Followers

Friday 31 August 2012

Catatan sejarah Yang Harus Rakyat Malaysia Tahu !!


Pasti ramai yang sudah pun mengetahui apa yang telah berlaku pada malam sambutan Kemerdekaan negara semalam selain daripada ribuan rakyat yang menyambutnya dengan penuh kegembiraan terdapat juga di kalangan mereka yang langsung tidak menghargai semangat kenegaraan malah sanggup pula melakukan tindakan yang cukup biadap sebagai seorang rakyat.

Namun artikel ini bukan mahu menceritakan apa yang berlaku , MMI mengambil kesempatan ini untuk berkongsi dengan semua sebuah catatan sejarah yang harus di ketahui oleh rakyat Malaysia.

Sejarah yang mungkin bagi sesetengahnya adalah sebahagian kecil daripada sejarah utama negara kita tetapi ianya tetap merupakan sejarah yang sudah pun tercatit dan sebagai rakyat kita harus mengetahuinya.

Saksikan sebuah catatan sejarah berjudul "Kulim A Merdeka Story".


Apakah kita generasi hari ini mampu memastikan generasi hari ini dan seterusnya mampu terus hidup dalam suasana seperti mana yang pernah berlaku satu hari dulu ?

Semuanya terletak pada diri kita maka gunakanlah peluang yang kita miliki ini bagi memastikan Malaysia terus Aman , Maju dan Makmur.

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels