Followers

Monday 18 November 2013

BIADAP Bukan Setakat HINA Dah Mula Pertikai !!


Pada pandangan MMI , puak-puak cauvinis musibat bangsa pendatang ni beruntung kerana orang-orang Melayu dan Islam di Malaysia merupakan kumpulan yang cukup berpegang kepada prinsip permuafakatan.Malah dalam sesetangah perkara kita hanya sampai ke tahap mengadakan bantahan dan menyatakan bantahan.

Barangkali kerana itu maka puak-puak cauvinis ini semakin GALAK menghina dan mempertikaikan hak paling utama orang Melayu iaitu agama Islam !


Ada sesetengah di luar sana melihat ini soal remeh kerana yang paling penting adalah amalan setiap dari kita apalah sangat tentang rungutan kaum lain yang menganggap laungan azan sebagai kuat.Perlahankan sajalah apa yang susahnya ??

YA ...!! Benar MMI setuju amalan adalah yang paling penting , apalah sangat dengan laungan azan kalau kuat satu dunia sekalipun masih ada orang Melayu dan Islam yang tidak ke masjid mahupun terus menunaikan solat.

BENAR dan MMI tidak sesekali nafikannya namun bertindak serta merungut seperti mana gambar di atas antara tindakan yang tidak boleh di terima malah BIADAP !!

Puak cinabeng semakin berani menghina dan rasanya seperti biasa mereka-mereka seperti ini akan terus terlepas.

Tak mengapalah lepaskan saja sebab orang Melayu sekarang lebih suka MEMAAFKAN !! 

Cuma kadang-kadang terfikir SAMPAI BILA ???

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels