Followers

Wednesday 20 February 2013

Guan Eng MEROYAN Nak Tutup Bangkai Gajah !!


Guan Eng kini mula meraban setelah gajah yang selama ini di bela mereka meracau.Meracau bukan saja menggangu tuannya tapi seluruh keluarga termasuk jiran-jiran sekali.Dengar ceritanya gajah tu dah sampai tahap jadi bangkai dah , semua orang tau bila dah jadi bangkai ni bukan senang nak sembunyikan.

Namun itulah beban yang perlu ditanggung oleh puak-puak ni sebab dulunya bukan main lagi terima si gajah tu.Tak mau periksa langsung sama ada gajah tu sihat ke tidak ?? Sekarang ni bukan saja cerita bangkai gajah meracau , Tuan pun dan meraban meracau juga macam di gajah tu..

Ceritanya berpunca daripada perbalahan antara pemimpin PKR dan DAP Johor tentang pembahagian kerusi  diantara parti DAPigs dan PKR.Perkara paling ditakuti oleh Guan Eng adalah ianya menyebabkan media arus perdana yang dikawal BN melaporkan publisiti negatif yang menguntungkan BN dan mengecewakan penyokong Pakatan Rakyat (PR).

Ternyata telahan Guan Eng itu benar dan kini Pakatan Haprak dilihat semakin berserabut dengan masalah dalaman sendiri.

Paling menarik entah dari mana datangnya Guan Eng yang tiba-tiba meminta supaya kedua-dua pihak menghentikan perbalahan yang semakin meruncing.MMI tak kisah sangat pun ini masalah dalaman parti tapi kenapa Guan Eng yang dilihat melebih-lebih sangat dalam hal ni.

Guan Eng hanyalah Setiausaha Agung dalam parti DAPigs , menjadi persoalan kepada MMI adalah dimana Pengerusi dan Timbalan Pengerusi serta 4 orang Naib Pengerusi dalam kepimpinan utama parti DAPigs ? 

Setakat entri di tulis semua diatas masih berdiam diri belaka..Kalau dalam bahasa mudah Guan Eng yang mengetuai parti DAPigs sekarang bukan Karpal Singh selaku Pengerusi DApigs..Sebab tulah MMI katakan di awal tadi bangkai gajah bukan senang nak tutup bro !!!!

Rundingan pembahagian kerusi di kalangan parti komponen Pakatan Rakyat masih diteruskan dan DAP diwakili pasukan yang diketuai Timbalan Pengerusi Kebangsaan dan Pengerusi Jawatankuasa Pilihanraya Tan Kok Wai dan pertikaian mengenai sebarang kerusi hendaklah ditujukan kepada tiga pemimpin tertinggi PR.

Barangkali kenyataan diatas menjadi bukti betapa Karpal Singh selaku Pengerusi parti langsung tidak dirujuk   atau dalam bahasa mudahnya hanya boneka kepada sekumpulan bangsa Cina yang rasis dan cauvinis.

Ampa pikiaq tengoklah !!! 

Baca selanjutnya di SINI

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels