Followers

Sunday 8 December 2013

Oh Tong Keong JAGA GERAKAN ELOK2 !!


MMI tak pasti apa yang cuba di lakukan oleh Oh Tong Keong Setiausaha Parti Gerakan Pulau Pinang apabila berkeras mahu Dato Musa memohon maaf berikutan saranannya dalam ucapan sewaktu Persidangan Agung UMNO yang berakhir semalam supaya Salam 1Melayu menggantikan Salam 1Malaysia.

Apakah Oh Tong Keong cuba nak jadi HERO kepada masyarakat Cina khususnya di Pulau Pinang ??

Adakah Oh Tong Keong faham apa yang di sampaikan oleh Dato Musa dalam ucapannya ??

Inilah masalahnya dengan puak-puak Gerakan di Pulau Pinang ni , malah dalam situasi terkini mereka sebenarnya perlu lebih fokus kepada usaha untuk mendapatkan kembali keyakinan rakyat khususnya masyarakat Cina di Pulau Pinang supaya kembali menyokong Barisan Nasional.

Bukan dengan bertindak sembrono tanpa usul periksa.

Sedarkah Oh Tong Keong kenyataan Dato Musa itu sebenarnya di tujukan khas kepada seluruh ahli UMNO yang sedang berusaha untuk melakukan perubahan dalam proses tranformasi yang di lakukan oleh parti dan kerajaan ?

Dalam ucapannya , Dato Musa tidak pernah menyentuh tentang hak bangsa lain malah lebih menekankan tentang perpaduan sesama bangsa Melayu dan ianya di lihat PERLU apabila kepentingan dan hak untuk orang Melayu kini di lihat semakin terhakis.

Apakah Dato Musa tidak boleh menyentuh tentang nasib orang-orang Melayu dalam perhimpunan UMNO yang melibatkan orang-orang Melayu ??



MMI nak tanya juga mana lu pi masa Jeff Ooi hina penjawat awam di Pulau Pinang ??? Mana ??? 

Cerita dia lu TIDOQQQQ !!!!

Ok lah tidoqq tu satu hal , sekarang ni MMI nak tanya apakah relevannya pengerusi GERAKAN Pulau Pinang Teng Chang Yeow menyumbang kepada kempen "buy a brick" untuk mengumpul dana bagi membiayai kos pejabat baru Malaysikini ??


Apasal ang diam ??  Ada kira-kira ka bro ???

MMI

2 comments:

  1. brother nak jadi cina cari masalah orang cina la apa hal melayu hal you mau campur...u all pun bukan ikhla mau kasi menang sam BN

    ReplyDelete
  2. Asyik tikam belakang aje,pandai putar-belit dan bersandiwara, bangsa yang banyak membodohkan melayu dan menunjuk kebodohan melayu, yang peliknya ada melayu yang suka jadi barua mereka.

    ReplyDelete

Labels