

Perdana Menteri berkata ia selari dengan urus tadbir baik yang sentiasa diperjuangkan kerajaan.

“Perlu dijelaskan bahawa ini merupakan tindakan sivil dan bukan tindakan jenayah dan ia terhad kepada nama-nama yang telah pun disebutkan dalam laporan DOJ.

“Oleh itu daripada segi kerajaan kita akan beri kerjasama yang sepenuhnya dengan semua pihak badan siasatan antarabangsa”.

Terkini sekali lagi DOJ mengulangi skrip yang sama dan kalau kita perhatikan pengumuman terbaharu DOJ mengenai 1MDB  ianya tidak tertumpu kepada perkara utama iaitu mengenai jenayah yang didakwa dilakukan di bumi Amerika Syarikat seperti mana yang disebut oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak.

Sebahagian besar kenyataan DOJ pada 20 Julai dan Khamis lepas menyebut tentang apa yang berlaku secara dalaman di Malaysia, dan sebahagian lebih besar tidak mempunyai kaitan dengan subjek sama ada jenayah telah dilakukan di bumi Amerika Syarikat seperti didakwa.

“Isu utama di sini bukan Amerika Syarikat atau DOJ tetapi mereka memetik daripada aduan yang mereka terima.  Jadi isu di sini ialah siapakah pihak-pihak yang membuat aduan itu kepada Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat?”

Seperti yang MMI sebut diawal tadi , apakah Amerika Syarikat punya hak untuk campur tangan urusan Malaysia khususnya dalam hal melibatkan undang-undang ? Rujuk SINI

Malah tindakan seumpama ini jika kita perhalusi ianya lebih merujuk kepada manipulasi politik yang jelas sama sekali tidak adil kepada sesebuah negara dan dalam konteks ini ianya melibatkan Malaysia.

Setiausaha Akhbar kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad, dalam menyatakan perkara itu, juga berkata kerajaan juga bimbang dengan tindakan tidak perlu dan tidak sepatutnya dalam menamakan perkara-perkara tertentu dan individu yang hanya relevan kepada manipulasi politik domestik dan campur tangan.

‘Ini menunjukkan wujud motivasi yang melangkaui objektif untuk merampas aset-aset,” katanya dalam kenyataan.

Tengku Sariffuddin berkata kerajaan Malaysia akan memberikan kerjasama penuh dengan mana-mana penyiasatan yang sah terhadap mana-mana syarikat atau warganegara Malaysia mengikut protokol antarabangsa.

“PIhak berkuasa Malaysia telah melakukan banyak siasatan dan secara menyeluruh membabitkan 1MDB, termasuk oleh badan bebas dan dwipartisan seperti Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara , dan didapati tiada perbuatan jenayah.

“1MDB masih lagi disiasat oleh Polis Diraja Malaysia. Jika terdapat bukti berlakunya sebarang salah laku, Malaysia tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan,” katanya.

Sehingga itu, beliau berkata sebarang dakwaan yang tidak dibuktikan tidak patut diambil kira sebagai fakta.

“Dan kami mengambil perhatian kenyataan akhbar dikeluarkan DoJ, yang menyatakan “Satu aduan sivil bagi perampasan hanyalah sekadar satu dakwaan bahawa wang atau hartanah ada terlibat atau mewakili hasil daripada jenayah. Dakwaan berkenaan masih belum dibuktikan sehingga mahkamah membuat penghakiman yang memihak kepada Amerika Syarikat”. Rujukan

Tidak cukup dengan itu MMI kongsikan kenyataan daripada Peguam Negara yang jelas bimbang dengan tindak-tanduk DOJ yang sudah pun membelakangkan proses undang-undang itu sendiri.

Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali berkata tidak ada bukti daripada mana-mana penyiasatan yang dijalankan oleh agensi-agensi penguatkuasaan undang-undang bagi pelbagai bidang kuasa menunjukkan adanya penyalahgunaan wang daripada 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

"Jabatan Peguam Negara Malaysia (AGC) mengambil perhatian berhubung tindakan undang-undang sivil terbaharu oleh Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ).

"Tindakan kedua ini berlaku pada ulang tahun tindakan pertama, dan nampaknya ia merupakan tindakan ulangan. Kami ingin menyatakan rasa kecewa kami kerana sekali lagi AGC tidak dimaklumkan atau diberitahu oleh DoJ berhubung tindakan ini.

"Kami juga mendapati bahawa tidak ada bukti daripada mana-mana penyiasatan yang dijalankan oleh mana-mana agensi penguatkuasaan undang-undang bagi pelbagai bidang kuasa yang menunjukkan wang disalahgunakan daripada 1MDB; dan bahawa tidak ada sebarang tuduhan jenayah dibuat terhadap mana-mana individu bagi penyelewengan dana daripada 1MDB, " katanya dalam satu kenyataan.

Mohamed Apandi berkata 1MDB adalah sebuah syarikat Malaysia dan pernah menjadi subjek beberapa siasatan dalaman Malaysia termasuk oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Ketua Audit Negara dan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara.

"Selepas semakan, kami mendapati bahawa tiada jenayah dilakukan. Pada masa ini, masih ada penyiasatan yang sedang dijalankan oleh Polis DiRaja Malaysia mengenai 1MDB.

"Kami ingin menyatakan rasa bimbang mengenai sindiran tentang salah laku jenayah yang dibuat terhadap Perdana Menteri. Tindakan sivil itu langsung tidak menamakan Perdana Menteri sebagai defendan atau didakwa melakukan sebarang salah laku jenayah," katanya. SUMBER

Lebih menarik lagi kita pasti dapat melihat bagaimana kebergantungan puak-puak yang punya dendam politik terhadap kerajaan BN dan UMNO begitu teruja sekali sampaikan mereka langsung menerima bulat-bulat tiap pertuduhan yang dibangkitkan oleh spin media pro pembangkang serta dakwaan DOJ walhal pihak-pihak terbabit pun tidak BERANI untuk mengesahkan pertuduhan demi pertuduhan mereka itu bersangkutan dengan YAB Perdana Menteri.

Muhyidin Yassin antara pencinta Sarawak Report contohnya secara sembrono menjadikan sumber terbabit (DOJ) untuk terus melakukan fitnah terhadap YAB Perdana Menteri , Datin Seri Rosmah dan juga 1MDB.

Sedangkan kesemua pertuduhan terbabit tidak punya bukti , fakta dan asas pertuduhan malah sudah wujud pendapat yang mengatakan bahawa dokumen DOJ tersebut dikarang oleh orang Malaysia dalam komplot untuk menjatuhkan Perdana Menteri.

Baca kenyataan Ahli Majlis Tertinggi UMNO , Mohd Fuad Zarkashi di SINI 

Manakala blogger Dr MiM sudah pun mendedahkan cubaan untuk mengaitkan MO1 dengan Datuk Seri Najib Razak adalah satu konspirasi terancang melibatkan pihak media pro pembangkang dengan pemimpin politik yang bertindak sebagai lauk tambah dengan menjadikan laporan dan dakwaan daripada sumber seperti DOJ sebagai peluru untuk menghasut rakyat.

Apabila drama tahun 2016 ini tidak berhasil untuk membohongi rakyat dan mengganggu gugat Datuk Seri Najib Razak, timbul pula drama DOJ yang kedua tetapi ditambah dengan perasa yang lebih sensasi, dengan harapan rakyat termakan dengan drama kedua ini.

Dan memang benar. Portal-portal pro-pembangkang seperti SorosKini MalaysiaKini menggunakan berita ini dan sanggup menerbitkan begitu banyak berita yang sama dalam sehari tentang drama kedua DOJ ini. Oleh kerana terlalu ghairah memainkan isu DOJ ini, portal pro-pembangkang ini telah memfitnah Datuk Seri Rosmah di dalam tajuk beritanya.

Portal itu telah menukar tajuk berita mereka kemungkinan besar takut disaman.


Tindakan ini jelas menunjukkan bahawa portal pro-pembangkang itu sendiri mengaku bahawa tiada bukti yang mengaitkan MO1 dengan Datuk Seri Najib Razak.Baca SELANJUTNYA 

MMI secara peribadi tidak menolak sebarang usaha apatah lagi siasatan terhadap 1MDB selagi mana ianya dilakukan berdasarkan kepada prinsip menghormati hak kedaulatan undang-undang sesebuah negara.

Kemukakan BUKTI dan BERTANGGUNGJAWAB dengan tiap dakwaan yang dibuat , ini penting kerana tanpa kedua-duanya tindakan demi tindakan itu hanyalah sekadar manipulasi politik berkepentingan.

Apa jua modus operandinya MMI percaya jutaan warga Malaysia jauh lebih bijak dalam menilai isu membabitkan 1MDB.

Menghukum tidak salah selagi mana ianya tersasar kepada pihak yang benar-benar bersalah kerana bagi MMI yang dicari adalah penyelesaian kepada kelemahan bukannya menjatuhkan mana-mana individu semata-mata atas dasar dendam politik.

Fikirkan ....

MMI

Monday, 19 June 2017

PERANG KUASA Dalam Pakatan Pembangkang Makin KRONIK


KUALA LUMPUR, 19 Jun – Presiden Alumni Kelab UMNO Luar Negara, Wan Md Hazlyn Agyl menyifatkan isu perebutan jawatan-jawatan tertinggi dalam pakatan harapan yang sedang berlaku secara tidak langsung membuktikan bahawa parti-parti pembangkang di dalam pakatan kini dilanda sindrom gila kuasa, apabila masing-masing bertegas mahukan calon yang mempunyai kepentingan terhadap agenda politik kepartian dan peribadi mereka.

Menurut beliau, isu siapa yang layak menjadi PM pakatan harapan ini secara tidak disedari telah membuka pekong parti-parti pembangkang di mana hari ini, apabila isu jawatan tertinggi bagi pakatan harapan ini telah mula menjadi perbalahan dan pertikaian sesama mereka.

“Dalam isu calon PM pakatan harapan ini, pembangkang kita lihat masih lagi tidak dapat mencapai kata putus dalam soal ini. PKR mahukan Anwar Ibrahim atau Wan Azizah sebagai calon Perdana Menteri. PPBM pula mahukan Tun Mahathir kembali menjadi perdana menteri.

“Dap pula, mereka menyatakan sokongan terhadap Wan Azizah sebagai calon perdana menteri tetapi dalam masa yang sama mereka tidak membantah dan membiarkan saja salah seorang pemimpin mereka, Zaid Ibrahim melobi nama Tun Mahathir sebagai calon Perdana Menteri.

“Isu ini ternyata memperlihatkan betapa celarunya dan betapa tidak sepakatnya parti-parti pembangkang di dalam pakatan harapan ini. Masing-masing mempunyai agenda kepartian tersendiri dan perkara ini tidak dapat dinafikan merupakan sebab utama timbulnya syak wasangka dan salah faham sesama mereka sendiri, yang akhirnya boleh menjurus kepada perpecahan sepertimana yang berlaku sebelum ini,” jelasnya kepada UMNO-Online di sini hari ini.

Tambah beliau, belum pun selesai isu siapa layak menjadi perdana menteri, timbul pula isu tentang jawatan pengerusi pakatan harapan yang mana, cadangan PPBM yang mahukan Tun Mahathir dan Tan Sri Muhyiddin menjadi pengerusi dan presiden pakatan itu telah ditolak mentah-mentah oleh Dap.

“Bagi saya cadangan PPBM itu tersebut menyerlahkan hasrat parti tersebut untuk menguasai jawatan-jawatan tertinggi dalam pakatan harapan, biarpun parti itu masih berusia setahun jagung jika mahu dibandingkan dengan parti-parti lain di dalam pakatan pembangkang.

“Cadangan tersebut dianggap sebagai satu monopoli oleh Lim Guan Eng dan beliau secara lantang membuat kenyataan menolak cadangan tersebut. Bahkan, PKR juga turut menafikan bahawa parti itu telah bersetuju untuk meletakkan Tun Mahathir sebagai pengerusi pakatan harapan manakala Wan Azizah pula sebagai presiden gabungan tersebut.

“Apa yang berlaku ini dengan jelas menggambarkan bahawa kini sedang berlakunya perebutan jawatan dan lobi melobi di dalam blok parti pembangkang dalam usaha mereka untuk menaikkan pemimpin yang berkepentingan kepada parti masing-masing.

“Bagi saya, isu perebutan jawatan tertinggi ini dengan jelas menggambarkan bahawa parti-parti pembangkang di dalam pakatan harapan hari ini sudah mula gila untuk berkuasa dengan melobi calon parti atau pun pemimpin tertentu yang mempunyai kepentingan bagi parti tertentu untuk jawatan-jawatan tertinggi dalam pakatan mereka itu,”tegasnya.

Justeru itu, beliau menyeru rakyat supaya tidak memperjudikan masa depan negara dengan memberikan kuasa kepada parti-parti yang tidak stabil, tidak mampu menyelesaikan masalah, serta tidak mempunyai satu matlamat serta kerjasama yang utuh demi untuk membina sebuah negara yang lebih maju dan berjaya.

“Berdasarkan senario politik yang berlaku di dalam pakatan pembangkang hari ini, jelas bahawa mereka masih tidak mampu dan tidak layak untuk mentadbir negara, memandangkan mereka sendiri tidak mampu untuk menyelesaikan masalah dalaman mereka sendiri, bahkan ianya semakin lama semakin kalut dan caca merba.

“Kita bimbang jika mereka ini diberikan kuasa pada PRU ke 14 ini, maka konflik dalaman antara mereka yang dilihat hampir mustahil untuk diselesaikan itu akan mengheret negara ke kancah ketidakstabilan politik, di mana jika ianya berlaku, sudah pasti akan memberikan kesan kepada pertumbuhan ekonomi serta pembangunan negara. Dan apa yang pastinya, sudah tentu rakyat itu sendiri akan menanggung akibatnya,”

“Dan ada kemungkinan juga apa yang berlaku di dalam parti pembangkang itu adalah sekadar wayang politik. Kepada ahli-ahli, jentera dan juga kepimpinan UMNO di peringkat akar umbi, pedulikan pembangkang yang kacau bilau, fokus kepada gerak kerja rakyat. Rakyat hari ini perlukan kerajaan dan parti yang stabil. Dan itulah yang UMNO mampu berikan kepada rakyat,”ujarnya.-MediaUMNO

Sunday, 18 June 2017

P.Pinang Jadi Bandar KRISTIAN , Mana Suara Malik Kasim & Salleh Man ????


Sama ada Melayu itu menjadi Wakil Rakyat , berkepentingan dari segi kedudukan dalam mana-mana jawatan dan menjadi ahli parti cauvinis DAP maka hampir pasti sebahagian besar daripada mereka akan bersikap membisu tatkala isu-isu yang dibangkitkan menyentuh tentang kepentingan orang Melayu dan agama Islam.

Telah banyak kali isu-isu yang menyentuh hal ehwal agama Islam dan kedudukan orang Melayu timbul dan seperti biasa senarionya mereka-mereka ini akan segera berdiam seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku.

Antara yang terkini adalah tindakan seorang senator lantikan DAP berbangsa Melayu bernama Dr. Ariffin S.M Omar yang baru-baru ini telah membangkitkan kemarahan orang-orang Islam apabila bertindak menyokong usaha untuk menjadikan Pulau Pinang sebagai bandar kristian.


Senator DAP ini dalam kenyataannya berkata tiada apa yang perlu dirisaukan jika Pulau Pinang menjadi Bandar Kristian. Beliau mengatakan demikian ketika menjawab persoalan yang ditimbulkan oleh Senator Tan Sri Dato’ Seri Dr Ibrahim Abu Shah, yang menimbulkan perbahasan mengenai aktiviti evangelisme dalam negara.

Rekod Hansard perbahasan yang berlangsung pada 19hb April 2017 di Dewan Negara itu turut mencatatkan Tan Sri Dato’ Seri Dr Ibrahim Abu Shah mendedahkan perihal Pulau Pinang yang mempunyai komuniti Evangelis Kristian yang pesat berkembang serta mempunyai hubungan rapat dengan gerakan Evangelis Kristian dunia. 

Selain daripada itu, beliau juga menyentuh tentang satu cadangan yang dikatakan dibuat pada tahun 2011 untuk menjadikan Pulau Pinang, Bandar Kristian dan Kristian ‘agama rasmi’ negara. 

Dr Ariffin kemudiannya mencelah dengan berkata, “Apa salahnya kalau Penang hendak dijadikan Christian City, kena ubah Perlembagaan Pulau Pinang.” 

Parti DAP baru-baru ini dilanda kontroversi kerana pendedahan yang membongkar terdapat dakyah Evangelis Kristian dalam agenda politik mereka. 

Isu ini timbul setelah seorang pakar akademik kajian politik, Dr Kamarul Yusoff, mendedahkan isi kandungan buku ‘Becoming Hannah’ yang ditulis ahli DAP, Hannah Yeoh merangkap ADUN Subang Jaya dan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor.

Dalam tulisannya yang tular di media sosial sebelum ini , Kamarul memetik buku tulisan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor yang bertajuk ‘Becoming Hannah’ yang menjadi bukti nyata pengakuan Hannah terlibat dalam politik dengan bantuan pihak Kristian.

“Lebih dari itu, beliau juga menyeru ahli-ahli Felo Kristian Seberang Laut khususnya dan penganut agama Kristian umumnya untuk mengikut jejak langkah beliau menceburkan diri dalam bidang politik untuk membina semula Malaysia mengikut acuan agama Kristian,” tulis Kamarul.

Berikut adalah kenyataan penuh Dr Kamarul berkenaan laporan polis terhadapnya oleh pemimpin rasis dan cauvinis DAP itu:

LAPORAN POLIS OLEH HANNAH YEOH TERHADAP SAYA

Saya baru saja dihubungi oleh seorang wartawan Malaysiakini yang memaklumkan bahawa Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri Subang Jaya, Hannah Yeoh, sedang membuat laporan polis terhadap saya di atas komentar saya bertajuk “Hannah Yeoh Contoh Hipokrasi Terbesar DAP” pada 10 Mei lalu.

Wartawan Malaysiakini ini meminta pengesahan bahawa saya adalah penulis asal komentar yang mengulas kandungan buku Hannah Yeoh bertajuk “Becoming Hannah” (“Menjadi Hannah”) yang diterbitkan semula oleh beberapa pihak lain dan meminta reaksi saya ke atas laporan polis ini.

Di bawah ini adalah reaksi awal saya ke atas laporan polis Hannah Yeoh seperti yang dimaklumkan kepada wartawan Malaysiakini ini:

“Saya mengesahkan tulisan itu adalah tulisan saya dan saya mengambil tanggungjawab penuh ke atas tulisan saya itu.”

“Saya tidak mempunyai sebarang masalah untuk memberikan penjelasan kepada mana-mana pihak, termasuk kepada polis, atau di mana saja, termasuk di mahkamah, sekiranya diperlukan.”

“Saya akan mengemukakan bukti berkaitan dan bukti-bukti lanjut yang belum didedahkan mengenai agenda Kristianisasi beliau di dalam bidang politik.” Rujukan SUMBER

Dan perlu diingat Hannah Yeoh dan Dr Ariffin adalah sebahagian daripada pimpinan pembangkang yang kini bersama-sama dalam Pakatan Harapan.Ringkasnya dalam kontek itu maka sudah tentulah hubungan yang terbina atas nama politik antara kumpulan ini dengan Malik Kasim serta Salleh Man adalah SEPASUKAN !

Seperti yang MMI sebutkan di awal artikel ini tidak ada seorang pun dari kalangan pemimpin yang mengaku Melayu dan beragama Islam ini tampil menyanggah lontaran-lontaran KAFIR ini walaupun lontaran itu jelas menyentuh tentang usaha untuk menjadikan KRISTIAN sebagai antara acuan dalam usaha kontemporari membina negara.

Bukankah tindakan sedemikian sudah pun menyanggah perkara yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan khususnya dalam hal melibatkan kedudukan agama Islam ?

Kenapa agaknya Malik Kasim selaku Exco Agama Pulau Pinang dan Salleh Man selaku YDP Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang berdiam ?

JELAS sebab DAP !!!!!!

MMI

Saturday, 17 June 2017

Kenapa BUTAKAN Mata Dengan Strategi Depan Mata ??


Apakah kita boleh percaya bahawa pertemuan ini (gambar) adalah satu pertemuan biasa antara orang politik seperti mana yang biasa kita lihat sebelum ini ?

Adakah kita masih lagi mahu bersangka baik dan membuang jauh-jauh tanggapan itu dan percaya bahawa apa yang berlaku pada pertemuan tersebut adalah perbincangan yang menghala kepada kemajuan dan kebaikan bukan sahaja Malaysia tetapi juga rakyat tanpa sedikit pun mencabar perkara-perkara yang terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan ?

Apa yang cuba disajikan kepada kita hasil daripada hubungan songsang antara parti-parti ini sebenarnya sudah pun membuka ruang untuk seluruh warga Malaysia melihat dengan mata sendiri betapa ianya bukanlah seperti mana yang diwar-warkan.

Agendanya berbeza sama sekali dengan hubungan yang wujud dan ini adalah perkara asas kepada keruntuhan nilai-nilai politik yang dibawa oleh kem pembangkang di Malaysia.

Lim Kit Siang bukanlah seorang pemimpin politik yang berjiwa kebangsaan ! 

Malahan Kit Siang bukan seorang pemimpin politik yang selama ini bertapak dengan prinsip mematuhi Hak dan Tuntutan Orang Melayu seperti mana yang terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan !

Buktinya pemimpin veteran DAP ini adalah sebahagian daripada kalangan mereka yang bersekongkol dengan mereka-mereka yang begitu galak menuntut penggunaan kalimah ALLAH  oleh pihak Kristian yang dipertahankan oleh masyarakat Islam di Malaysia.

Bahkan tindak-tanduk DAP dan pimpinan parti cauvinis itu sendiri sebenarnya sudah pun memberikan kita petunjuk betapa tahap RASIS dan CAUVINIS mereka cukup membara dan dipenuhi semacam dendam yang tidak lagi mahu ditahan-tahan terhadap UMNO khususnya.

Lihat sahaja sikap Teresa Kok , Ng Wei Aik , Hew Kuan Yau @ Superman dan lain-lainnya cukup celupar sekali dan kita tidak pernah mendengar walau sekelumit pun suara Kit Siang mahupun dari kalangan pimpinan tertinggi parti cauvinis itu yang membuat celahan supaya pengikut-pengikutnya berundur dan tidak sesekali menyentuh sensitiviti orang Melayu dan Islam apatah lagi mendesak supaya pengikut-pengikutnya membuat permohonan maaf !

Tak pernah berlaku dan tidak akan berlaku !

Maka apakah elemen yang menyebabkan Kit Siang kini menerima kehadiran Tun Mahathir ?

Kita kenal dan kita tahu Tun Mahathir , tak perlu MMI ulas panjang sejarah beliau dan kini setelah begitu membenci Najib Razak , bekas Perdana Menteri ini begitu galak bukan sahaja untuk bersahabat dengan DAP tetapi cuba memulihkan imej DAP yang beliau sendiri celakakan sejak lama dulu.

Untuk tujuan apa ?

Semuanya disebabkan oleh keinginan untuk menumbangkan kerajaan pimpinan Najib dengan alasan yang jelas tidak masuk akal sama sekali.Apatah lagi kehadiran Tun Mahathir bersama-sama dengan PPBM yang kini dianggap sebagai sampah politik ke dalam Pakatan Harapan juga sudah menjadi buah mulut penyokong dan pimpinan parti-parti politik pembangkang yang lain.

Apa perlunya mereka (PPBM) diberikan ruang yang sebegitu rupa walhal kehadiran mereka bersama Pakatan Harapan baru berusia setahun jagung ????

Begitulah pertikaian dan persoalan yang dibangkitkan oleh mereka-mereka yang dah lama mengabdikan diri dalam kem pembangkang apabila isu pembahagian kerusi bagi menghadapi PRU14 mula tular di media sosial.


Bukan itu sahaja , isu berkenaan siapa bakal menerajui negara sekiranya pembangkang menguasai Putrajaya juga sudah menjadi isu panas sehinggakan tindakan Tun Mahathir serta Muhyiddin yang tidak mengangkat plakad menyokong Anwar sebagai Perdana Menteri baru-baru ini mencetuskan rasa tidak puas hati sebahagian besar penyokong pembangkang.

Mana prinsip dan pendirian Tun Mahathir dan Muhyiddin ?

BUKTIkan TAAT dan SETIA sekiranya benar-benar IKHLAS bersama Pakatan Harapan !

Selain itu kita jangan sesekali lupa usaha berterusan DAP menyusun agenda peribadi mereka sudah mula dirasai.Walaupun mengaku bersama Pakatan Harapan dan menolak tanggapan DAP punya kuasa penentu dalam parti himpunan pembangkang , parti cauvinis itu tanpa digugat oleh mana-mana parti yang bersama mereka kini sudah mula mengimpikan sasaran baharu.

DAP mahukan Johor setelah Pulau Pinang di ratah suku sakat Dinasti Lim !

Inilah angan-angan Ahli Parlimen Gelang Patah itu. Pemimpin diktator 51 tahun DAP itu juga pernah berkata sebelum ini, jika mahu tawan Malaysia maka harus bermula dan berakhir dengan Johor. 

Johor kini adalah negeri yang terkaya di Malaysia. Destinasi pelaburan nombor satu dan pembangunan yang pesat berlaku di Johor. DAP memang mahu negeri yang kaya sahaja. Sama seperti Penang dahulu sebelum 2008. 

Apa sudah jadi pada Pulau Pinang? Hutang kerajaan negeri meningkat. Tanah habis digadai dan dijual. Pelabur lari. Kilang tutup. Bajet kerajaan negeri pimpinan anak Kit Siang itu mencatat defisit sejak 2010 lagi. Habis semua kampung Melayu lesap. 

Apakah ini mahu dilakukan DAP terhadap Johor? Tidak mustahil Johor juga akan jadi gagal seperti Penang jika DAP yang menguasai kerajaan negeri. 

Di Pulau Pinang, sudah ada rancangan hendak dijadikan sebagai sebuah negeri Kristian jika DAP terus berkuasa dengan lebih lama lagi.

Dalam rekod Hansard perbahasan Dewan Negara yang berlangsung pada 19hb April 2017 yang turut mencatatkan Tan Sri Dato’ Seri Dr Ibrahim Abu Shah mendedahkan perihal Pulau Pinang yang mempunyai komuniti Evangelis Kristian yang pesat berkembang serta mempunyai hubungan rapat dengan gerakan Evangelis Kristian dunia.

Selain daripada itu, beliau juga menyentuh tentang satu cadangan yang dikatakan dibuat pada tahun 2011 untuk menjadikan Pulau Pinang, Bandar Kristian dan Kristian ‘agama rasmi’ negara. Senator DAP Melayu mencelah dan menyatakan apa salahnya Penang dijadikan bandar Kristian? 

Itu jawapan yang diberikan oleh Senator DAP berbangsa Melayu. Sampai begitu sekali jawapannya. Amat mengejutkan sekali. Bermakna, Melayu yang ikut DAP sanggup buat apa sahaja demi cita cita politik DAP. Baca kupasan menarik di blog BeliaBangkit 

Masih mahu percaya DAP bukan seperti mana yang Tun Mahathir kenali sebelum ini ????

Jom kita tengok apa yang dibangkitkan oleh Timbalan Presiden PAS tentang tindakan DAP menolak laungan PPBM untuk mengisi hiraki pentadbiran tertinggi Pakatan Harapan.

Parti rasis dan cauvinis, DAP tidak akan sesekali membenarkan ketiga-tiga parti Melayu dalam pakatan harapan untuk menguasai gabungan itu, kata PAS.

Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, ini kerana parti rasis itu tidak akan membenarkan cita-cita berkenaan kesampaian.

Beliau mengingatkan, sikap DAP sejak dahulu sudah diketahui mahu memonopoli pakatan itu atas prinsip mereka mempunyai paling banyak kerusi di Parlimen walaupun mereka menafikan perkara itu.

Malah, katanya, berdasarkan pengalaman PAS bersama DAP dalam Pakatan Rakyat dahulu, bukan mudah untuk menyelesaikan isu-isu yang bertelagah apatah lagi untuk mencapai satu keputusan sepakat.

“PAS menjangkakan kemelut yang berlaku dalam pakatan harapan akan berpanjangan sebab bukan sahaja isu siapa nak jadi Perdana Menteri atau siapa yang akan menerajui pakatan, tetapi lebih besar daripada itu iaitu apabila tiba soal pengagihan kerusi dan pematuhan kepada keputusan nanti.

“Perkara-perkara itu akan timbul polemik kerana pengalaman PAS berada dalam Pakatan Rakyat dahulu bukan mudah nak selesaikan isu-isu sebegini. DAP ternyata dari dahulu mahu berkuasa walaupun cuba menutup niat sebenar mereka itu,” katanya yang dipetik daripada akhbar tempatan. 

Sebab itulah MMI nak ingatkan jangan terlalu obses untuk mengiakan apa yang Tun Mahathir kata kerana ada lompong yang berselerak di merata ruang termasuk dalam diri beliau sendiri dan terimalah hakikat bahawa DAP itu adalah parti cauvinis dan rasis.

Semua yang dipertontonkan kepada umum itu adalah sekadar sandiwara politik dan persoalan MMI kenapa butakan mata sedang strategi mereka sudah berlegar-legar di depan mata kita ?

MMI

Friday, 16 June 2017

Tuduhan Malaysia Muflis Kerana Hutang - Warga Malaysia Jadi Mangsa Penguasaan Ideologi Berat Sebelah Pembangkang


Kalau kita perhatikan dalam mana-mana organisasi sekalipun sudah pastilah perkara yang menyentuh tentang kewangan akan menjadi perkara utama yang diperbincangkan.Perihal kedudukan kewangan dan kemampuan kewangan itu adalah antara penentu kepada sebarang perancangan termasuklah keputusan-keputusan yang bakal dibuat khususnya berkaitan dasar.

Tak perlu kita bercakap soal syarikat hanya tumpukan kepada pentadbiran NGO sahaja , kewangan adalah nadi kepada keupayaan NGO-NGO terbabit bergerak.Walaupun MMI tak nafikan ada dari kalangannya yang tidak mempunyai kedudukan kewangan yang begitu kukuh tetapi dari segi pelaksanaan program yang dirancang ianya pasti akan merujuk kepada sumber dan bagaimana cara serta kaedah untuk mendapatkannya.

Ringkasnya siapa jua yang terlibat dalam kumpulan pembuat dasar dan penentu ini waima dalam mana-mana kategori sekalipun akan memberikan tumpuan selain meletakkan tanggungjawab serta amanah kendiri untuk memastikan legasi mahupun kumpulan yang ditadbir itu mendapat kebaikan daripada keputusan yang dibuat.

