Followers

Thursday 23 March 2017

Hubung Kait Dengan Pemilik Banglo - Satu Pengorbanan ??


Gambar atas tu dirakam dalam satu tindakan kononnya protes terhadap politik wang ! Hebat sungguh orang zaman sekarang ni sampai ke tahap botak kepala.Tak pasti pula MMI apa kejadahnya sampai ke tahap itu sebab ramai yang kat luar sana menganggap ianya tak lebih dari sekadar gimik politik murahan Lim Guan Eng.

Bekas Presiden MCA , Datuk Chua Soi Lek dalam kenyataannya terhadap tindakan tersebut berkata tindakan Betty Chew membotakkan kepada sebagai tanda protes kepada politik wang, tidak lebih dari satu gimik semata-mata.

"Saya fikir ia hanyalah satu gimik politik yang diimport dari Taiwan.

"Tentulah ini boleh membangkitkan emosi ramai orang tapi jika anda tanya paderi kita, ianya cara membotakkan kepala yang salah jika anda pergi ke rumah berhala.

"Sebabnya anda perlu mengikut upacaya yang betul. Anda tidak boleh dengan senang-senang pergi membotakkan kepala di kuil dan kata anda sudah bersumpah.

“Anda menyalahgunakan institusi agama untuk kepentingan politik anda,” 

MMI tak nak campur bab tu itu bab agama masing-masing tapi kalau tindakan itu dibuat benar-benar atas alasan protes terhadap politik wang maka rasanya Guan Eng yang harus botakkan kepala dia sebab bekas Naib Pengerusi DAP sendiri dah pun sahkan punca dia tinggalkan DAP adalah kerana amalan rasuah yang teruk !


Walaupun sekarang ni rasanya rambut dah kembali mengurai tapi tindakan itu sebenarnya kalau dilihat dari sudut pengorbanan maka Betty sudah pun membuat pengorbanan sebagai seorang isteri yang begitu setia dengan suaminya.

Itu hebat Beb ! Kesetiaan dan pengorbanan yang tidak boleh dicari ganti atau di beli dari mana-mana kedai 24 jam di seluruh negara.

Cumanya dalam pendedahan terbaru melibatkan pembelian banglo terlajak murah Guan Eng , Adakah pendedahan Pegawai Khas isteri Perdana Menteri, Rizal Mansor itu juga berdasarkan kepada PENGORBANAN juga ?

Apa Rizal kata ....

Pegawai Khas isteri Perdana Menteri, Rizal Mansor melalui satu kenyataan berkata kedudukan Betty melalui Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang (PCCC) boleh dipersoalkan kerana ia melibatkan perniagaan sekaligus mencetuskan percanggahan kepentingan memandangkan suaminya adalah Ketua Menteri Pulau Pinang.

“Sebenarnya, terima atau tolak jawatan dalam PCCC itu bukan soal pokok. Soal pokok yang dibangkit ramai pihak semasa panas isu PCCC itu ialah status Betty Chew sebagai isteri Ketua Menteri Pulau Pinang dan PCCC pula organisasi yang melibatkan perniagaan.

“Hal ini ada kaitan dengan ‘conflict of interest’. Betty sebagai isteri Ketua Menteri dilihat rapat dengan rakan-rakan ahli perniagaan, mungkin sekiranya beliau lebih banyak habiskan masa dalam aktiviti-aktiviti sosial dan kebajikan hal ini tak akan timbul,” katanya.

Rizal turut membidas kenyataan Ahli Dewan Undangan DAP Selangor, Yeo Bee Yin yang mempersoalkan tugas penaung PERMATA, Datin Seri Rosmah Mansor yang tidak menerima sebarang gaji sebaliknya adalah satu khidmat negara.

“YB Yeo Bee Yin cukup kalut mempersoalkan tugas penaung PERMATA yang tak bergaji itu, sibuk cari cacat cela rumah orang tapi cacat cela rumah sendiri pulak mengapa dibiarkan ?

“Semua dah sedia maklum mengenai soal ‘banglo murah’ boss YB dan bila dilakukan siasatan 2 nama yang cukup popular ketika isu itu timbul ialah Phang Li Khoon dan Betty Chew.

“Terima kasih saya ucapkan kepada YB Yeo Bee Yin kerana buka peluang untuk kita bangkitkan semula isu ‘banglo murah’ Lim Guan Eng yang dilihat sejuk akhir-akhir ni.

“Di atas semangat integriti, bersih, cekap dan amanah yang ditunjukkan YB berkaitan soal penaung PERMATA yang tak bergaji itu, saya harap YB juga tunjukkan semangat yang sama dengan hal ‘banglo murah’ Ketua Menteri Pulau Pinang yang ada kena mengena dengan hubungan beliau dengan Phang Li Khoon .

“Tak perlu saya ulas panjang-panjang kerana cerita ini dah diperincikan dalam media dan blog-blog cukup dengan surat-surat, gambar dan sijil pendaftaran syarikat.

“Saya cuma ingin YB sahkan samada Betty Chew pernah menjadi pengarah syarikat perunding hartanah Excel Property Management and Consultancy Sdn Bhd bersama Phang Li Koon dan adik beradik Phang?

“Syarikat Excel Property ini memberi “nature of business” sebagai “Property management and consultancy services,” soal Rizal.

Menurut Rizal wujud percanggahan kepentingan di mana syarikat yang dimiliki Betty adalah sebagai perunding kepada pihak pemaju dan hartanah ketika suaminya adalah Ketua Menteri serta turut memegang portfolio Exco Hal Ehwal Tanah & Pembangunan Tanah.BACA SELANJUTNYA

So pihak yang terlibat tu kenalah menjawab takkan nak senyap ja !

Janganlah pula nanti kata senyap tu sebab berkorban ! Hahahahaha

Satu pengorbanan ???? Hmmm langsung tidak !!!!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels