Followers

Thursday 28 November 2013

Peniaga MELAYU Di Tindas Lagi , Guan Eng & Jeff Ooi TERSENYUM !!


Semalam berlaku sekali lagi kekecohan melibatkan pegawai-pegawai MPSP dengan peniaga di Perda , Bukit Mertajam Pulau Pinang.Kehadiran penguatkuasa MPSP untuk merampas barang-barang perniagaan telah mencetuskan kekecohan malah kata-kata kesat turut di hamburkan oleh peniaga terhadap pegawai yang bertugas.

 

Pertamanya MMI sedih dengan apa yang telah berlaku khususnya dalam kejadian semalam.Sedih kerana dalam rakaman di atas jelas dapat di lihat yang bercakaran dan bertengkar malah sampai ke tahap mencabar adalah mereka-mereka yang sebangsa dengan MMI.

Sedarkah kita bahawa peniaga itu hanya mencari makan ?? Fahamkah kita bahawa pegawai-pegawai MPSP itu juga mencari nafkah hidup bagi menyara keluarga mereka ?? Perlukah MMI sedarkan semua supaya faham mereka yang terlibat masing-masing sedang menjalankan kewajipan mereka sebagai seorang pekerja bagi mencari rezeki HALAL buat tanggungang mereka ??

MMI tahu ramai yang PANAS dengan tindakan pegawai-pegawai MPSP di atas namun perlu di ingat mereka hanya pekerja bawahan yang menerima arahan daripada pihak atasan !!

Malah mereka-mereka itu turut di hina baru-baru ini sebagai KUCING KURAP oleh Jeff Ooi cina bangsat yang tak sedar di untung !!

Sedarkah kita mereka-mereka di atas sana adalah pemegang remote yang akan pastikan Melayu yang mereka anggap sebagai pencacai itu melakukan tugasan untuk menekan orang-orang Melayu.

Nahh kejadian semalam di lihat sebagai Melayu memBANGSATkan MELAYU sendiri !! Namun siapa dalangnya ?? 

Tak perlu rasanya MMI dedahkan , malah teriakan si peniaga dan orang ramai yang simpati dengan nasib peniaga terbabit cukup jelas tindakan yang sama hampir pasti tidak akan berlaku di Raja Uda , Chai Leng Park , Georgetown dan banyak lagi kawasan-kawasan yang berada di bawah penguasaan mereka.

Malah hampir tidak akan di sentuh sekiranya mereka-mereka itu adalah puak-puak Cina Bangsat bangsa penumpang yang tak reti berterima kasih.

Baca juga di SINI 

MMI

6 comments:

  1. nak wat camane,dah dipangkah DAP?

    ReplyDelete
  2. Orang Atas kebanyakan Golongan sepet,yang melayu boneka saja ,yang lain barua, barua-barua banyak sungguh tu yang golongan sepet senang buat agenda mereka,yang salah melayu juga yang beri muka serta sokong mereka.

    ReplyDelete
  3. Allah nak tunjuk lah ni..siapa suruh undi DAP..orang melayu islam harus paham siapa kawan dan siapa lawan

    ReplyDelete
  4. padan lah muka org melayu yg dari PKR dan PAS

    ReplyDelete
  5. pasai tu kita melayu kena bersatu tak kira umno ka pas ka pkr ka pikiaq bangsa kita.klu tak jadi lagu ni la.///

    ReplyDelete
  6. pasai tu kita org melayu kena bersatu jgn pikiaq politik.klu tak jadi lagu ni la sama2 melayu bergaduh yg untung cina sepet.

    ReplyDelete

Labels