Followers

Sunday 29 October 2017

Adun Tanjung Bungah Tinggalkan Parti Dedah Kerajaan DAP Banyak Berdalih !


Ramai yang dah menjangka cuma menanti masa bila Adun DAP dari Tanjung Bungah ni akan bertindak.

Teh Yee Cheu sebelum ini merupakan Adun dari parti DAP yang telah lama diasingkan oleh Dinasti Lim kerana tindakannya yang tidak sehaluan dengan parti.

Sikapnya yang menentang dasar DAP dan keputusan kerajaan DAP Pulau Pinang dalam isu banjir dan alam sekitar termasuklah isu yang telah menyebabkan berlakunya runtuhan di tapak projek perumahan di Tanjong Bungah dilihat sebagai antara sebab kenapa Adun DAP ini membuat keputusan sedemikian.

Yee Cheu sebelum ini pernah membangkitkan isu untuk mengehadkan tempoh jawatan Ketua Menteri negeri kepada dua penggal dan telah ditentang oleh rakan-rakannya dari DAP sendiri.

Dikhabarkan Yee Cheu akan meninggalkan parti DAP selepas pembubaran DUN Pulau Pinang nanti.

Beliau mengatakan ini penggal terakhirnya dalam roket. Beliau sudah hilang keyakinan kepada perjuangan DAP. Tiada " reform" dalam DAP katanya.

Kemuncak ketidakpuasan hati Teh adalah dalam insiden tanah runtuh di Tanjung Bungah tempoh hari yang mengorbankan 11 nyawa.

Pimpinan kerajaan negeri DAP mendakwa pembinaan berkenaan dilakukan atas tanah datar atau flat land sedangkan beliau telah kemukakan bukti bahawa ianya berlaku atas cerun bukit. Teh berkata partinya tahu hakikat itu namun berdalih pada rakyat.

MMI kata macam biasa, apabila si Adun DAP ni umum untuk tinggalkan parti DAP maka apa jua kenyataannya akan dianggap sebagai tidak munasabah sebab itu dasar DAP.

Jadi MMI lebih syorkan supaya Adun Tanjung Bungah ni dengan tempoh masa berbaki ini untuk mendedahkan segala-galanya tentang kepincangan kerajaan DAP supaya rakyat tidak terus di perbodohkan.

So terpulang pada Adun Tanjung Bungah sebab kita dah kenal sangat dengan puak DAP ni, jenis spesis buat BODOH sama macam sahabat baru Kit Siang asyik LUPA , TAK PERASAN dan TAK TAU !!!! 

Haprak !!!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels