Followers

Friday 29 November 2013

Harakah Yang Tak BERMARUAH !!!


Demi kesepakatan untuk memelihara hubungan songsang yang sedia terjalin dalam Pakatan Haprak , Harakah lidah rasmi PAS sanggup melacurkan prinsip sendiri.Sebagai salah satu saluran media parti PAS tindakan Harakah memadam artikelnya cukup memalukan.

Tindakan tersebut di lihat terdesak malah dengan slogan tepat dari sumber yang digunakan jelas sekadar penyedap mata dan telinga sesiapa yang membaca dan mendengarnya.Apa yang berlaku membuktikan bahawa Harakah tidak lebih dari budak suruhan PKR dan DAP dalam Pakatan Haprak.

Semuanya di dedahkan oleh blog Penggempur Mutiara berkenaan isu kenaikan gaji Wakil Rakyat bagi negeri Selangor yang dilihat menyesakkan dada kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat. 
    

Sebaik selesai menggarap artikel berhubung perkara yang sama sebelum ini (klik sini), admin mula menggali maklumat melalui google berhubung cadangan Perdana Menteri yang mahu menaikkan elaun Ahli Parlimen pada sessi pembentangan belanjawan 2012.

Berdasarkan semakan yang admin lakukan, keputusan seperti di bawah admin perolehi;


Memandangkan harakah menggunakan slogan "TEPAT DARI SUMBER", maka admin pilih link pertama yang dipaparkan agen carian itu untuk dijadikan bahan rujukan bagi mengetahui alasan- alasan yang digunakan Pakatan Rakyat untuk menolak cadangan Datuk Seri Najib Razak itu.

Admin ingin membandingkan alasan yang digunakan mereka beberapa tahun lepas dan tindakan kerajaan Selangor mahu menaikkan gaji wakil rakyat Selangor. Apakah alasan penolakan yang pernah digunakan Pakatan Rakyat itu sudah tidak relevan sehingga menghalalkan kerajaan Selangor untuk menaikkan gaji wakil rakyat?

Namun, carian admin seakan sudah dapat dihidu. Admin dapati artikel berhubung isu itu telah dibuang oleh portal rasmi PAS yang menggunakan slogan TEPAT DARI SUMBER.


Jika benarlah ianya adalah TEPAT DARI SUMBER, kenapa pula artikel tersebut tiba- tiba sahaja dipadamkan?

Apakah artikel itu terpaksa dibuang demi memastikan Pakatan Rakyat tidak terus dihentam akibat keterlanjuran kerajaan Selangor? Baca Selanjutnya 

Bukan soal mahu menghina tetapi di mana kejujuran Harakah dalam menyampaikan berita khususnya yang menepati slogan TEPAT DARI SUMBER ??

Dari pengamatan MMI tindakan ini tidak lebih dari satu lagi usaha menyelamatkan Pakatan Haprak dengan kecelaruan sesama mereka.

Malah tidak salah kiranya MMI katakan semuanya kaki angguk kepada Anwar dan sekutunya.

Insiden sebelum ini melibatkan Harakah klik SINI 

Baca juga artikel berkaitan di SINI 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels