Followers

Thursday 28 November 2013

Cari Syarikat MELAYU Kalau Mau SOLAT !!! Dah Lebih Ni Bro ...


Dah lama MMI mendengar tentang permasalahan ini , malah ianya di laporkan semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini.Hak orang Melayu dan beragama Islam yang bekerja dengan syarikat milik puak cinabeng selalunya akan di sekat.Malah sekatan ini menjadi semakin BIADAP apabila untuk menunaikan solat pun di herdik dan dicaci.

"Lu mau sembahyang BERAMBUS ke syarikat MELAYU" !!!

Wo Wo apa hal sampai ke tahap tu ?? Kejadian tersebut di laporkan berlaku di salah satu syarikat milik cinabeng di Pulau Pinang.

Asas Dunia Berhad adalah syarikat property developer yang turut tersenarai di papan utama Bursa Saham Malaysia. Syarikat yang beralamat di Lebuh Chulia, Penang ini dimiliki sepenuhnya oleh kaum Cina.

Khabarnya Asas Dunia Berhad merupakan syarikat proksi DAPigs dan antara penyumbang dana terbesar kepada parti ini dalam pilihanraya 2008 dan 2013.

Syarikat ini juga dikatakan sering mengALIBABAkan lesen Melayu untuk membida projek kerajaan negeri dan pusat. Tipikal.

Isunya bermula apabila tengahari semalam sekumpulan pekerja Melayu syarikat itu telah membuat laporan di Pejabat Buruh rentetan pihak pengurusan syarikat Asas Dunia Berhad MELARANG PEKERJA ISLAM MENUNAIKAN SOLAT.

Big Boss syarikat itu khabarnya telah mengeluarkan kata berbaur racist, "KALAU NAK SEMBAHYANG, PERGI BERAMBUS KE SYARIKAT MELAYU!!"

Pekerja-pekerja Melayu syarikat itu turut diugut akan diberhentikan serta tidak diberikan bonus sekiranya engkar dengan arahan larangan solat.

Apa sudah jadi ?? Apakah puak-puak cinabeng di Pulau Pinang sekarang ni sudah tidak lagi menghirmati orang-orang Melayu dan Islam ?? Apa sebenarnya yang mereka mahukan ????

Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan menetapkan, "Agama Islam ialah agama bagi Persekutuan; tetapi agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana bahagian Persekutuan."

Kebelakangan ini agama lain terlalu aman dan damai dalam negara KECUALI Islam yang sering diganggu-gugat walaupun diiktiraf perlembagaan sebagai agama Persekutuan Malaysia.

Pemimpin Melayu di Malaysia ni, baik UMNO, baik Pas, semuanya lemah dok sembah Cina. Agaknya nak tunggu panglima dan hulubalang Melayu mengAMUK, baru pemimpin Melayu nak bangkit dari tidur gamaknya.

Mungkin dah sampai masanya Penang diambil semula oleh Sultan Kedah. Setakat bayar pajakan RM10,000 mana cukup tak sesuai langsung dengan zaman sekarang.

Kedaulatan Islam dan Ketuanan Melayu dicabar dan dihina sejak 2008 , agaknya sampai bila Bangsa Melayu mampu bersabar?! sumber 

Pihak berwajib yang punya kuasa dan tanggungjawab tu tolonglah tunaikan amanah yang rakyat bagi , MMI percaya ini baru satu cerita belum lagi masuk bab pekerja-pekerja di kilang-kilang yang sembahyang jumaatnya perlu mengikut jadual.

Ada mana-mana pihak tengok perkara ni ?? 

MMI

4 comments:

  1. Betul tu MMI , cuba chek balik boleh di katakan semua pekerja di kilang dalam Pulau Pinang di nafikan hak mereka utk menunaikan solat jumaat.Boleh ke ikut jadual ? Sebelum ni tak tahu nak rujuk pada siapa..Harap MMI dapat dedahkan.

    ReplyDelete
  2. Aku setuju dgn lu bro puak-puak ni SIAL !

    ReplyDelete
  3. semoga kerajaan kedah cari jalan untuk tuntut kembali pulau pinang..mohon juga pihak jabatan buruh lidungi identiti pengadu

    ReplyDelete
  4. pihak berwajib hanya goyang teloq ja...melayu mana yang dok ampu cina tak payah pi masjid...memadai dengan sujud kat tapak kaki cina dah bleh masuk syurga Pas...

    ReplyDelete

Labels