Followers

Friday 28 April 2017

Songsang & Terus Pincang - DAP Style !!


Apa jua yang dipertontonkan kepada umum oleh kerajaan DAP di Pulau Pinang hanyalah satu sandiwara politik songsang.Kepincangan kerajaan di bawah pentadbiran Guan Eng ni sudah tidak lagi mampu disembunyikan dan nafsu politik meluap-luap yang selama ini cuba dipendamkan jauh di dalam hati nampaknya tidak lagi mampu ditahan-tahan.

Dendam kesumat politik nampak jelas dan kini ianya sudah mula dilimpahkan semacam lava gunung berapi yang mengalir tanpa boleh di lencongkan lagi.

Kepanasan lava itu akan terus membelah dan membakar apa sahaja yang berada dilaluannya dan kerana itulah orang ramai dinasihatkan supaya segera berpindah bukan diarahkan untuk melencongkan lava tersebut.

Secara simboliknya begitulah kerajaan DAP di Pulau Pinang , mereka dilihat sudah tidak lagi menghiraukan suara akar umbi malah siapa jua yang cuba menghalang dan mengkritik tindak-tanduk mereka akan dianggap sebagai musuh !

Dan puak-puak DAP ini langsung tak sedar merekalah punca kepada kesongsangan dan kepincangan yang begitu ketara berlaku di Pulau Pinang hari ini.

Rakus , Ego dan Bodoh Sombong ... 

Kerajaan Pulau Pinang pimpinan Dap bersikap hipokrasi apabila memberi alasan kononnya cadangan menaikkan surcaj pemuliharaan air Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang Sdn Bhd (PBAPP) adalah langkah terbaik untuk ‘water conservation’ tetapi apabila Tenaga Nasional Berhad (TNB) memberikan alasan yang sama untuk menaikkan tariff dituduh pula sebagai satu alasan bodoh.

Kenaikan TNB hanya memberi kesan kepada 30 peratus pengguna yang menggunakan lebih 300 kWj setiap bulan tetapi kenaikan oleh PBAPP dikenakan ke atas semua pengguna domestik yang membawa maksud rakyat (pengguna komersil dan industri tidak kena surcaj pemuliharaan air ini).

“Kenaikan surcaj ini melibatkan 25 peratus daripada 504,400 pengguna air di Pulau Pinang iaitu 126,100 pengguna.

“Bukankah langkah TNB juga ada satu langkah ‘energy conservation’ seperti mana PBAPP juga? 

Mengurangkan ‘carbon footprints’ akibat pembakaran ‘fossil fuels’ yang tidak boleh diperbaharui?

Menurut satu laporan daripada umno online , dikatakan Dap mula mengambil kesempatan terhadap statistik penggunaan air domestik per kapita harian bagi Pulau Pinang yang tinggi untuk memperkenalkan surcaj mulai 1 November 2010.

Bagaimana ? Baca SINI

Isunya patutkah warga Pulau Pinang dibebankan oleh kerajaan negeri yang asyik mengaku mereka adalah yang terhebat dalam menjana ekonomi negeri berbanding negeri-negeri lain di Malaysia ?

Kalau dah hebat kenapa masih letakkan beban pada rakyat ?

DAP Style !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels