Followers

Thursday 27 March 2014

Cuba Menangguk Di Air Keruh Ultra Kiasu MUSIBAT !


Kenal sangat dah puak-puak ni , pantang ada ruang dan peluang mesti akan ada sahaja cerita yang di buat dengan niat yang cukup tak elok.Sejak dulu lagi puak-puak musibat ni tak pernah sedaq dengan apa yang mereka miliki hari ini.

Paling tak boleh blah isu kehilangan pesawat MH370 pun nak buat kalut ! Kalau kalut tolong mencari tak apa juga tapi ni kalut nak bagi belaga sesama sendiri memang haram jadah.

Maaflah kalau MMI guna ayat kasaq sikit sebab bila di fikirkan balik puak-puak ni bukan makan dengan ayat-ayat cintan ni semua.

Semuanya tentang sikap rakyat cina di Beijing !

Pada ketika pelbagai spekulasi muncul di saluran-saluran media , perkara utama yang di khuatiri berlaku adalah ketidakmampuan ahli-ahli keluarga mangsa menanganinya memandangkan pihak kerajaan Malaysia sebagai peneraju utama pasukan SAR tidak boleh dengan sesuka hati mengeluarkan kenyataan tanpa mempunyai bukti serta pengesahan pihak-pihak pakar yang di iktiraf dunia.

Kini sesuatu yang di khuatiri boleh berlaku telah berlaku , sekumpulan ahli keluarga penumpang warga China pesawat MH370 di laporkan telah berarak ke kedutaan Malaysia di Beijing dalam keadaan marah.

Menurut laporan daripada AFP kira-kira 200 ahli keluarga sesetengahnya menangis sambil berpimpin tangan menjeritkan slogan "Kerajaan Malaysia Pembunuh" dan "Kami Mahu Keluarga Kami Semula".

Dalam perarakan tersebut salah seorang anggota keluarga mangsa penumpang MH370 membacakan kenyataan mengutuk kerajaan Malaysia , pasukan tentera dan MAS kerana terus melengahkan operasi pencarian selain daripada tuduhan bahawa kerajaan Malaysia menyembunyikan sesuatu.

Kain rentang juga turut di bawa oleh mereka dengan tertera perkataan "MAS Hutang Kami Satu Penjelasan" , "MH370 Jangan Biarkan Kami Menanti terlalu Lama" dan "1.3 Billion Rakyat Menunggu Sambut Pesawat Itu".

Satu tindakan yang di rasakan amat tidak wajar di saat semua pihak sedang bertungkus lumus berganding bahu mengesan kedudukan pesawat serta mencari jawapan kepada kejadian tersebut.

Tindakan rakyat China ini juga di lihat sebagai tidak adil memandangkan kerajaan Malaysia telah berusaha sedaya upaya di dalam mencari pesawat malang tersebut. Malah kerjasama yang erat di antara Malaysia dan negara China sendiri sebenarnya di jalin sejak hari pertama insiden ini di laporkan selain daripada usaha bersama sehingga kini dalam operasi SAR.

Sekiranya semua pihak merujuk kepada apa yang sedang di lakukan oleh kerajaan Malaysia , mereka akan faham bahawa tidak ada sebarang perkara yang di sembunyikan malah sidang media khas oleh YAB Perdana Menteri baru-baru ini menjelaskan kepada dunia bahawa kenyataan yang di buat sebaik sahaja mendapat petunjuk yang di perakui oleh mereka yang pakar adalah satu  komitmen yang tinggi di ambil oleh kerajaan walaupun mereka tahu kesannya akan mewujudkan rasa kurang selesa sesetengah pihak contohnya tentang BUKTI kenyataan tersebut.

Namun ianya tetap di lakukan kerana Malaysia tidak mahu menyembunyikan sebarang maklumat yang di sahkan oleh pakar-pakar yang terlibat dalam operasi mengesan pesawat MH370.Baca Sini

Paling di bimbangi adalah bantahan yang di lakukan oleh rakyat China itu , selain daripada faktor tekanan ianya juga di percayai bermula daripada hasutan serta sebaran maklumat palsu oleh golongan yang tidak bertanggungjawab.

Berdasarkan sumber di percayai golongan ini merupakan orang cina tempatan yang tidak menyokong kerajaan Barisan Nasional atau penyokong parti politik yang telah menghasut dan meracuni fikiran rakyat China dengan berita-berita yang di reka serta maklumat palsu yang sengaja di ada-adakan.

Tujuannya untuk melihat kerajaan memerintah kini (BN) di tumbangkan melalui permainan kotor mereka dalam memanipulasi misteri kehilangan MH370.Golongan tersebut juga di beritakan sedang rancak memainkan peranan memburuk-burukkan kerajaan Malaysia serta meracuni pemikiran keluarga penumpang cina untuk mencapai agenda mereka.Baca Selanjutnya 

Memang haram jadah , MMI bukan rasis tapi teringin sangat nak tengok puak-puak cina musibat yang kat Malaysia ni angkat kain baju semua pindah pi negara yang depa rasa lebih baik dari Malaysia.Sampai hari ni tak pula nampak buat macam tu yang ada terhegeh-hegeh dok kaut untung hasil daripada kemajuan yang Malaysia miliki.

Alo APEK NYONYA sapa bikin ini Malaysia maju ??? Lu punya bapak ka ???

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels