Followers

Sunday 18 March 2012

Nilai Kami Bukan RM200 ! - Guan Eng Terdesak


Dalam sehari dua ini ramai yang berpusu-pusu ke cawangan-cawangan MAYBANK dan juga ke program yang disusun oleh pihak Rejim DAPigs Pulau Pinang untuk mendapatkan bantuan RM100 untuk warga emas dan RM200 untuk anak emas.

Pemberian RM100 untuk warga emas adalah susulan daripada pemberian sebelum ini yang mencetuskan isu berkaitan wang judi yang digunakan oleh Guan Eng Si Lidah Biawak.Namun dari pemerhatian MMI,Rejim DAPigs dilihat semakin terdesak sekarang dengan sambutan rakyat bukan saja di Pulau Pinang bahkan seluruh negara kerana sambutan dan sokongan rakyat majoritinya memberikan sokongan mereka kepada Barisan Nasional.

Lihat saja bagaimana setiap program yang melibatkan pimpinan negara telah mendapat sambutan yang cukup baik termasuklah di negeri Pulau Pinang.Ini menjadikan Rejim DAPigs tidak senang duduk apatah lagi dalam keadaan Pilihan Raya yang semakin hampir.

Semalam sewaktu MMI bertemu dengan sebahagian daripada mereka yang terlibat dalam pemberian tersebut  telah menyatakan bahawa semua ini adalah satu daripada kaedah Rejim DAPigs untuk memancing undi.

"Ingat Maruah Kita RM200 Ka"? Satu kenyataan yang cukup mengejutkan MMI dan rakan-rakan yang lain.Ini memperlihatkan bahawa rakyat sekarang lebih bijak kerana mereka menilai kerja buat setiap pihak dan bukannya boleh dibeli dengan nilai RM100 ataupun RM200.

MMI juga sempat bertanya bagaimana pula dengan pemberian BR1M dan lain-lainnya daripada kerajaan Barisan Nasional ? Kata mereka pemberian tersebut jelas sekali berbeza dengan pemberian daripada Rejim DAPigs ini kerana ianya merupakan pemberian kepada seluruh rakyat malah mereka-mereka yang masih belum mendaftar mengundi pun sekiranya layak akan menerimanya.

"Kerajaan BN dah bantu lama dah,cuba bezakan klinik swasta dengan Hospital"? Ini membuktikan pemberian daripada kerajaan Barisan Nasional merupakan bantuan kepada seluruh rakyat bagi mengurangkan bebanan kos sara hidup.

Jelas disini rakyat semakin bijak dan MMI berpendapat Pilihan Raya Ke-13 nanti setiap undi yang akan diberikan bergantung kepada sejauh mana pihak yang bertanding bekerja untuk rakyat.Jika dulunya Pembangkang mempunyai sedikit kelebihan kerana tidak pernah dilihat sejauh mana mereka mampu mentadbir negeri maka Pilihan Raya Ke-13 rakyat sebenarnya sudah dapat membuat penilaian kerana kedua-dua pihak yang bakal bertanding telah mempunyai KPI tersendiri yang ditentukan oleh rakyat.

Sebab itu lah Guan Eng dan konco-konconya semakin mengelabah dan terdesak sekarang.

Paling menarik perhatian MMI adalah pemberian RM200 Rejim DAPigs untuk program anak emas mereka dilihat tidak menyeluruh kerana seorang rakan hanya dihubungi melalui telefon pada pagi hari pemberian tersebut tanpa sebarang surat menyurat dan ini menunjukkan bagaimana lemahnya pihak Rejim DAPigs dalam soal pengurusan mereka.

Hahaha Kepada rakyat Pulau Pinang MMI Salute U All..Buatlah pilihan yang terbaik..

Guan Eng hahahahaha...

MMI. 

No comments:

Post a Comment

Labels