Followers

Saturday 24 May 2014

UMNO P.Pinang KESAL Dengan Tindakan DAP


UMNO negeri melahirkan rasa kesal dengan tindakan tidak bertanggungjawab pemimpin DAP yang berterusan mengheret dan memburukkan parti itu dalam kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor.

Sambil menyifatkan tindakan itu sebagai provokasi melampau, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, DAP juga berlaku tidak adil kerana sama ada UMNO atau Barisan Nasional (BN) tidak bertanding dalam PRK berkenaan.

Sehubungan itu, menurut beliau, pemimpin DAP tidak sepatutnya membangkitkan isu rempuhan sekumpulan lelaki ke bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang Rabu lalu dalam ceramah-ceramah kempen mereka.

"DAP sepatutnya tidak melibatkan pihak yang tidak bertanding dalam kempen mereka semata-mata untuk meraih undi, sebaliknya fokus kepada calon lawan dan agenda politik mereka sendiri," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat agung tahunan Persatuan Kontraktor Melayu Pulau Pinang di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan tidak bertanggungjawab pemimpin DAP yang berterusan mengapi-apikan kemarahan rakyat khususnya pengundi di Bukit Gelugor berhubung insiden kekecohan di bangunan DUN Pulau Pinang baru-baru ini.sumber 

Bagi MMI mudah hentikan serta merta politik mengalah , UMNO Pulau Pinang perlu jadi UMNO pertama yang BANGKIT dan bersikap AGRESIF.

Jutaan anak muda mahu melihat UMNO AGRESIF !!!!

Teringat pesanan tok guru MMI , kalau nak jadi pemimpin dan orang Melayu yang kuat kita perlu ada sikap baik , agresif , BERANI , kurang ajaq dan semua perkara yang membolehkan kita susun mengikut keperluan supaya pihak lain HORMAT kepada kita !

Bagi MMI itu saja caranya untuk berdepan dengan puak-puak bangsat di Pulau Pinang ni...Soalnya boleh ker UMNO buat ?

MMI

3 comments:

  1. Dahi si pukimak keling paria tu bertanda hitam, pasti org PAS kata kuat solat tu .... banyak sujud hingga sampai berdarah dan kering dimuka ...

    Pemimpin mana yg suka gunakan perkataan "celaka, celaka, celaka" yg ditiru oleh si paria ni? Pandai PAS berdakwah ...

    ReplyDelete
  2. Dgn keadaan calun DAP, Dyana yg nampaknya tidak boleh menang dlm PRK di Teluk Intan sebab orang Melayu Teluk Intan tidak akan menyokong DAP yg menolak Hudud. Orang Cina Teluk Intan yg lebih bijak dpd orang Cina di Penang akan menyokong Mah kerana beliau adalah orang tempatan dan sangat faham akan keperluan Teluk Intan. Lagi pun Mah akan diberi jawatan Menteri yg sudah tentu akan dapat menolong kaum Cina di Teluk Intan. Lihat saja apa Lim Kit Siang boleh buat utk orang Cina di Gelang Patah? Mematahkan gelang bolehlah. Kawasan terbiar.
    Cuma orang India di Teluk Intan yg perlukan perhatian DAP utk mendapatkan sokongan mereka dlm PRK ini. Spt yg kita semua maklum, DAP adalah sangat terkenal sebagai sebuah parti yg suka “melempar batu dan menyorok tangan”. Oleh itu RSN Rayer, seorang ADUN India dari DAP telah ditugaskan utk “mencelaka” UMNO supaya orang Melayu akan bertindak spt yg dijangkakan oleh DAP. DAP mahu menaikkan kemarahan orang India yg akan terasa marah apabila Rayer dikutuk oleh UMNO. Dgn itu, orang India akan diharapkan utk mengundi DAP. Tetapi orang India di Teluk Intan tidaklah bodoh spt yg disangkakan oleh DAP. Macam mana orang India boleh lupa kes Kg Buah Pala? Macam mana orang India boleh lupa apabila rata2 ahli DAP yg terdiri dari kaum India telah dinafikan hak utk mengundi di Pemilihan Parti DAP? Orang Melayu mungkin mudah lupa! Tetapi orang India tidak mudah lupa.
    Kerana DAP dah banyak kali mengulangi trick ini, maka rakyat yg bijak sudah Nampak muslihat DAP. Nampaknya niat jahat DAP tidak akan menjadi kali ini. Sorrylah Guan Eng.

    ReplyDelete
  3. padan muka bangsa melayu trmasuk pemimpin pemimpin melayu semakin kecut telor...itu baru di sergah belum lagi kena jentik...kalu dulu ketua pemuda UMNO tunjuk keris yg makan tuan..sekarang ketua pemuda UMNO yg bacul...minta maaf entah apa apa..menantu sama macam bapa mertua takut dgn cina...cit buat malu aje.

    ReplyDelete

Labels