Followers

Saturday 30 March 2013

Lagi BUKTI Kerajaan Pakatan Haprak Pulau Pinang GAGAL !! #SavePenang


Seperti yang selalu kita dengar Guan Eng dan barisan juak-juaknya sering mendabik dada kononnya Pulau Pinang di bawah pentadbiran kerajaan Pakatan Haprak @ Rejim DAPigs jauh lebih baik daripada sebelumnya di bawah pentadbiran kerajaan Barisan Nasional.

Memang senanglah , mulut boleh saja berbicara si pendengar boleh saja mengangguk namun realitinya Pulau Pinang jauh berbeza malah lebih teruk daripada pentadbiran sewaktu Barisan Nasional dahulu.

Untuk makluman semua flat Taman Tun Dr Awang di Bagan Ajam Butterworth yang mempunyai jumlah penduduk seramai 400 keluarga itu sudah lama di anak tirikan.

Semanjak Guan Eng dan Pakatan Haprak memerintah Pulau Pinang tidak ada langsung mana-mana pihak dari kerajaan negeri Pulau Pinang tampil untuk membantu apatah lagi menjenguk bagi menyelesaikan permasalahan rakyat yang menghuni flat tersebut.

Flat Taman Tun Dr Awang merupakan prasarana yang berada di bawah kerajaan negeri dan ianya kini kelihatan usang serta berlumut.Penduduk pernah memohon kepada kerajaan negeri untuk mengecat semula flat tersebut namun ianya seperti tidak di layan.

Apakah ini yang dikatakan pentadbiran Cekap Akauntibiliti dan Telus yang sering menjadi buah mulut Guan Eng di setiap pentas ceramah ?



Agaknya berapa usia tumbuhan menjalar tersebut ?




Lihat bagaimana tidak terurusnya flat Taman Tun Dr Awang di Bagan Ajam , ini membuktikan bahawa slogan CAT yang dilaung-laungkan oleh Guan Eng selama ini hanyalah retorik semata-mata.

Para penduduk yang rata-ratanya berbangsa Melayu semakin tertekan dan kekesalan mereka dengan kerajaan negeri tidak lagi dapat di bendung.

Baru-baru ini Ahli Parlimen Tasek Gelugor dan ADUN Teluk Air Tawar dalam satu program yang dijalankan bersama penduduk Klik Sini sudah pun menyatakan Barisan Nasional akan menyelesaikan masalah penduduk sekiranya Barisan Nasional menang di Pulau Pinang dalam PRU13 nanti.

Encik Othman selaku penduduk melahirkan rasa kesalnya dengan sikap kerajaan negeri yang hanya pandai berjanji tetapi langsung tidak mengambil endah tentang nasib rakyat khususnya penduduk flat Taman Tun Dr Awang.

  

Apakah nasib rakyat dan penduduk di Taman Tun Dr Awang ini akan berterusan ? Ampa semua kena fikir dan tentukan.Kerana peluang bakal terhidang kepada anda dalam sedikit masa lagi oleh itu buatlah keputusan yang bijak.

Tolak Pakatan Haprak !!

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels