Followers

Saturday 25 August 2012

Undang2 Lompat Parti - Bukti DAP & PR Tolak Kebebasan


Kalau dah jenis tabiat dasar menipu ni memang cukup susah nak buang apatah lagi kalau ianya dah meresap masuk dalam badan lagilah susah.

Pakatan Haprak cukup terkenal dengan sifat menipu ni bukan sekali dua menipu dah beribu kali dah.

Tentu ramai yang masih ingat bagaimana juak-juak Pakatan Haprak begitu teruja dan kedepan dalam soal kebebasan ni.Paling hebat lagi dalam soal kebebasan media yang sering di perkatakan.

Malah jika dikira Utusan Malaysia tu kira akhbar yang paling samdol sekalilah manakala TV3,RTM semua tu tak pernahnya menyiarkan berita yang benar.

Manakala akhbar Harakah dan lain-lain saluran media alternatif pro Pakatan Haprak tu kira yang terbaik sekali lah kerana tidak ada langsung berita-berita berbentuk penipuan,cacian,makian dan lain-lainnya.

Hehe kadang-kadang nak tergelak pun ada menengok kelaku juak-juak Pakatan Haprak ni.

Melalui berita terkini petang tadi jelas memperlihatkan sikap paling bangang yang ditunjukkan oleh  juak DAP apabila mahukan satu undang-undang bagi mencegah wakil-wakil rakyat daripada melompat parti.

Mencegah wakil rakyat daripada melompat parti ? MMI pun bukannya setuju sangat dengan sikap wakil-wakil rakyat yang lompat parti ni sebab pendirian mereka hancus.Tapi dalam soal ini apabila ianya dikemukakan oleh DAP sendiri MMI merasakan seperti ada yang tak kena.

Bukankah mencegah wakil-wakil rakyat daripada melompat parti itu sama dengan menghalang tindakan tersebut ? Dan sekiranya wujud istilah halang bukankah ianya bererti kita menidakkan serta menghalang kebebasan seseorang itu ?

Pelik bukan ? Mengapa agaknya DAP begitu bersungguh-sungguh mahukan supaya undang-undang lompat parti dikuatkuasakan ? Sedangkan jika dilihat daripada senario lompat parti yang terkini ianya mampu memperkukuhkan Pakatan Haprak itu sendiri lihat sahaja kes Lajim Ukin.

Bukankah Anwar Ibrahim juga antara pemimpin yang sentiasa menyokong tindakan lompat parti ini dan pastinya ramai rakyat diluar sana masih ingat bagaimana hebatnya Anwar menipu dalam kes 16 September.


Yang pasti DAPigs sudah pun merasakan PKR sebenarnya merupakan satu ancaman kepada agenda perjuangan parti mereka.Lihat saja kemasukan Lajim Ukin menyertai PKR sebenarnya memperkukuhkan Parti Keadilan Rakyat dalam Pakatan Haprak bukannya DAPigs.

DAPigs sebenarnya melihat kepada pembahagian kerusi yang bakal berlaku pada ketika pilihan raya ke 13 nanti.Menjadi dasar DAPigs sebenarnya untuk memperolehi jumlah kerusi yang banyak bagi memperkukuhkan parti mereka seterusnya menjadi peneraju dalam Pakatan Haprak kerana PAS hari ini dilihat sudah mampu ditundukkan oleh Khalifah ciptaan mereka sendiri.

Dengan kes terbaru yang menyaksikan bagaimana Mansor Othman sudah pun terkantoi dengan pendedahan minit mesyuarat PKR yang antaranya turut mengutuk Guan Eng dengan kata-kata sombong.angkuh dan tokong Klik Sini walaupun menafikannya namun jelas di wajah Mansor beliau sebenarnya sudah terkantoi.

DAPigs kini dilihat sudah mula tidak mempercayai PKR dalam Pakatan Haprak.Oleh kerana itulah maka DAPigs benar-benar mahukan supaya undang-undang lompat parti ini direalisasikan.Tujuannya hanya satu memastikan Anwar Ibrahim tidak lagi relevan sebagai ketua umum dalam Pakatan Haprak kerana beliau merupakan liabiliti kepada perjuangan dan agenda DAP  di Malaysia.

Dan apa yang pasti dulunya mereka yang menyokong hak kebebasan kini sudah menukar dasar dengan mahukan supaya undang-undang lompat parti dikuatkuasakan.

Bukti jelas Pakatan Haprak sedang mengalami masalah dalaman.

MMI tertarik dengan kenyataan Tun Mahathir dalam berita di TV3 petang tadi yang mengulas berkenaan isu kebebasan ni.

Psstt Tunggu PRU13 rakyat nak lompat sokong BN pula..

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels