Followers

Tuesday 29 January 2013

Apa Dah Jadi Nii ????


Ada maklumat yang sampai ke telinga MMI menceritakan tentang terdapatnya penganjuran kelas-kelas tuisyen yang dianjurkan oleh pihak gereja dan turut melibatkan pelajar-pelajar Melayu Islam.Sejauh mana kesahihan maklumat ini tidak dapat dipastikan namun gambar diatas menceritakan segalanya.

MMI sendiri kurang pasti apa sebenarnya yang berlaku mungkin hasil dari keberanian YB Nurul Izzah menyatakan orang Melayu Islam bebas memilih agama masing-masing. 

Muslimah-mulimah yang termakan kata itu kini berani berkumpul di dalam gereja mendengar ceramah.

Terdapat sumber mengatakan perkara ini berlaku di Ipoh, Sabah, Selangor dan pelbagai lagi spekulasi. Wallahualam .Tapi yang pasti, benda ini mungkin berlaku di mana-mana sahaja. 

Hasil kedengkelan, serta didikan pembangkang yang membenarkan perkara-perkara seperti ini berlaku.

Moga pihak berkuasa dapat segera menyelesaikan masalah ini sepantas yang mungkin.

kredit to mymassa 

MMI.

8 comments:

  1. Minta blogger menyiasat gambar sebelum menulia spekulasi yang boleh menjadi fitnah. Mana tahu gambar diatas adalah dialog atau ceramah persefahaman antara agama yang diadakan di pekarangan gereja. Di gereja saya kadang2 pelajar University bahkan pernah dari UIA datang untuk melihat bagaimana misaKatolik dijalankan

    ReplyDelete
  2. xpe la tu..bukan muslim pun kena blajar temadun islam kat universiti.

    ReplyDelete
  3. Seorang Imam besar di Cairo,Egypt telah menghadiri Misa Krismas di sebuah gereja dan lalu memberi ucapan toleransi..tidak pula menjadi isu di Egypt..renungkanlah wahai saudara melayu ku..

    ReplyDelete
  4. siasat dulu sblm buat cerita..kalau ye pun,knpa gbr penceramah di blurrrrkan? ini skolah mission,mmg la ada salib..melayu pun ada jg yg bsekolah di skolah mission..mcm convent..

    ReplyDelete
  5. Negara lain xda masalah pun,apatah lg arab
    .di malaysia sja yg takut salah paham..takut iman tcabar..bereeti kurang iman..

    ReplyDelete
  6. edit!!! x pernah org letak salib d tepi...wlaupun di seminar ka di gereja ka di dewan ka.... jahanam... lebih teruk dari setan org yg edit gambar ni!

    ReplyDelete
  7. tak takot ke api neraka??

    ReplyDelete

Labels