Followers

Tuesday, 7 May 2013

Kaum Cina Sudah Lakukan Kesilapan BESAR !! Tunggu & Lihat ...


Keputusan PRU13 benar-benar mendebarkan malah seluruh rakyat Malaysia menantikan pengumuman oleh SPR tentang kemenangan calon-calon yang bertanding di semua kerusi di Malaysia.Semasa kempen selama 15 hari jelas sekali Barisan Nasional mendapat ruang dan sokongan bukan sahaja dari orang-orang Melayu malah kaum Cina juga.Hampir setiap program yang dianjurkan oleh Barisan Nasional mencatatkan kehadiran  yang memberansangkan dari kaum Cina dan mereka antara yang melaungkan Hidup BN dan 1 Malaysia.

Namun semuanya hanya satu lakonan yang cukup jelas lagi nyata , mereka sebenarnya sudah pun membuat pilihan dan pilihan itu hanya menantikan masa dan waktu mengundi sahaja untuk di terjemahkan ke dalam peti-peti undi di kawasan masing-masing.

Kehadiran mereka dalam program Barisan Nasional hanyalah untuk melantak makanan yang disediakan di samping memberikan gambaran seolah-olah mereka bersama Barisan Nasional kini menjadi barah paling berbahaya bukan sahaja kepada Barisan Nasional tetapi juga kepada kaum Cina sendiri.


Tindakan kaum Cina swing secara menyeluruh membuktikan mereka menolak Barisan Nasional.Terima kasih MMI nak ucapkan kerana memberikan jawapan yang selama ini kami orang Melayu nantikan.Tindakan kaum Cina dalam pilihanraya ke13 ini sebenarnya memudahkan kami di masa depan.

Dalam masa yang sama tindakan MCA mengatakan bahawa mereka enggan menerima sebarang tawaran untuk apa apa jawatan dalam kabinet kononnya kerana rasa bertanggungjawab di atas kegagalan mereka mendapatkan sokongan kaum Cina dilihat lebih kepada satu lagi lakonan pentas murahan.

Tahniah kaum Cina kerana ini satu perubahan besar yang telah pembangkang lakukan dalam pentadbiran kerajaan Malaysia. Ubah sehingga tidak ada wakil mereka dalam kabinet kerajaan.SYABAS !!

Kepada kaum Cina ampa kena ingat walaupun GERAKAN TERANCANG untuk SWING itu berjaya tetapi kamu telah melakukan satu kesilapan besar apabila kini orang Melayu nampak dan sedar.

Kaum Cina juga kena ingat walaupun ampa swing BN masih tetap dapat menawan Kedah !! Kedah yang kita tahu bukan negeri yang majoritinya kaum Cina jadi MMI nak bagi ampa faham sikit kemenangan di Kedah adalah bukti bahawa Melayu ada kekuatan !!

Seperkara lagi keputusan PRU ini banyak memberikan hikmah kerana , hari ini Anwar , DAP , PAS baru tahu UMNO adalah sebuah parti Melayu yang besar dan kental. UMNO boleh mendirikan kerajaan walaupun kaum Cina dan sebahagian dari Melayu yang tidak sedar diri tidak menyokong UMNO.

Tunggu dan lihat !!

Baca juga di SINI 

MMI.

16 comments:

  1. BOIKOT PERNIAAGAN CINA.....BUY CHINESE LAST

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. BN vs DAP..PENGUNDI MELAYU UNDI DAP
    BN VS PKR..PENGUNDI PAS DAN CINA UNDI PKR
    BN VS PAS...PENGUNDI CINA UNDI BN

    ReplyDelete
  3. matlamat bangsa cina ini hanya mahukan 'kuasa'.. lakonan yg mantop ala2 opera cina dari bangsa cina ini akhirnya tikaman dari belakang puak2 mata sepet ni berikan..

    apa yg kita beri puak2 ini sapu dan apa yg mereka minta kita berikan sehingga bangsa cina ini hidup serba mewah dari yg hidup dikota sampailah kekampung2 cina, semuanya kerajaan bantu, segala kehendak kerajaan berikan.. untungnya bangsa cina ini.. seolah2 bangsa cina ini satu bangsa yg suci utk direbutkan sehingga bangsa2 ini menjadi besar kepala, mereka rasakan bangsa cina ini seperti anak emas malaysia...

    cukuplah dgn kebaikan yg kerajaan berikan selama ini..
    kita sudah lihat, kita sudah merasakan, apa bangsa ini sudah lakukan kepada kerajaan yg selama ini banyak memenuhi kehendak mereka dan apa balasan yg telah meraka berikan..
    didepan kerajaan mereka seolah2 memberikan sokongan padu kepada kerajaan dgn ribuan yg datang sambil bertepuk tangan apabila habuan besar diumumkan kepada mereka.. tapi terang2an mereka akhirnya menikam belakang org yg banyak membantu bangsa ini selama ini...

    jadikan satu iktibar.. apa yg telah mereka dapat amat sukar utk kita kongsikan apatah lagi utk mengambil kembali cuma apa yg kita boleh lakukan kepada pemimpin2 melayu, berhati2lah dimasa hadapan..
    berikan ingatan kepada bangsa yg tidak tahu utk berterimakasih ini bahawa tanpa sokongan mereka kerajaan mampu utk menerajui kerajaan ini.. cukuplah dgn kemewahan yg ditaburkan selama ini.. apa yg perlu dilakukan oleh kerajaan pecahkan penguasaan mereka selama ini kepada bangsa2 lain terutamanya bangsa melayu..

    kepada kerajaan, bantulah bangsa2 lain terutamanya melayu dan kaum bumiputra lain serta kaum india yg telah membuktikan ketaatan mereka kepada kerajaan yg selama ini masih didalam kehidupan yg serba kekurangan.. penguasaan mereka dalam perniagaan dan penempatan meraka perlu dipecahkan/dikongsikan sama rata kepada kaum2 yg lain..

    ketegasan perlu dilakukan dan akhirnya perkara yg amat penting perlu dilakukan oleh pemimpin2 melayu adalah PENYATUAN ORANG2 MELAYU.. itulah tonggak kekuatan orang2 melayu yg amat2 dikhuatirkan oleh bangsa ini.. kekuatan melayu sebenarnya terletak disini.. kesempatan telah diambil dgn baik oleh bangsa cina ini diatas perpecahan orang2 melayu.. sedarlah wahai orang2 melayu

    INSYAALAH..pasti disuatu hari nanti orang2 melayu akan bersatu diatas satu akidah, satu bangsa dan satu negara

    ReplyDelete
  4. Hidup MELAYU.... Semoga kita Umat ISLAM bersama bersatu

    ReplyDelete
  5. Lim Kit Siang dah letak satu garis pemisah.... antara Cina dan Tanah Melayu.

    ReplyDelete
  6. biar berkorban harta dan nyawa pun aku sanggup berjihad demi agama dan bangsa

    ReplyDelete
  7. Elok kerajaan jangan lagi bagi apa2 bantuan dah kepada Cina2 ni. Mereka semua ni macam talam dua muka je. Biar lantak mereka minta je pada calon2 DAP, PKR atau PAS mereka tu. Biar kita ajar sikit mereka2 ni.

    ReplyDelete
  8. Ultra Malay8 May 2013 02:50

    Masa untuk BANGKIT.Skrg juga kita kena tekankan pengundi2 muda yg belum berdaftar.5 tahun dari skrg,pola pengundi di selangor akan berubah kerana lebih banyak kondo mewah akan dibina.

    ReplyDelete
  9. Separa Cina separa Melayu8 May 2013 02:54

    Cina pun rakyat Msia, Cina pun bayar cukai, Cina pun ramai yg Islam, jgnlah marah sama Cina. Memandangkan Cina lbh diwakili oleh DAP, apakata ajak join dlm BN, boleh ajak PAS sekali, kompromi baru, kerjasama baru. How to deal, up to the leaders. Amacam OK tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina Islam memang saudara orang Melayu yg sama2 faham tentang agama.

      Siput

      Delete
  10. Pergi mamposlah Babi.Hanya Islam saja yang dapat membungkus bangsa sial ini.

    ReplyDelete
  11. dap mca gerakan samasaja ada racist disitu awas melayu jgn tertipu wayang juara penipu ini

    ReplyDelete
  12. MCA MIC RACIST...MELAYU BODO JA UNDI PARTI NI!

    ReplyDelete
  13. Aku sokong. Melayu tiada pilihan melainkan bersatu dalam satu wadah perjuangan. Demi kelangsungan ummah dan tanah mlay yd dicinta.

    ReplyDelete
  14. Jika ada pencacai pakatan yang komen mengutuk Umno dan Melayu, harap didelete atau padam saja. They can do it, so can we. Buat apa bagi ruang dan muka kpd pengkhianat2 ini.

    ReplyDelete

Labels