Followers

Friday 29 November 2013

ADUN Sg Limau Sudah Mula Bikin ONAR !!


Dalam sidang dun yang lepas, adun Sungai Limau yang baru, si Azam Samat berucap buat kali pertama sebagai seorang YB di dalam dewan. Dalam ucapannya tu, beliau mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua kononnya PRK Sungai Limau diantara PRK yang paling aman dan paling bersopan.

Ucapan Azam kemudian dipersoalkan oleh beberapa Adun BN yang mencelah mempertikaikan PRK Sungai Limau kononnya aman, tetapi penuh dengan kes tumbuk menumbuk, hinggakan ada wanita UMNO yang ditumbuk berdarah hidung.

Malah ada satu kes, MB Kedah Dato Mukhriz semasa mengunjung ke Peti Undi Sungai Dedap, pada hari pengundian, beliau dimaki hamun oleh perayu undi dan penyokong Pas disana. Malah ada diantara mereka yang tidak mahu bersalam, walaupun salam dihulur oleh MB Kedah.

Apakah itu cara PRK paling baik dan sopan yang dikatakan oleh Azam?

Selepas di soal, Azam menjawab, penyokong dan perayu undi Pas jadi macam tu, disebabkan mereka tidak ajar dengan betul dalam sistem pendidikan sekolah kita.

Jawapan dari Azam menyebabkan ramai adun BN yang tidak berpuas hati. Sistem pendidikan Malaysia yang salah, atau sistem pendidikan pondok Pas ... sumber 

Komen MMI senang saja si Azam ni main tuduh , rasanya mungkin puak-puak PAS ni dah di ajar atau di tanam dengan sikap dan perangai semacam ni kot no ?? Fahamlah nama pun pembangkang tapi kalau semua perkara main bangkang dan tuduh saja cerita dia budak sekolah rendah pun boleh jadi YB Bang Zam ooi..

Oh ya .. Berbalik kepada apa yang di katakan oleh YB baru Sungai Limau ni , rasanya apa yang ampa tengok dan baca kat bawah ni mesti hasil dari ajaran serta tunjuk ajar puak-puak PAS sebabnya mana mungkin puak-puak ni ikut telunjuk orang-orang UMNO dan BN ye tak ??

Klik SINI & SINI 

Kebetulan jadi masa PRK Sungai Limau , ada kemungkinan puak-puak ni belajaq dekat pemimpin depa ka ???

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels