Followers

Thursday 30 March 2017

Kerajaan Tak Akan MUFLIS - What Say You Tun Mahathir ?


Tun Mahathir dah banyak kali menyebut bahawa Malaysia akan muflis dan macam-macam alasan dah diberikan termasuklah berdiam diri dengan tindakan daripada para pemimpin pembangkang yang sibuk melobi ke negara luar supaya tidak membuat pelaburan di Malaysia.

Tindakan mereka-mereka ini termasuklah cubaan menggagalkan pelaburan daripada pihak Armco dan juga pelaburan daripada negara China.

Tun Mahathir seolah-olah hilang lidah sanggup melihat dan membiarkan puak-puak ini sabotaj ekonomi negara sedangkan dirinya mengaku pejuang Melayu !

Bagi MMI memang tepat tindakan Tun Mahathir sebab MELAYUnya hanya atas nama politik selebihnya dah di YAHUDIkan sebab begitu memuliakan DAP !

Kini bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah atau lebih dikenali sebagai Ku Li menyangkal dakwaan pembangkang yang mengatakan kerajaan bakal berdepan muflis berikutan tekanan ekonomi pada masa ini. Tegasnya, kerajaan mempunyai banyak aset dan diuruskan dengan cara baik walaupun ada sedikit sebanyak berlaku masalah ekonomi.

Tekanan ekonomi bukan sahaja dihadapi Malaysia tetapi juga negara maju yang lain termasuk Amerika Syarikat. Malah, Amerika Syarikat lagi banyak menanggung hutang berbanding Malaysia, namun tidak ada masalah kerana situasi itu tidak lama.

Semua sedar dan percaya bahawa tekanan ekonomi yang dihadapi semua negara itu hanya hanya sementara dan bakal pulih dalam masa terdekat nanti. Tengku Razaleigh yang juga Ahli Parlimen Gua Musang turut menjelaskan bahawa semua negara mempunyai perancangan untuk pemulihan sama ada ekonomi atau hutang negara.

Negara ini tidak akan muflis kerana Malaysia mempunyai aset yang banyak. Hutang tinggi adalah perkara biasa di mana-mana negara maju seperti Amerika Syarikat juga memiliki hutang yang banyak sehingga beribu juta.

Namun negara Amerika Syarikat tidak muflis kerana berada di bawah kawalan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) di mana ia menjaga keupayaan satu-satu negara membiayai pinjaman yang dibuat.

Negara kita ada banyak aset selain daripada apa yang dieksport malah, minyak masih ada lagi penemuan. Namun buat masa ini harga minyak jatuh. Kalau harga minyak naik, ia mampu membantu nilai ringgit dan menambah pendapatan negara.

Dakwaan bahawa kerajaan bakal muflis adalah cuma mainan dan persepsi buruk politik pembangkang yang mahu menyebarkan dakwaan tidak benar bagi mengelirukan rakyat supaya menimbulkan perasaan tidak menentu di kalangan rakyat Malaysia. Tujuannya adalah agar rakyat terus membenci kerajaan sedia ada dan tidak menaruh harapan pada kerajaan.sumber

Berdasarkan kepada kenyataan ini , MMI ternanti-nanti apakah respon Tun Mahathir terhadap Ku Li yang pernah menjadi musuh politiknya suatu ketika dahulu.

Kita nak tengok Tun Mahathir ada lidah ke tidak ?

Kalau dia respon juga maka jelaslah Tun Mahathir hanya akan mensasarkan kumpulan yang menentang perjuangan hipokritnya bersama Pakatan Harapan tetapi diam membisu apabila banjingan-banjingannya sabotaj negara.

MMI kata tidak ada lagi nilai NEGARAWAN dalam diri Tun Mahathir sebab dendam politik sudah sebati dalam diri bekas Perdana Menteri yang tinggalkan tugasnya satu ketika dahulu dan kini sibuk membela kumpulan yang dahulunya dianggap sebagai MUSUH NEGARA ! 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels