Followers

Monday 29 October 2012

Duit Rakyat Beli Treler DAPigs ???!!!!


Nampaknya juak-juak Pakatan Haprak begitu bersungguh-sungguh untuk memenangi pilihanraya ke-13 nanti sehinggakan sekali lagi duit rakyat di pergunakan untuk membeli mesin kempen mereka.

Barangkali rakyat diluar sana khususnya di Pulau Pinang rela dan reda duit mereka digunakan oleh DAPigs untuk membeli lori bagi tujuan kempen politik.Malah mungkin dana yang sepatutnya disalurkan untuk pembangunan rakyat disimpan supaya dapat dijadikan sebagai dana membeli lori tersebut.

Mungkin juga sumber-sumber luarnya menjadikan hasrat juak Pakatan Haprak khususnya DAPigs untuk sama-sama memiliki jentera seperti mana sahabat mereka PKR menjadi kenyataan.Malah mungkin selepas ini lori PAS pula bakal menyusul.

DAP semalam melancarkan jentera kempen serbagunanya untuk memudahkan kempen pembangkang dalam pilihan raya umum ke-13 yang akan datang.



Treler merah yang dilancarkan di Seremban oleh setiausaha agungnya Lim Guan Eng itu dihiasi gambar enggang besar - UBAH- yang juga maskot DAP berserta tulisan "Ubah! Bersihkan Malaysia". "Secara asasnya, treler ini akan menjadi pentas ceramah mudah alih yang dilengkapi latar belakang besar dan sedikit tata cahaya," kata Pengerusi DAP Negeri Sembilan, Anthony Loke kepada media.

Loke yang juga ketua Pemuda DAP negeri berkata, treler yang diberi nama "Dream Machine" (Jentera Impian) itu juga bertujuan untuk menarik perhatian orang ramai apabila melalui jalan raya terutamanya semasa tempoh berkempen pilihan raya. Ditanya mengenai nama jentera itu, Loke menjawab: "Nama ini dicipta oleh setiausaha agung kami. Ia membawa maksud trak ini akan memberi kami harapan dan akan membantu merealisasikan impian rakyat Malaysia untuk mengubah kerajaan."

Kesian PAS juga yang tak ada apa-apa ?? Tapi MMI dengar-dengar cita puak ni pun akan lancarkan sesuatu sikit masa lagi...


Yang ni kot ??? 

MMI.

3 comments:

  1. Bersihkan yang atas lori itu semua ..

    ReplyDelete
  2. Puak satu lagi tu tunggu duit derma

    ReplyDelete
  3. Pencacai kutip derma, pemimpin mewah bergaya tapi insya Allah tak diizinkan Allah memerintah Malaysia.

    ReplyDelete

Labels