Followers

Sunday 26 January 2014

PRK Di Parit Buntar Mujahid Kosongkan Kerusi Parlimen ?!


Kenyataan terbaru daripada Nik Aziz tentang isu tuntutan kalimah Allah oleh bukan Islam di lihat sebagai satu lagi tamparan buat kepimpinan PAS yang sebelum ini begitu lantang menyokong penggunaan kalimah tersebut.

Antaranya adalah Mujahid Yusof Rawa , Ahli Parlimen Parit Buntar yang begitu konsisten dalam isu ini sejak mula lagi.Malah beliau jugalah antara pemimpin PAS yang sering bersama dengan Nurul Izzah dalam majlis-majlis bersama pihak gereja sebelum ini.


Kedua-dua pemimpin ini sebenarnya mengaku dan menyokong penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.Malah Nurul dalam ucapannya sebelum ini pernah menyatakan bahawa "tiada paksaan dalam beragama" satu kenyataan yang tidak di rungkaikan dengan baik dan di lakukan dalam majlis berkenaan hak beragama di salah satu gereja di Malaysia.

Sejak dari itu Mujahid menjadi begitu obses pantang ada saja program yang melibatkan pihak gereja sudah pasti beliau akan sampai kononnya untuk memberikan pemahaman yang sewajarnya terhadap orang bukan Islam kepada Islam.

Encik Mujahid !! MMI masih ingat dalam salah satu program bersama NGO 5 tahun yang lalu , Encik Mujahid telah menyatakan dengan lantang sekali bahawa kesepakatan PAS bersama Pakatan Rakyat akan memudahkan gerak kerja PAS untuk memberikan pemahaman tentang Islam kepada bukan Islam.Di sambut dengan tepukan dan laungan TAKBIR !! MMI ada di situ ...

Akhirnya apa jadi ? Encik Mujahid sendiri yang menjadi pengkianat kepada agama apabila menyokong penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam malah menuduh mereka yang menentang sebagai JAHIL !!!


MMI tertanya-tanya KITA dalam kenyataan Mujahid itu siapa sebenarnya ? PAS ? Karpal Singh ? Paderi Lawrence ? Nurul Izzah ? Anwar ? Nik Aziz ?

Terlalu umum kenyataan Mujahid malah jika diikutkan dari pengamatan MMI sendiri dalam parti PAS pun sebenarnya ada pemimpin yang rasanya jauh lebih hebat dari anak Yusof Rawa ini yang punya pendirian berbeza dengan Mujahid.

Antaranya Harun Din dan allahyarham Harun Taib.

Terkini pula raja pusing Nik Aziz dalam kenyataannya turut sependapat supaya kalimah Allah tidak di gunakan oleh bukan Islam.


Mengambil kira semua kenyataan itu dan kenyataan Nik Aziz sendiri maka pendirian Yusof Rawa di lihat tidak lagi relevan dalam konteks parti PAS.Malah ianya juga tertakluk kepada semua pimpinan PAS di semua peringkat kerana Mursyidul Am parti sudah pun membuat kenyataan.

Dalam soal ini Mujahid bukan sahaja menyimpang jauh dari kepimpinan utama parti tetapi turut meletakkan Nik Aziz dan pimpinan PAS lainnya sebagai mereka yang BODOH dan JAHIL !!

So tunggu apa lagi kalau Hasan Ali kena tindakan sebab tidak sehaluan dengan dasar parti maka kepimpinan parti harus mengambil tindakan terhadap Mujahid Yusof rawa atas nama perjuangan Islam !

Keduanya Mujahid harus letak jawatan sebagai Ahli Parlimen PAS atau istihar ja BEBAS !!

Apa cer ??

MMI

1 comment:

  1. Bismillah...

    Inilah rupa wajah sibangang yang mengatakan perbezaan Shiah dan Sunni kechik !

    Memang HARAMI tahap kronik...

    Tapi yang peliknya NUar tak minat pulak Jubor Mujahid yang rembang tu...

    Oh...ya..lupa.. Si Bangang ni agak KATIK dan PENGKAK tu yang tak ummpphhh kot !

    ReplyDelete

Labels