Followers

Tuesday 21 January 2014

Nuar & Macai Sama BODOH Sama DUNGU !!


Kecoh brader bukan setakat di Malaysia tapi dah sampai tahap dunia dah ! Punya hebat si ketua jahanam pembangkang ni punya auta habis di tuduh sana sini.Mungkin kerana pernah bersama dengan bomoh-bomoh terkenal dunia masa siri pendakwaan di mahkamah dulu , Anwar kini bukan kebal tapi bebal !

Rasanya kerana badi kena halau dengan puak Jepun kot sampai meroyan tak sudah.Bukan setakat tu puak macai dia pun bukan main siap boleh lompat-lompat dengan pijak-pijak bendera nipong lagi.

Punya hebat ilmu bebal Anwar sampai last sekali kantoi !!

Berita yang di pukoi canang kata si Nuar ni mangsa konspirasi kerajaan Malaysia sampai tak boleh nak masuk ke negara luar akhirnya makan diri.Bukan setakat makan Nuar ja habis di sapu dengan macai-macai sekali.

Cerita sebenar pemimpin pembangkang ni tak boleh masuk Jepun punyalah mudah sebabnya tak isi borang ! Huh awat yang bodo piang sangat kata pandai tahap gaban tapi bebal tahap sinchan !!

Merujuk kepada blog Dr MiM jelas memperlihatkan betapa si Nuar ni punya tahap bebal dah sampai tahap tak boleh di ajar lagi dah...

Punca yang cukup terkesan dan kemungkinan yang boleh di percayai berikutan pengusiran ketua pembangkang ini adalah di sebabkan borang permohonan visa.

Ada pula yang tanya kenapa perlu di isi lagi borang visa sedangkan negara Jepun sudah memansuhkan visa kepada rakyat Malaysia ? Haaa jom kita ushar apa cita sebenarnya...

Memang benar bahawa mulai 1hb Julai 2013, kerajaan Jepun telah memansuhkan visa kepada rakyat biasa Malaysia yang memegang paspot biometrik yang mempunyai mikrocip dan mematuhi standard International Civil Aviation Organisation (ICAO).



Tetapi perlu diingat bahawa Anwar Ibrahim adalah bekas banduan yang didapati bersalah kerana menyalahgunakan kuasa. MP Permatang Pauh, Pulau Pinang itu dijatuhkan hukuman penjara 6 tahun.

Dan Anwar termasuk dalam Article 5 (any alien who falls under any of the following items shall be denied permission for landing in Japan) : 
5 (iv) A person who has been convicted of a violation of any law or regulation of Japan, or of any other country, and has been sentenced to imprisonment with or without work for 1 year or more, or to an equivalent penalty. 
Makanya, Anwar Ibrahim berkemungkinan besar masih perlu mengisi borang visa atau dokumen-dokumen lain, tidak seperti rakyat Malaysia lain yang bukan bekas banduan seperti Ketua Pembangkang itu.

Malah di dalam borang visa, terdapat ruang Q&A yang menanyakan sama ada pemohon visa seperti Anwar pernah dijatuhkan hukuman atau dipenjarakan selama 1 tahun atau selebihnya.

Jika perkara di atas benar dan Anwar hanya sekadar membawa paspot beliau sahaja tanpa dokumen-dokumen lain, memang patut beliau dihalau keluar dari Jepun kerana nama beliau sudah disenarai hitamkan.

Dan persoalan tentang Anwar pernah ke Tokyo pada 2006, 2009 dan 2012 tanpa masaalah terjawab. Ianya kerana beliau ketika itu telah mengisi visa berserta dokumen-dokumen lain seperti guarantor dan lain-lain. Sebab itu Anwar boleh lepas ke negara yang popular dengan Ultraman dan Do Rae Mon itu.

Jika kali ini Anwar Ibrahim tidak membawa dokumen lengkap untuk cover status beliau sebagai bekas banduan, maka betullah tindakan imegresen airport Narita, Jepun.Baca Selanjutnya 

Klik Sini 
Dalam masa yang sama tindakan AMK buat demo pagi tadi depan kedutaan Jepun untuk apa ? 

Perjuangkan Anwar ???

HALO !! Berjuang apa kalau silap si Nuar sendiri !!!!

Kesian sungguh dua-dua sama BODOH sama DUNGU...ermmmm !

MMI

2 comments:

Labels