Followers

Thursday 21 November 2013

Salleh Man Penjilat Tegar DAP KHIANATI Akar UMBI PAS !!!


Dalam artikel sebelum ini MMI sudah pun menyatakan bahawa PAS selama ini bersikap ZALIM apabila kepimpinan tertinggi mereka bersenang lenang dengan puak-puak musibat DAP demi keuntungan politik dan jawatan tetapi dalam masa yang sama menolak suara akar umbi ahli sendiri.

Mungkin ada di kalangan mereka-mereka di luar sana yang tidak berpuas hati dengan kenyataan tersebut.MMI anggap ia perkara biasa kerana setiap dari kita berhak mempunyai pandangan tersendiri.

Sebenarnya ia bukan soal hak atau kepentingan tetapi sebagai manusia apatah lagi yang punya saf sudah tentu pendirian itu penting bagi memastikan kelangsungan kita bersama-sama dengan perjuangan yang kita pilih.

Rasanya baru sahaja puak-puak PAS Pulau Pinang di ketuai oleh Mohd Fauzi b Yusof Timbalan Pesuruhjaya negeri Pulau Pinang bersama-sama dengan barisan jenteranya mengadakan sidang akhbar untuk menyatakan ketidakpuasan hati mereka terhadap cara dan corak pentadbiran manusia yang mereka sendiri AKUI sebagai kepimpinan yang punya ciri-ciri khalifah.


Malah dalam sidang akhbar itu juga mereka telah menyatakan kebimbangan (ayat cover line) campur tangan yang tidak wajar oleh pihak Kerajaan Negeri terhadap MAINPP akan menyebabkan berlakunya ‘Pertindihan Kuasa’ yang akan mengganggu kelancaran pentadbiran & organisasi MAINPP yang dilantik oleh Yang Dipertuan Agong.

Mereka juga dengan satu hati dan senada turut menyatakan dengan TEGAS , PAS P.Pinang dengan penuh hormat (lagi ayat cover line) akan menarik diri serta  meletak jawatan dalam beberapa tawaran jawatan, portfolio dan posisi jawatan tertentu dalam Kerajaan Negeri jika tuntutan & ketetapan ini tidak diambil serius oleh pihak Kerajaan Negeri & Majlis Pakatan Rakyat.

PAS P.Pinang juga akan mengkaji kembali kedudukannya dalam Pakatan Rakyat P.Pinang jika tidak lagi diperlukan dalam Kerajaan Negeri, demi memelihara prinsip & maruah perjuangan.Baca Selanjutnya 

Ada dua perkara yang MMI fikirkan ketika itu , pertamanya kenapa mereka merungut ? Itulah sebenarnya yang mereka pilih selama ini !! Keduanya barangkali inilah permulaan PAS di peringkat akar umbi untuk memulakan gerakan secara drastik untuk memperbetulkan prinsip perjuangan mereka yang selama ini tercalar dek kerana terlalu menghambakan diri kepada si tokong Guan Eng.

Namun segala telahan itu akhirnya di jawab oleh orang paling atas dalam kepimpinan PAS di Pulau Pinang Salleh Man apabila MENAFIKAN keterlibatan beliau malah enggan bertanggungjawab dengan apa yang yang telah di luahkan oleh kepimpinan PAS di peringkat akar umbi.


Apa sebenarnya yang amat ditakuti oleh Salleh Man? Apakah ADUN Permatang Pasir dan merupakan satu-satunya ADUN PAS di Pulau Pinang bimbang jawatannya selaku YDP MAINPP akan hilang kerana campurtangan Lim Guan Eng? Atau adakah kerana ada 'perkara' lain yang dibimbangi akan dilakukan oleh Lim Guan Eng memandangkan Lim Guan Eng selaku TOKONG amat berkuasa di Pulau Pinang?

Wahai Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang... tak payahlah nak kecutkan telur sendiri! Beranilah sikit! Jadilah jantan!

Hanya kerana Guan Eng menyatakan bahawa isu yang dibawa dalam sidang media oleh Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang semalam merupakan 'manipulasi jahat media', maka Salleh Man terpaksa juga menyalak mengikut rentak dan arahan tuan TOKONGnya itu.

Takkanlah sebacul itu Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang sehinggakan terpaksa menipu mengikut rentak Lim Guan Eng? Padahal kalau berhadapan dengan UMNO, macam-macam senjata boleh dikeluarkan? theflyingkick 

MMI sendiri kurang pasti di tahap mana KEBACULAN seorang Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang ini ?? Mungkin soal jawatan rasanya , apa pun yang berlaku rasanya puak-puak PAS perlu segera sedar apa yang MMI tulis di awal tadi sebenarnya telah lama berlaku.

PAS selama ini bersikap ZALIM apabila kepimpinan tertinggi mereka bersenang lenang dengan puak-puak musibat DAP demi keuntungan politik dan jawatan tetapi dalam masa yang sama menolak suara akar umbi ahli sendiri.

Nampak sangat jelas lagi nyata suara akar umbi langsung tidak di endahkan malah boleh pula bersekongkol dengan rejim DAP di Pulau Pinang.

Memetik lirik lagu Awie Rafael "Kalau aku kaya Hari hari hari raya Bil-bil jiran keluarga Aku belanja selamba" MMI ubah sikit "Kalau jadi ampa Hari hari aku tanya Nak tunggu apa lagi Aku belah selamba"

Hahahaha puak-puak yang buat sidang akhbar tu rasanya kena buat sekali lagi desak Salleh Man letak jawatan ja dia pun bukan jaga ampa !!!

Apa dia ?? Tak mau !! Hmmm biasalah ampa memang kaki angguk !!!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels