Followers

Friday 9 March 2012

BUKTI DAP & Lim Guan Eng Dah Mula Takut Hadapi Rakyat Pulau Pinang


Kononnya Pakatan Haprak ni adalah parti yang mementingkan suara rakyat.Mendengar saja pemimpin-pemimpin mereka berucap memang hebat kira sampai tahap boleh bagi pingat lah punya telus kerana membawa suara rakyat.

Begitu juga dengan sorang Juak DAPigs ni Lim Guan Eng yang telah menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang ketika menang pada PRU Ke-12 yang lalu.Bukan main mendabik dada lagi ketika itu sehinggakan semua rakyat Pulau Pinang jika mengikut janji dan manifesto mereka sudah pastinya dapat hidup dengan makmur.

Tapi apakan daya dah jenis manusia pembohong dan berlidah biawak ni biasalah janji tinggal janji.

Namun yang menjadi cerita kali ini adalah Lim Guan Eng rupa-rupanya penakut.Bahkan bolehlah dikategorikan sebagai DAYUS kerana hanya berani bercakap tetapi jauh di sudut hati takut dengan bayang-bayang sendiri. 

Semuanya dibuktikan apabila diberitakan Pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat (PR) akan membuat satu ketetapan pada Selasa ini sama ada untuk mengadakan pilihan raya serentak bagi negeri-negeri yang diperintah mereka, jika pilihan raya umum diadakan nanti.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, ketetapan mengenainya akan dibuat pada mesyuarat yang akan diadakan di Kuala Lumpur.

Petanda pilihan raya umum akan datang "sudah dekat" berikutan pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung pelarasan gaji bagi 1.3 juta penjawat awam hari ini, katanya kepada pemberita selepas menghadiri penutupan Forum Ketua Menteri dan Gabenor Pertumbuhan Segi Tiga Indonesia-Thailand-Malaysia (IMT-GT) di sebuah hotel di sini, hari ini.

"Ini adalah satu petanda pilihan raya (umum ke-13) sudah dekat, kemungkinan selepas pertabalan Yang di-Pertuan Agong pada 12 April depan atau mungkin pada bulan Mei depan," katanya.   

Sambil mengesahkan bahawa beliau akan terus bertanding di Pulau Pinang, Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, DAP akan terus bekerja keras mempertahan semua kerusi yang telah dimenangi.


Pada 17 November tahun lepas, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, DUN Selangor tidak akan dibubarkan pada awal tahun ini meskipun Kerajaan Persekutuan bertindak membubarkan Parlimen dan hanya bersedia menyertai pilihan raya umum ke-13 jika ia diadakan selepas Jun 2012.

PR yang dianggotai PKR-DAP-PAS memerintah di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan selepas memenangi pilihan raya umum 2008.

Hehe nampak sangat puak-puak Pakatan Haprak ni khususnya DAPigs di Pulau Pinang gilakan kuasa.Malah begitu takut sekali untuk menyerahkan kepada rakyat membuat keputusan.Haha Khalid Gagap dah memang semua orang tau tunggu masa ja tapi Lim Guan Eng ni dari segi kenyataan tu nampak macam nak ikut cara Khalid Gagap.Memang dah jenis komunis ni macam tu lah kerja buat dia malah tindakan tidak membubarkan DUN sekiranya kerajaan membubarkan Parlimen dilihat sebagai tindakan paling bodoh dan lemah oleh Pakatan Haprak.

Macam orang tua-tua katalah "Kalau takut dilambung ombak jangan berumah ditepi pantai" 

Yang pasti Lim Guan Eng dah tahu dah Pulau Pinang bakal kembali kepada Barisan Nasional dalam PRU Ke-13 nanti.

Untuk Lim Guan Eng ang tunggu akan sampai masa rakyat akan tunjuk jalan keluar balik Tongsan.

MMI. 


No comments:

Post a Comment

Labels