Followers

Monday 26 August 2013

Huh Lagi Cerita TAPAU Di Rumah Terbuka !!


Apa lagi cinabeng mau ? Sory lah gang kalau ada mana-mana pihak yang sakit hati dengan story ni tapi MMI tak bleh tahan sebab selama ni cakap pandai sangat.

Citanya majlis baru ja bermula dan ketika ramai pengunjung sedang memilih juadah yang di sediakan , ada juga kelibat mereka yang sibuk MENAPAU ! Siap bawa plastik lagi ... Laaa MMI bukanlah kejam sangat tapi bila dalam majlis semacam ni dan nama pun rumah terbuka dan jamuan hari raya sepatutnya ambil makanan dan makan lah kat situ.

Nak makan banyak mana pun tak apa selagi mampu makan , tapi bila menapau waktu orang ramai tengah ambil makanan untuk makan rasanya melampau sangat kot !


Gambar ini di rakamkan oleh rakan MMI sewaktu Majlis Rumah Terbuka UMNO Bahagian Tasek Gelugor semalam , setengah jam dari waktu majlis bermula.Bayangkan dalam tempoh masa setengah jam bermulanya majlis dah ada puak menapau ni ? Ish ish memang dah plan dah ...

Sebelum ni pun berlaku insiden yang sama melibatkan aktiviti tapau-menapau ni ... Lagi dasyat sebab siap bawa tupperware lagi.


Tak pastilah MMI sama ada ini adalah tabiat puak-puak ni , cuma MMI tertarik dengan satu kenyataan dari sahabat blogger GPB yang menulis ,

Ada seorang Ketua dari Komuniti Melayu  memberikan pandangan dan berpendirian bahawa:

"Orang Cina yang mengambil makanan percuma yang di Tapau dalam bekas sebenarnya mereka cina ini semua adalah tidak miskin, ini adalah habit,adab,sikap dan perangai mereka sebenar yang telah mereka praktik kan sebelum negara ini Merdeka lagi" GPB 



Emm .. Apa pun kepada anda di luar sana beringatlah , walau di mana anda dan dalam majlis mana pun akan ada mata-mata kami yang memandang.Jadi pesanan MMI jangan buat perangai orang tak ada adab macam kat atas tu !!

MMI

4 comments:

  1. Cina kuat menapau ni perangai babi tonyok belaan.

    ReplyDelete
  2. bangsa jenis kebuloQ ,,tak ada adab ..

    ReplyDelete
  3. Salam. Depa mmg mcm tu. Jgnkan makanan.. Paper The Sun yang free dlm office kami pun diangkut byk2 buat jual kat barang recycle.. sampai kami dah tak letak lagi kat tpt biasa, letak kat tpt lain utk staff kami saja.. mmg perangai buruk..
    Mmg suka hak org..

    ReplyDelete
  4. Bangsa x tau malu. Makan macam babi gak...

    ReplyDelete

Labels