Followers

Tuesday 4 June 2013

JANGAN BEBASKAN MELISSA GOOI & RAKAN2 ~ Tolong Dengar Rungutan Rakyat !!!


Berita seorang minah Cina yang menghina Yang Di-Pertuan Agong sudah tersebar dan menjadi isu paling panazz sejak beberapa hari lalu.Terkini minah tersebut di beritakan sudah di kesan serta di tahan oleh pihak berwajib.Baca Sini 

Melalui sumber di beritakan minah Cina tersebut sebelumnya menyembunyikan diri apabila berita tentang mulut celuparnya tersebar.Hahahaha rupa-rupanya ada juga rasa takut noo...

Apa pun yang MMI mahu tekankan di sini adalah berkenaan tindakan yang telah dan bakal di kenakan terhadap wanita Cina tersebut.Melihat kepada rungutan dari pelbagai pihak MMI mengambil kesempatan ini memohon kepada pihak berkuasa supaya jangan sesekali membebaskan beliau kerana onar yang telah di lakukan beliau amat-amat menghiris hati dan perasaan oleh jutaan rakyat khususnya orang-orang Melayu.

Jangan lagi mengulangi apa yang telah dan pernah berlaku sebelum ini apabila mereka-mereka yang di tahan kemudiannya di bebaskan.

Seperkara yang harus di ingat ianya bukan sahaja tentang apa yang rakyat mahu lihat dan rungutan kebanyakkan darinya tetapi turut melibatkan maruah serta kredibiliti institusi keselamatan negara khususnya mereka-mereka yang bertanggungjawab.

Jangan berlembut dengan mereka yang terang dan jelas melakukan kesalahan !!! Ini soal maruah bangsa dan agama !!

Psst BUKTI jelas dan terang apa perlunya beliau di lepaskan ???

MMI.

10 comments:

  1. Betul aku sokong... Kalau lpskan hari2 akan ade makhluk lg kurg ajar akan muncul. Kalau nk bebaskan lps dia dpt hukuman setimpal

    ReplyDelete
  2. Ketika musim kempen PRU13, ds zahid cakap dalang insiden lahad datu telah dikenal pasti tp akan ditahan selepas pru selesai.

    Sekarang dah sebulan, habuk pun tarak.
    AG masih tak puas hati tentang 'bukti kukuh' yg DS Zahid cakap tu ke atau AG 'keberatan' nak dakwa?

    Saya rasa tak yakin je those facebookers Dapigs tu akan didakwa bawah akta hasutan. Saya yakin mereka akan dibebaskan atas 'jaminan polis' dan lepas tu tunggu kemarahan rakyat hilang and business goes as usual.
    Maklumlaa pihak Istana tak buat bising pun. Ahli kerabat Kedah yg rajin bersuara tu pun senyap juga.
    Macam kita rakyat marhaen ni aje yg beria-ia.


    ReplyDelete
  3. NEGARA CHINA DAH TAKDA RAJA. RAJA TERAKHIR MATI KENA RACUN KALAU TAK SILAP...KALAU BETUL LA SEJARAH TU...ISH ISH ISH...RAJA SENDIRI PUN DEPA SANGGUP BAGI RACUN...BAYANGKAN JENIS BANGSA APA NI ? SEBAB TU BERANI KURANG AJAR DI SINI. SETUJU LUCUTKAN WARGANEGARA TURUN TARAF PENDUDUK SEMENTARA SEUMUR HIDUP BAGI YANG USIK RAJA KITA. KALAU RAJA RAJA TAK TEGAS DLM HAL INI, RAKYAT TAK DAPEK NAK TOLONG LAA..

    ReplyDelete
  4. Jangan majistret lepaskan reman pulak nanti.

    ReplyDelete
  5. Aku yakin dia sndiri xsangka akan dpt pngalaman dduk dlm lokap dlm idup dia, makan tanggung berak cangkung, rasain lu, mulut xda insuran, kahkahkah!

    ReplyDelete
  6. SELAMA INI KITA RAKYAT SANGAT PERCAYA DAN MENGHARAPKAN KDN ,PDRM DAN RAJA RAJA MELAYU DAPAT MENGEKALKAN MARUAH BANGSA DAN NEGARA. TETAPI,KEBELAKANGAN INI RAKYAT MENJADI RESAH GELISAH, SEBAB SEMACAM TAK ADA TINDAKAN YANG BERANI DAN TEGAS UNTUK MENGAJAR PUAK PUAK NI.BANYAK MATA MATA RAKYAT SKRG INI , BERALEH PANDANGAN MATA KE WAJAH TAMPAN MENTERI PELAJARAN MUHYIDIN YASSIN. MUHYIDIN ADALAH HARAPAN SEBENAR KITA UNTUK KEMENANGAN SEGALANYA.ANWAR AKAN MATI DI TANGAN MUHYIDIN PADA PRU 14 NANTI...PERCAYALAH KEPADA MUHYIDIN. NEXT LAGENDA SELEPAS TUN MAHATHIR.....SOKONG MY...SOKONG MY....SOKONG MY.....

    ReplyDelete
  7. Salah siapa kalau org Melayu semakin hilang maruahnya? Makin hari makin mudah dihina, dimaki, diperkecilkan dan diperlakukan lebih dari hamba. Apakah puncanya?

    Perlu ada perundangan yg sangat tegas mengenai penghinaan terhadap Raja-Raja Melayu dan perlembagaan. Undang-undang yg tegas itu akan menjadi benteng penghalang dari berulangnya lagi perbuatan yg sama.

    Kalau setakat tangkap, soal dan lepas, yg bersalah itu tidak akan belajar menghormati undang-undang malah mereka akan lebih ego dan angkuh merasakan diri mereka kebal dari undang-undang. Undang-undang yg longgar tidak akan dihormati org.

    ReplyDelete
  8. SI PUNAISIHAT NUAR CELAKA NI BILA PULAK NAK DITANGKAP SIBUK DGN BENDA LAIN. CAKAP MACAM2 LEPAS TU SI GILA NUAR & SEKUTU SIBUK2 BERMAHARAJALELA DGN AGENDA SONSANG DIA. TOLONG BAGI PERHATIAN JGN SAMPAI RAKYAT MUAK DGN PENGUASA.

    ReplyDelete
  9. Tak lama bebas la tu.
    Tak percaya.
    Tunggu dan lihat kekuatan dan kedaulatan undang2 negara kita.
    Asal bukan melayu bebas segera.
    Melayu biar mampus dalam lokap.
    Kita tunggu dan lihat keadilan yang sebenar.

    ReplyDelete
  10. Kita perlu CONTOHI Singapura dlm pelaksanaan undang-undangnya. Mana yg BAIK perlu kita ikut.

    Dulu kita ada ISA tapi dimansuhkan demi DEMOKRASI. ISA memberi gambaran KURANG demokrasi. Tetapi Singapura juga negara demokrasi tetapi masih memegang undang-undang ISAnya.

    Demokrasi TIDAK bermakna MENGORBANKAN segala-galanya hingga MELONGGARKAN undang-undang yg boleh menyebabkan terjadinya perbuatan dan keadaan yg menjuruskan kpd KETIDAKSTABILAN negara.


    ReplyDelete

Labels