Followers

Monday 7 January 2013

Terukir Di Bintang Lagu CIPLAK ?!


Setelah kejayaan lagu Terukir Di Bintang dalam AJL27 semalam tiba-tiba muncul berita yang mengatakan lagu tersebut adalah lagu yang di ciplak dari sebuah lagu lain.Aisey ini yang tak 'best" bila ada bunyi-bunyi macam ni.

Sejauh mana kebenaran lagu itu diciplak MMI sendiri kurang pasti namun dari apa yang MMI dengar sendiri rasanya lagu tersebut tidak menciplak cumanya mengambil konsep lagu zaman sahaja.Apa pun setiap dari kita mempunyai pandangan masing-masing MMI tidaklah menafikan pandangan sesiapa.

Untuk itu adalah lebih baik kalau ampa semua dengar sendiri lagu yang dimaksudkan dan cuba buat perbandingan , tengok ada persamaan tak ? Jom "review" ..


Lagu yang dimaksudkan..


Amacam apa pandangan ampa ?

MMI.

11 comments:

  1. Bengong ke apa ko ni? Kan lain bebeno.

    ReplyDelete
  2. opah aku pon tau...bezanya jauh sgt.

    ReplyDelete
  3. Jauh bagaikan langit dengan bumi ...sapa yang mulut berbau yang mengatakan lagu ni ciplak? Pasti mereka ini kecewa bila kalah. Rumah dah siap pahat pula gila memekak...

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah rupanya MMI tak keseorangan..

    ReplyDelete
  5. Patutlah tulisan mcm haprak.. rupanya syok sendiri selama ni

    ReplyDelete
  6. Bukan lagu ni.. tapi lagu lain (nyanyian rokian wanda juga). Saya rasa TV3 kena semak dengan RTM kerana saya pernah dengar Klasik Nasional FM buka lagu terukir dibintang nyanyian Asiah Wanda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tajuk lagu tu pun terukir di bintang gak ke? :/

      Delete
    2. Tak pasti sebab DJ tak cakap. Tapi lirik dan irama memang sebijik. Kebanyakan lagu-lagu lama ni hanya RTM yang masih simpan. Mula2 dengar tu memang macam tak percaya.

      Delete
    3. Cuba dapatkan utk kita kongsi sama-sama..

      Delete
  7. memanh ciplak. aku pun pernah dgr lagu sebijiik camtu kat klasik nasional. lagu yang ko post ni bukan lagunya

    ReplyDelete
  8. Benar. Lagu lama terukir di bintang pernah disiarkan oleh Radio Klasik. Saya pernah jumpa dalam You Tube, tetapi bila lagu itu popular, dah tak dapat cari lagi dah...

    ReplyDelete

Labels