Followers

Monday 3 February 2014

Apa Kata Bukan Melayu Terhadap Tindakan Teresa Kok ?!!


Sindiran demi sindiran yang di lakukan oleh betina ni sudah sampai ke tahap maksima dan rasanya tidak boleh lagi di maafkan begitu saja.Teresa Kok ni sama spesis dengan Tian Chua sebenarnya , perangai macam puak komunis yang langsung tak reti nak hormat sesama bangsa.

MMI yakin majoriti orang Melayu marah dengan tindakan nyonya busuk ni menyindir pemimpin negara dan isteri dalam video yang sengaja di lakonkan dengan niat yang kini beredar di laman YouTube.

Sehingga saat artikel ini di tulis tidak ada sebarang permohonan maaf daripada Teresa di atas tindakan dengan niat itu melainkan menuduh pula UMNO sebagai pihak yang terasa sedangkan orang Melayu tidak terkesan dengan video cercaannya.

Mungkin benar kata Teresa tetapi Melayu-Melayu itu adalah Melayu yang kini terpaksa menjadi pak angguk kepada tuntutan parti dan pemimpin mereka yang selama ini mengimpikan kerusi empuk di Putrajaya.

Berdasarkan carian , Pemuda UMNO Wilayah adalah pihak pertama yang membuat kenyataan berkenaan tindakan Teresa (Baca Sini) yang kemudiannya di ikuti oleh pemimpin daripada MCA.



Walaupun isunya nampak mudah tetapi tindakan yang di sengajakan serta berniat untuk menyindiri kepimpinan negara amat tidak wajar dan seharusnya Teresa di kenakan tindakan.

Kepada pihak berkuasa janganlah memikirkan tentang suasana aman dan tenteram semata-mata , malaun-malaun seperti ini harus di nyahkan dari dunia politik tanahair.Percayalah tindakan mereka bukan sahaja melampau tetapi punya ruang dan peluang untuk mewujudkan pergaduhan sesama kaum dan ianya kini di lihat semakin hampir berlaku.

Bayangkan sekiranya itu berlaku ? Ramai yang tidak berdosa akan menerima kesannya..

Dalam banyak pihak kini di lihat berusaha untuk menangani isu perkauman yang cukup sensitif ini kita langsung tidak mendengar suara-suara mereka yang sebelum ini begitu galak menuntut itu dan ini.

Di manakah suara persatuan cauvinis paling rasis dalam negara Dong Zhong ?

Di manakah suara Lawrence si paderi yang bukan main galak menuntut penggunaan kalimah Allah ?

Sebagai mereka yang mengaku pemimpin kumpulan agama dan kaum sudah tentu suara mereka juga sebenarnya punya nilai dalam usaha kita membina bangsa Malaysia yang tinggi nilai dan budayanya.

Apakah berdiam diri bererti mereka menyokong tindakan Teresa Kok ???????

Rakyat kini mahu dengar pendirian mereka !!!

Psst jangan sampai ada naga yang terbakar , pohon krismas di tebang dan snowman cair kerana kepanasan orang-orang Melayu !!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels