Followers

Friday 31 May 2013

TERKINI Zahid Berundur Setelah Di Desak 20 Ribu Pelajar Di Putrajaya ??!!!


Zahid hari ini mengumumkan beliau akan berundur dari menerajui Kementerian Dalam Negeri setelah di desak lebih dari 20 ribu pelajar yang turun berdemo bagi mendesak beliau meletakkan jawatan serta merta.Kehadiran 20 ribu orang pelajar tersebut benar-benar membuatkan Zahid terasa hati malah menganggap tindakan demo oleh pelajar tersebut merupakan isyarat awal supaya beliau segera melepaskan jawatannya.

Haaaa macam mana puas hati ka ??? Ada yang dah tersenyum ka ??? Hihihihi alo brader , jangan pikir tindakan tak bertamadun yang kamu sokong tu mampu menggugat keupayaan Menteri Dalam Negeri yang baru ni.


Ampa semua jangan main-main lah dengan Menteri Dalam Negeri yang baru ni sebab dari pengamatan MMI sendiri beliau bukanlah seorang pemimpin yang suka kepada amaran sahaja.Malah tindakan pelajar yang turun berdemo di Putrajaya hari ini membuktikan bahawa tindakan yang dilakukan oleh pihak berkuasa setelah beliau menerajui KDN benar-benar berjaya.Kalau tidak masakan akan ada juak-juak macai bangang yang sanggup turun berdemo semata-mata nak mendesak Menteri letak jawatan ?

Ampa pernah dengar benda ni berlaku masa Hishamuddin jadi menteri KDN ????

PUTRAJAYA: Kira-kira hanya 20 pelajar yang menyertai perhimpunan di luar Kementerian Dalam Negeri hari ini bagi menuntut supaya menterinya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi meletakkan jawatan. Ini berikutan rasa tidak puas hati mereka berhubung beberapa siri tangkapan ke atas aktivis pelajar dan juga pemimpin pembangkang.

Sambil berhimpun, pelajar berkenaan membawa sepanduk yang tertera “Polis untuk rakyat”, “Pulihkan imej polis” dan “Ahmad Zahid letak jawatan”.




Mereka juga menuntut Ahmad Zahid meletakkan jawatan kerana didakwa gagal bertindak secara profesional.

Antara yang hadir selepas solat Jumaat tadi adalah Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Safwan Anang yang baru dibebaskan dengan ikat jamin RM5,000 setelah dituduh mengeluarkan kenyatan berbaur hasutan.

Safwan yang ditangkap 28 Mei lalu mendakwa Zahid menggunakan jentera kerajaan demi kepentingan politik Umno-Barisan Nasional (BN).

"Tujuan memorandum hari ini diserahkan oleh kami adalah untuk menuntut Datuk Zahid Hamidi meletakkan jawatan kerana terdapat tuduhan-tuduhan bersifat politik.

"Kenapa tuduhan ini dibuat secara berpilih-pilih? Orang yang tertentu sahaja yang terlibat di bawah tuduhan menghasut. Ini telah menjejaskan imej KDN," katanya.

Selain Safwan, empat orang aktivis lain iaitu Haris Ibrahim (NGO - Asal Bukan Umno), Naib Presiden PKR, Tian Chua dan pemimpin PAS Tamrin Ghaffar turut ditangkap atas tuduhan yang sama.

"Kami rasakan Datuk Zahid telah menyalahguna kuasa dengan mengarahkan PDRM untuk turut bersekongkol membuat tangkapan dan tuduhan terpilih.

"Zahid menggunakan jentera kerajaan untuk motif politik," katanya kepada wartawan selepas sesi serah memorandum yang diterima oleh Penolong Setiausaha Bahagian Keselamatan dan Ketenteraman Awam, Abdul Hafiz.

Beliau seterusnya menempelak Zahid kerana didakwanya tidak menjalankan tugas memerangi jenayah dalam negara.

"Zahid sepatutnya memerangi jenayah bukan membuat tuduhan dan mengarahkan PDRM untuk membuat tangkapan," katanya.antarapos 

Hahahaha ramai lagi wartawan dari peserta demo kihkih agaknya berapa sen puak-puak tu dapat maklumlah asal bangkang ja mesti masyukkkkk....

Kepada Menteri Dalam Negeri teruskan gerak kerja rakyat di belakang kerajaan dah lama kami menantikan tindakan agresif seperti ini.Lama sangat dah juak-juak macai ni di biarkan bebas bergayut sana sini  !!

MMI.

18 comments:

  1. Pelajar skarang bruntung bro, xmacam aku dulu kena kerja kebun time cuti cari duit poket, pelajar skarang cma perlu berdemo je wlu xtau apa tujuan, masuk jugak duit.. agak2 brapa diorag dapat?

    ReplyDelete
  2. tau suruh orang letak jaawatan aje....

    ReplyDelete
  3. Hahaha...

    Suruh depa p kementerian pertahanan laaa
    Semua 20 x dak teloq

    ReplyDelete
  4. dapat rekod buruk...yg merosakkan masa depan...cam sedara saiful tue dah x de sape nak amik keje...keje bancuh simen pon orang tak nak bagi kt orang macam ni...jd macai al juburi jek sampai tua....tu pon kalau al juburi x kena tangkap....yg pasti makian dh berbakul diberi oleh rakyat jelata skang nih....kalau ade subjek bagus untuk dilawan x pe... ni tah hape-hape yg dilawannye....

    ReplyDelete
  5. mengjaga keamaan adalah salah satu tanggungjawab politik kerajaan yang memerentah .. jadi tidak salah untuk tangkap segala beruk yang berkeliaran dan membuat onar memecah keamanan negara ... kalau pkr menjadi kerajaan pun segala onar yang boleh memecahkan keamanan akan ditenteramkan dengan memasukan mereka yang membuat onar ke dalam lokup selaras dengan peruntukan undang-undang dan perlembagaan malaysia ... kata mahasiswa ... tak kan perkara asas itu pun tak tahu ... inilah mahasewel namanya ...

    ReplyDelete
  6. Memang ada dua puluh ribu termasuk hantu yg diimpot oleh anwar ibrahim. Orang tak nampak tapi anwar tau depa ada. Kalau tak percaya panggil harun din suruh tengok

    ReplyDelete
  7. apa kata kita minta semua pelajar yang berdemo tu letak jawatan sebagai pelajar ipt...lepas tu berdemo la siang mlm sbb ada ramai lg org lain yg nak belajar tp takde peluang....ada berani ke?

    ReplyDelete
  8. Tengok muka budak-budak ni rasa kesian pulak. apa nak jadi pada mereka ni? muka minta maaflah tak nampak cerdik langsung. belakang parang pun kalau diasah akan tajam. tapi kalau dah belajar pun diketepikan, apakah masa depan mereka. mereka tak fikirkah semua itu? mereka tak rasa diperkudakah? tak kesian pada mak bapakah? apa nak jadi pada budak-budak hingusan melayu ni? kesiannnn

    ReplyDelete
  9. asyik2 suruh letak jawatan.itu bukan kerja korang suruh org letak jawatan.korang br nak tumbuh bulu.kerja korang pergi belajar,bukan suruh buat demo. ikut ke monyet2 baju hitam tu wat mende.hoi budak2 tak payah nak tunjuk pandai la.setakat br nak hidup tak payah nak berdemo demo.

    ReplyDelete
  10. bersatulah bangasa melayu yg mulia kuburkan perasangka junjung agama islam dan raja2 !!

    ReplyDelete
  11. Tapi memang betul pun Zahid dah berundur.. Undur keta masuk parking umah dia..

    ReplyDelete
  12. Kahkah! Makna zahid kena gostan dri jawatan, mcm pelik je bnyik dia sudir..hehe, bbdak ni konek pn blum tumbuh ada ati nk jd hero, ksian mak bapak diorag, aku kompom mak bapak diorag xtau apa pn aktiviti ank2 ksayangan ni.

    ReplyDelete
  13. Imagine kalau ada diantara bebudak nih mak bapaknya tak tahu yg anak dorang berdemo mcm nih, dan ingatkan masuk Uni utk study dan demi masa depan diri anak itu sendiri tapi aleh2 asyik kuat berdemo, mcm mana kalau belajar entah kemana, nti asyik nak berpolitik sangat tak lulus exam then nak salahkan siapa.....!! Ada otak fikirlah wahai anak2 oiii..sebab saya punyai dua anak teruna yg belajar diUni dan akan kecewa kalau mereka bertindak sebegini....

    ReplyDelete
  14. tangkap dan belasah je....

    ReplyDelete
  15. aku sarankan.....Polis ambil foto setiap individu (pelajar) yang melibatkan diri dengan perhimpunan atau demo haram ).....bahan bukti..hantar kat kolej atau universiti masing-masing....biar diambil tindakan disiplin....

    Serah kat PTPTN...batalkan pinjaman...

    ReplyDelete
  16. kahkahkah!!!belajar tk abis ada hati nk suruh org lain letak jawatan...sedar la sikit wooiii, muka sekor2 belajar pn pakai duit PTPTN ada hati nk berdemo...dasar anjing pembangkang...ptuiii..

    ReplyDelete
  17. puiiii hangpa keje pon xlagi dh suh org letak jawatan...klu aku print muka sekor2 tampal kt setiap company...lpas dh hbs bljar tu pon klu lulus ar...ms depa nk mntak keje,aku reject awl2...

    ReplyDelete
  18. Budak2 ni kalo x lulus course yg diorg ambil, sah-sah mesti buat demo suruh pihak u lulus kan diorg. Kalau x mesti wat perhimpunan suh pensyarah n pihak pengurusan letak jawatan.. baik bagi je budak2 yang betul2 nk belajar je masuk u

    ReplyDelete

Labels