Followers

Friday 29 August 2014

BAGAI Di Kata Mereka Akan ISTIHAR PERANG !!! SEBIJI YAHUDI !!!


MMI dah agak dari awal lagi , puak-puak ni bukan boleh bagi muka sebab sejarah sudah tercatat puak yang dibagi muka akan melawan balik bila mereka dah rasa selesa.Macam mana yang sedang berlaku di bumi Palestin tu sekarang dah mula menunjukkan tanda-tanda boleh berlaku di Malaysia.

Bukan nak mengaku kata salah tapi siap nak berdepan lagi !! Apa cerita gang ?? 

Pendedahan tentang Pasukan Peronda Sukarela (PPS) yang disahkan sebagai pertubuhan haram kerana tidak didaftarkan dengan mana-mana pihak telah menyebabkan Lim Guan Eng , Ketua Menteri Pulau Pinang hari ini melenting.

Mungkin berasakan jawatan Ketua Menteri yang ada padanya sangat berkuasa , Lim Guan Eng secara terbuka mencabar Ketua Polis Negara untuk berdepan dengannya didalam isu pertubuhan haram PPS.

Dalam masa yang sama Lim Guan Eng turut mengaku bahawa kerajaan DAP Pulau Pinang yang membiayai serta melindungi PPS sejak 4 tahun yang lalu walaupun sedar ia menyalahi undang-undang.

Agak aneh sekali tindakan yang ditunjukkan oleh Lim Guan Eng memandangkan dalam keadaan PPS telah disahkan sebagai badan yang tidak berdaftar , beliau masih lagi mahu menafikan kenyataan terbabit malahan mengambil sikap mempertahankan badan tersebut sedangkan isunya bermula daripada beberapa kelemahan yang dilakukan oleh anggota PPS sendiri.

Sebagai sebuah kerajaan negeri seharusnya Guan Eng perlu menunjukkan sikap profesionalnya dalam mendepani isu sebegini dan beliau sewajarnya harus menerima kritikan dan juga kelemahan yang dilakukan oleh kerajaan DAP di Pulau Pinang.

Isu ini diperkuatkan lagi dengan beberapa gambar yang telah tersebar menunjukkan bagaimana anggota PPS dilihat turut sama terlibat dalam kerja-kerja parti DAP seperti pemasangan bendera parti sedangkan diwaktu penubuhannya Lim Guan Eng sendiri mengakui bahawa PPS adalah sebuah badan sukarela yang ditubuhkan oleh kerajaan negeri untuk membantu pihak Polis membasmi kegiatan jenayah khususnya di negeri Pulau Pinang.

Apakah kewajaran sebagai sebuah badan yang kononnya mahu melindungi masyarakat dari mengurangkan kegiatan jenayah melakukan tindakan sebaliknya terhadap masyarakat ?

Inilah yang menjadi pertikaian banyak pihak namun Lim Guan Eng memilih untuk terus menyerang Ketua Polis Negara sedangkan pihak Polis melakukan siasatan terhadap laporan yang dibuat.

Adakah menjadi satu kesalahan bagi pihak PDRM untuk melakukan siasatan terhadap laporan yang dibuat ?

Secara jujurnya PDRM telah menjalankan tugasnya mengikut peruntukan undang-undang sedia ada malahan semenjak PPS di tubuhkan tidak pernah sekali pun badan itu dipertikaikan oleh mana-mana pihak kerana menghormati tujuan penubuhannya.

Paling memeranjatkan sekali apabila Guan Eng bukan sahaja mempertahankan PPS tetapi turut mencabar Ketua Polis Negara.

Secara tidak langsung tindakan mencabar Ketua Polis Negara adalah sama seperti mencabar kuasa YDP Agung kerana Agung yang melantik Ketua Polis Negara. sumber 



Cuba ampa tengok macam mana punya sial puak-puak ni !!

MMI

9 comments:

  1. duit kerajaan pulau pinang duit sapa, duit gaji mak bapak ko ke atau duit rakyat yang bayar cukai pintu, cukai parking, cukai menonton doll di penang, cukai minum arak di penang, duit siapa Mr Bengap LGE,,,cukup cukup lah menipu rakyat...aku berdoa semoga hamcur kumpulan ini yang manghancurkan harapan rakyat..mana itu khalifah umar punya style management..kaki tipu mau curi undi melayu...to hell with you..

    ReplyDelete
  2. Polis kena ambik tindakan. Menteri dalam negeri mesti bertindak.
    PPS umpama kumpulan ma'unah yg di gempur pihak polis tidak lama dulu.

    PPS haram patut di gempur juga.

    ReplyDelete
  3. Macam ketua samseng je... gangster pulau pinang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang samseng pun, sampai 9,000 orang apa cerita, mesti ada strategi yang tersembunyi.Lepas tu Unit Amal samseng PAS pula..

      Delete
  4. Tak mgkn IGP/ AG berani dengan Cina ni, buang masa sj

    ReplyDelete
  5. Apamacam kalu IGP kata PERKASA dibenarkan menubuhkan unit bersenjata??? IGP ada kuasa maaa...DYMM setuju kot kalu ditubuhkan PERKASA DRAJA....

    ReplyDelete
  6. Sudah 4 tahun ditubuhkan tapi selama ini tidak dipertikaikan, kenapa sekarang cakap haram???...Adoi seorang CM cakap itu macam akai takda pakai ka....Kalau 10 tahun sekali pun perkara itu bertentangan dengan undang-undang, ia tetap salah walaupun selama ini tidak diambil tindakan oleh pehak berkuasa.

    Kalau macam tu seorang pencuri boleh kata selama 25 tahun dia mencuri polis tak ambil tindakan apa-apa..kenapa tahun ini dia ditangkap dan dihukum bersalah. Dan dia mahu berdepan cabar pula IGP sebab dia rasa hak asasi dia mencuri ( dalam kes LGE hak dan authoriti dia sebagai kerajaan negeri)

    Ini semua adalah pengaruh komunis dan budaya gengsterism.

    ReplyDelete
  7. strategi yang sama diguna Lee Kuan Yew dulu dengan PAP

    LGE mungkin sedang/pasti merancangkan tindakan berikut
    menanti tindakbalas keras dari PDRM ...
    galakkan warga Penang merusuh ....
    panggil pemerhati luar ...
    adakan punggutan suara ...
    keluar dari MALAYSIA !
    akhirnya.......... bergabung dengan SINGAPURA !!

    ReplyDelete
  8. Tu laaa.... masyitah, masih nak kerja dlm ofis tokong kerepot nak mamposss ni.?

    ReplyDelete

Labels