Followers

Monday 2 September 2013

DAP Bukan Ahmad Albab Yang Punya !!!


Bekas Ketua DAP Cawangan Bagan Luar, G. Asoghan mendedahkan terdapat perwakilan yang akan mengundi pada pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) November ini telah diarahkan supaya 'memangkah' calon tertentu yang akan bertanding pada pemilihan parti itu.

Asoghan berkata, beliau mendapat maklumat berkenaan daripada ahli DAP sendiri yang risau dengan perkembangan terbaharu melanda parti berkenaan ekoran sikap sesetengah pemimpinnya yang dikatakan kemaruk kuasa.

"Ada kroni dinasti Lim dalam DAP mengarahkan perwakilan supaya memberi undi kepada calon yang menang pada pemilihan lalu bagi mengekalkan keputusan sama.

"Ini merupakan satu tindakan salah dan bercanggah dengan prinsip parti. Delegasi yang akan mengundi tidak seharusnya diberikan arahan seperti itu," katanya di sini hari ini.

Asoghan berkata, sungguhpun telah dipecat secara tidak sah daripada parti itu, beliau masih mempunyai hubungan baik dengan ahli DAP dan sentiasa mendapat maklumat mengenai apa yang berlaku.

Mengulas lanjut, Asoghan berkata, perwakilan yang akan mengundi seharusnya ingat bahawa parti itu bukan milik individu tertentu sebaliknya adalah hak semua ahli DAP di seluruh negara.

"Parti ini bukan milik Lim Kit Siang, Lim Guan Eng atau Tan Kok Wai sahaja dan cukuplah dengan apa yang mereka telah lakukan selama ini," katanya.

Dalam pada itu, Asoghan turut mendakwa Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP tidak 'gembira' dengan keputusan Pengerusi parti itu, Karpal Singh yang membuat keputusan membenarkan semua 17 delegasi parti itu yang dipecat sebelum ini hadir dan mengundi pada pemilihan semula yang dijadualkan November ini.

"Mereka yang dipecat ini boleh dikatakan musuh ketat dinasti Lim dan sememangnya tidak pernah bersetuju dengan politik angkuh dan bongkak yang diamalkan Guan Eng.

"Saya difahamkan, beliau mahukan pemilihan semula diadakan secepat mungkin walaupun keputusan itu bercanggah dengan Perlembagaan parti," katanya.

Menurut Asoghan, ini kerana Perlembagaan parti itu di bawah artikel 6.8 menetapkan bahawa notis bertulis selama 10 minggu perlu diberi kepada semua setiausaha cawangan sebelum pemilihan semula diadakan.

"Ramai ahli DAP beranggapan bahawa mungkin faktor tekanan jiwa dan tidak dapat tidur nyenyak menyebabkan Guan Eng tidak sanggup tunggu lama," katanya.utusan

Kihkih nampak sangat laaa , puak-puak DAP ni pun sebenarnya dah meluat gila dengan Guan Eng ni tapi sebab DAP sekarang dah convert jadi Rejim pastu di pimpin pula oleh dinasti maka DAP hilang maruah.

Hilangnya maruah DAP kerana kerakusan orang Melaka yang puak macai DAP Pulau Pinang bawa dan setuju untuk di biarkan bebas bergerak dan buat Pulau Pinang macam mak bapak dia punya. 

Dulunya bukan main bagi sokongan tapi sekarang apa jadi ? MMI cuma nak pesan dekat puak macai cauvinis yang mungkin sekarang ni ada yang dah sedar dari lamunan bahawa parti DAP bukan Ahmad Albab yang punya.

Senang cerita bukan milik Guan Eng !!! Kalau itu pun ampa tak berani nak bersuara dan betindak rasanya lebih duduk diam-diamlah ...

MMI

1 comment:

  1. DAP = BABI + ANJING + KENCING WEE MENG CHEE yg telah dimasukkan ke dalam Bah Kut Teh Alvin dan Vivian.

    ReplyDelete

Labels