Ini penting kerana sebarang kesilapan akan memudaratkan bukan sahaja diri tetapi juga mereka-mereka yang berada dalam saf pentadbiran amnya dan para ahli khususnya.

Itu dalam konteks NGO dan lain-lain , begitulah juga sekiranya kita melihat dalam konteks yang lebih besar contohnya sebuah syarikat yang menjalankan perniagaan.

Pastinya tanggungjawab itu jauh lebih besar memandangkan mereka berdepan risiko untuk GAGAL !

Begitu jugalah apabila ianya melibatkan KERAJAAN MALAYSIA !

Perdana Menteri selaku barisan eksekutif tertinggi dalam hiraki pimpinan kerajaan Malaysia pastinya perlu membuat keputusan yang boleh ditangani selain mampu dilaksanakan.

Malahan keputusan-keputusan ini sebenarnya begitu bernilai kerana ia melibatkan nasib Negara dan Rakyatnya dan sebarang kesilapan boleh membawa padah.

Oleh yang demikian maka Perdana Menteri Malaysia tidak berseorangan dalam hal ini , barisan jemaah menteri yang dilantik sebenarnya adalah tulang belakang kepada kepimpinan negara kerana disinilah tiap perancangan itu diadili sebelum satu-satu keputusan dibuat.

Selain daripada itu kita sebagai rakyat khususnya yang mengaku MELAYU dan beragama ISLAM seharusnya meletakkan kepercayaan terhadap pemimpin kita dalam menguruskan hal ehwal negara.

Bukan bersekongkol dengan mereka yang punya kepentingan politik murahan.

Apakah kita masih mahu percaya dengan adu domba sebahagian daripada mereka-mereka yang sentiasa mencipta persepsi untuk terus memburuk-burukkan kerajaan ?

Jika kita mahu membandingkan-bandingkan perubahan demi perubahan khususnya dalam konteks hutang negara maka kita perlu ikhlas untuk melihat perubahan yang berlaku sejak Malaysia MERDEKA bukan berdasarkan perbezaan 2 atau 3 pentadbiran Perdana Menteri.

Ini penting kerana sejak MERDEKA , Malaysia sentiasa melihat peluang dan ruang untuk terus maju dan untuk mencapai kemajuan ini maka perbelanjaan negara akan sentiasa meningkat bagi menampung kos yang tidak pernah menurun daripada tahun ke tahun.

Ini REALITI !

Jangan sesiapa menafikan momentun ini kerana kita sendiri berdepan dengan perubahan tersebut !

Kita mahukan kemajuan bertaraf RM1 JUTA tetapi kita mahu ianya terlaksana dengan kos bertaraf RM1 .. Inilah yang sering kita lupa kerana lebih mementingkan diri sendiri dan lebih banyak merungut daripada mensyukuri nikmat yang kita nikmati hari ini.

Pembangkang khususnya sedar betapa daya intelek warga Malaysia ini mudah untuk diperkotak-katikkan dan kerana itulah ramai dari kalangan warga Malaysia menjadi mangsa penguasaan ideologi berat sebelah yang ditanam oleh pembangkang sejak bermulanya era REFORMASI.

Malahan kalau kita amati gerakan REFORMASI itu sendiri sebenarnya adalah bahan "Copy Paste" yang dibawa masuk ke Malaysia daripada gerakan yang bermula di Indonesia.

Ramai dari kalangan kita yang terpengaruh dengan agenda politik serta ungkapan REFORMASI tersebut namun kita lupa untuk melihat kembali apa yang sudah berlaku di Indonesia ?

Apakah Indonesia pada hari ini begitu terkesan dengan gerakan REFORMASI ini sehingga nasib rakyatnya terbela dan tidak ada lagi jurang perbezaan yang begitu ketara ?

Jangan berbohong dengan diri sendiri Indonesia masih lagi terkebelakang jika dibandingkan dengan Malaysia.

Bukan niat MMI untuk memperkecilkan Indonesia tetapi perbandingan ini dibuat supaya kita dapat melihat realiti penguasaan ideologi berat sebelah yang jelas tidak menguntungkan sesiapa !

Maka berhentilah daripada mempercayai dakyah-dakyah yang hanya merencatkan perancangan kerajaan khususnya dalam hal melibatkan hutang negara yang kononnya bakal menyebabkan Malaysia MUFLIS dan BANGKRAP !

Kepimpinan YAB Datuk Seri Najib tidak berseorangan dalam hal pentadbiran negara , beliau dibantu oleh barisan jemaah menterinya selain mereka-mereka yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam pelbagai peringkat.

Dan MMI ulangi jawapan kepada persoalan kenapa 2013 hutang negara naik 3kali ganda dari RM196 billion kepada RM740 billion?


Selain daripada itu puak-puak yang tak senang dengan kerajaan sedia ada mencipta pula siulan berbunyi MALAYSIA BAKAL MUFLIS ! 

Serentak dengan siulan itu maka berpusu-pusulah suku-sakat pembangkang mencipta ombak untuk dibadaikan keserata pantai agar rakyat rimas dan resah.

Namun persoalannya apakah benar apa yang digembar-gemburkan ?

Hebahan berita-berita tersebut melalui media sosial termasuklah aplikasi whatsapp dibuat dengan begitu bersungguh-sungguh oleh sebahagian besar mereka-mereka yang bukan dari kalangan warga ekonomi atau dalam bahasa mudah kumpulan yang punya kepakaran dalam berbicara soal ekonomi.

Berita-berita seperti hutang negara yang meningkat selain dari ketidakupayaan kerajaan untuk mengotakan janji seperti mana yang dibentangkan dalam bajet baru-baru ini begitu laris sekali.Malahan si penyebar-penyebar ini walaupun mereka sebenarnya bukan dari kalangan pemain kompeten dalam soal ekonomi , mereka begitu galak sekali menyebarkan kepada seluruh rakyat jelata.

Begitu hebatnya puak-puak ni dalam mendepani hal ekonomi negara dan jika kehebatan itu benar-benar dimiliki oleh seluruh warga kita , MMI yakin semakin ramailah yang akan memahami tentang hal melibatkan pengurusan kewangan malahan mungkin tak ramai dari kalangan warga kita akan terjebak dalam Non Performing Loan (NPL) dengan pihak bank. BACA SELANJUTNYA 

Jadi berhati-hatilah !

Apa jadi sekalipun MMI cuma nak berpesan jangan jadi mangsa kepada mereka yang terlalu banyak berpolitik kerana kesannya cukup bahaya.

Selebihnya nilailah ...

MMI

Thursday, 15 June 2017

RAFIZI Penganalisa vs Kaki Kencing !!


Waktu mula-mula mengaku diri sebagai penganalisa bagai , Rafizi mungkin mampu mendabik dada sebab disanjung oleh puak-puak pembangkang yang begitu teruja dengan fitah dan spinnya yang dianggap seolah-olah fatwa.

Walaupun secara teorinya Rafizi mampu memanipulasi penerimaan ramai terhadap isu yang dibangkitkannya namun praktikalnya Rafizi bergelut dengan tuntutan fakta yang akhirnya memakan diri.

Kalau semua masih ingat pendedahan yang diwar-warkan oleh Rafizi kononnya ada pemimpin PAS yang terlibat dalam hal membabitkan pembayaran sejumlah wang yang cuba dikaitkan dengan jual beli sokongan politik hanyalah sekadar sandiwara mencari publisiti murahan.

Modus operandinya masih sama dengan fitnah-fitnah sebelumnya dengan cuba mengaitkan Datuk Seri Najib.

Pendedahan yang diwar-warkan melibatkan parti PAS itu hanya berlegar diantara Najib dan Nasaruddin bekas ahli PAS yang kini bersama membantu kepimpinan negara mendepani cabaran demi cabaran yang mendatang.

Apabila ditanya Rafizi yang mengaku mahu membuat pendedahan itu beliau GAGAL mendedahkan jumlah dana yang terlibat selain menikus disebalik sumbernya seorang bekas penjawat awam yang berkepentingan.

Selebihnya Rafizi lebih banyak berceramah melalut dan masih lagi dengan aksi spinnya apabila meminta pula supaya SPRM membuat siasatan dan mendedahkan apa yang beliau dedahkan hari ini !

Wehhh pendedahan apa yang Rafizi buat ni ? Baca SELANJUTNYA

Kini selagi lagi mamat sotong ni kantoi ... 

Pada 6hb Februari 2017 lalu, Rafizi dalam satu sidang akhbar memberi amaran kepada rakyat Malaysia bahawa harga petrol dan diesel akan naik pada Jun 2017.

Analisanya berdasarkan beberapa maklumat pasaran dan unjuran seperti akhbar kewangan dunia Bloomberg,  Menteri Minyak Russia, Alexander Novak dan syarikat-syarikat gergasi minyak.

Rafizi yang mengaku banyak pengalaman dalam hal harga minyak hanya kerana pengakuannya pernah menjadi bekas pegawai kanan Petronas sudah pun menyatakan kononnya bersimpati dengan nasib rakyat Malaysia kerana harga petrol akan meningkat kepada RM2.70 pada Jun 2017.


Namun kerana sikap dan tahap obses yang melampau-lampau di tambah pula punya hasrat untuk jadi pemimpin pembangkang paling win maka SOTONG ni KANTOI !

Harga petrol RON95 telah turun sejak awal Jun iaitu dari 1-7 Jun 2017 (RM 2.10) , 8-14 Jun 2017 (RM 2.05) dan terkini 15-21 Jun 2017 (RM 1.98).


Apa cer Rafizi ??? Masih nak buat suara sengau ala-ala Anwar Ibrahim lagi ke ? 

Analisa semua tu berdasarkan unjuran apa ? 

Sudahlah makin lama mamat sotong ni dah makin hilang integritinya dan janganlah perbodohkan warga Malaysia yang lain sebab ramai dari kalangan mereka sedar dan faham bahawa harga minyak ditentukan berdasarkan harga mentah minyak dunia.

Si Sotong ni penah meramalkan harga barang akan turun jika minyak turun juga meleset. 

Si Sotong ini juga pernah mendakwa bahawa pengusaha stesen minyak gulung tikar akibat penetapan harga minyak, juga meleset. 

Yang menghairankan kenapa masih lagi ada yang pecayakan si sotong ni..? Kena mandrem ka apa? 

MMI

Labels