Followers

Friday, 4 January 2013

BREAKING NEWS Keputusan Pilihan Raya SPR Akui SILAP ??!


Kuala Lumpur 4 Jan 2013 - Dalam satu sidang media tergempar sebentar tadi Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia mengakui bahawa keputusan pilihan raya yang lalu mempunyai kesilapan dari segi jumlah pengundian bagi calon-calon yang bertanding dan SPR sendiri mengakui bahawa mereka terkejut dengan berita terbaru ini.

Perkara tersebut berlaku kerana kesilapan pengiraan dan kelalaian pegawai SPR sendiri yang dilantik.

Dengan kenyataan ini bermakna semua keputusan pengundian bagi semua calon-calon yang bertanding dalam pilihan raya yang lalu akan di semak semula , bermakna status wakil-wakil rakyat sama ada dalam kerajaan mahupun pembangkang pada masa kini perlu di gantung buat sementara sehingga semua kesilapan dapat di perbetulkan.

Oleh yang demikian Pengerusi SPR Tan Sri Abd Aziz Yusof dan Timbalan Pengerusi SPR Dato Wan Ahmad Wan Omar meminta semua pihak supaya bertenang dan memberikan sepenuh kepercayaan kepada SPR untuk memulihkan keadaan.

Aduhai apa cerita pula ni ?? Pastu  macam mana pula dengan status kerajaan sedia ada ? Kacau macam ni !!

Tenang dan jangan panik ! kenyataan diatas adalah PALSU semata-mata kerana ianya sengaja MMI tulis bukan kerana nak cari publisiti ka apa ka tapi sekadar nak uji reaksi kita , macam mana agaknya kalau perkara sedemikian benar-benar berlaku ?

MMI rasa berselerak dah jalan-jalan di Kuala Lumpur dengan puak-puak pembangkang siap bawa sepanduk lagi hina SPR, yang mengutuk dan mengata dekat UMNO dan BN tok sah katalah hehe..

Tapi senario kat atas tu benar-benar berlaku sebenarnya tapi bukan melibatkan SPR mahupun mana-mana parti dalam BN mahupun kerajaan.Ianya berlaku dalam parti yang suka bela kucing ni..


Merujuk kepada blog Dr MiM , Setelah hampir 2 minggu pemilihan kepimpinan CEC DAP, puak DAP 'mendedahkan' bahawa keputusan pemilhan itu tidak benar!

Ironinya, bila MiM teliti laporan dalam RocketKini.com itu, MiM dapati mereka tidak melaporkan langsung tarikh pemilihan CEC DAP!

Kenapa? Apakah mereka takut rakyat akan mengutuk mengkritik mereka kerana setelah sekian lama proses pemilihan itu, kesilapan yang sangat besar berlaku.

Yang sadisnya ialah laporan di bawah juga mendakwa telah 'memberi tahu Lim Guan Eng pada hari berikutnya' tetapi proses pemimpin CEC DAP atas perlantikan masih diteruskan tanpa ada tanda 'kesilapan teknikal'! 

Sungguh memalukan!

Yang menambah malu parti DAP ialah mereka itu yang sering mengkritik kononnya sistem pilihanraya negara tidak telus dan berat sebelah. Padahal, parti mereka kantoi pemilihan dalam parti sendiri! Baca seterusnya Di Sini.

HAPRAK ! Itulah yang MMI boleh katakan dan berita ini adalah bukti bahawa DAPigs bukanlah baik mana pun auta ja banyak..Ampa kat luar sana congak betoi-betoi naa..

Memang betullah apa yang apek sorang tu kata "Itu Guan Tak Ada Ong Punye" !!

MMI.

No comments:

Post a Comment