Followers

Wednesday 17 August 2016

JELAS PAN Hanyalah Pencacai DAP !


Kehadiran PAN bersama-sama dengan DAP dan PKR masih lagi belum memberikan impak positif kepada puak-puak pembangkang di Malaysia.Sebagai pemimpin utama parti PAN sudah tentulah Mat Sabu sedar dan merasai betapa peritnya menjadi sang pencacai kepada parti cauvinis DAP.

Nak ikut kata hati , nanti hilang kedudukan dan wang ringgit !

Nak ikut telunjuk DAP maka aku perlu bersedialah untuk di macaikan !

Jadi tak ada pilihan lain , nak balik pada PAS pun aku dah ludah dah !

Hmmm senang cita harung jalah ...

Mungkin itu sebahagan daripada episod duka lara drama swasta yang MMI sendiri pun tak pasti berapa episod.

Yang pasti MMI yakin kehadiran PAN dalam dunia politik tanahair hanyalah sebagai platform untuk DAP terus bergerak dan berusaha untuk mengapalai kem pembangkang.Agenda tersirat DAP itu sudah lama tersimpan kemas dalam hati tiap pimpinan besar mereka , cuma masa dan ketika sahaja belum sampai.

Dan untuk sampai ke tahap itu DAP perlu berusaha dengan lebih giat lagi merasuk jiwa dan roh orang-orang Melayu agar menentang kumpulan terbesar orang-orang Melayu iaitu UMNO.

DAP tahu dan sedar yang menjadi halangan mereka pada hari ini hanyalah parti UMNO dan kekuatan UMNO itu secara tidak langsung telah menjadi kekuatan kepada keutuhan Barisan Nasional dan kerajaan Malaysia.

Kerana semua itulah manusia bernama Mat Sabu dipergunakan secukupnya !

DAP selama ini telah berjaya menghidu kelemahan yang ada pada diri bekas pemimpin PAS ini dan telah berjaya memanipulasi minda dan jiwa politiknya sehingga menjadi tali barut DAP dalam PAS.


Tak perlu MMI ceritakan panjang lebar , semua orang sedia maklum apa yang telah berlaku dalam PAS sehingga Mat Sabu bertindak menubuhkan PAN.

Namun sebagai orang Melayu , MMI tumpang simpati memandangkan pemimpin PAN ini secara realitinya sudah hilang kredibiliti dan beliau sudah hilang harga diri apabila membiarkan DAP merencanakan segala pelan politik untuk masa mendatang.

Ringkasnya semua ini dapat dibuktikan melalui perbalahan terbaru sesama parti dalam Pakatan Harapan yang disiarkan oleh umnoonline.

Abdul Rahman Abdul Talib atau lebih dikenali sebagai Tulang Besi merupakan penyokong tegar PAN melemparkan lapan kata nista kepada PKR hanya kerana menuduh PAN sebagai khadam DAPigs.

Walaupun tidak menyatakan sebab kenapa dia melemparkan nista itu, namun blogger pro PAS memberi sedikit pencerahan apa yang sedang berlaku dalam Kerajaan Selangor mutakhir ini.

Antara lain, blogger Pro PAS, Tentera Semut Grup mendakwa pimpinan PAN menyerang pimpinan PKR di SUK kerana maklumat sulit hasil perbincangan yang tersiar di media sosial.

Memetik sumber daripada PKR, blogger itu juga turut mendedahkan enam perkara yang telah diputuskan dalam mesyuarat tersebut untuk mengekalkan kemenangan Pakatan di Selangor iaitu :

1.PKR akan bertanding di kerusi yang sama dalam PRU 13.
2.DAP akan bertanding di kerusi yang pernah ditandingi masa PRU 13.
3.PAS juga akan bertanding dikerusi yang pernah ditandingi dalam PRU 13.
4.BERSATU pula akan diberi kerusi dari DAP dan PKR untuk ditandingi.
5.PAN pula dicadang oleh pimpinan DAP supaya dibubarkan dan pimpinan PAN diberi beberapa kerusi ‘ehsan’ dari DAP. Ini kerana PAN ‘tidak menonjol, tidak mendapat sambutan dan tidak disukai’ oleh kebanyakan rakyat.
6.PKR dan DAP risau jika PAN bertanding akan kalah. Oleh itu PAN akan diserap ke dalam dalam DAP. Baca seterusnya 

Mengambil kira daripada perkara 5 dan 6 diatas , maka MMI boleh simpulkan betapa teruknya maruah PAN di kaca mata DAP dan PKR.

Inilah sebenarnya harga diri pemimpin dan ahli-ahli PAN , mereka sudah tidak punya apa-apa melainkan sokongan bersyarat DAP !

Malah jika parti Muhyiddin yang sedang melalui proses pendaftaran itu hadir dan bersama-sama dengan kem pembangkang , MMI yakin PAN tetap akan kekal menjadi parti tercorot dalam hiraki pembangkang.

MMI akan terus mengikuti perkembangan menarik ini dan kita tunggu lihat apakah yang bakal berlaku sekiranya PAN ingkar arahan DAP untuk membubarkan PAN ?

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels