Followers

Saturday 29 November 2014

Bercakap Sahaja Tidak Akan Merubah UMNO @nfarhananuar


Perhimpunan Agung UMNO 2014 sudah memasuki hari terakhir dan akan selesai pada sesi sebelah petang nanti dengan ucapan penggulungan Presiden parti.Sepanjang perhimpunan kali ini banyak pihak pastinya sinonim dengan ungkapan "PEREMAJAAN" parti.

Peremajaan parti untuk menjadikan parti UMNO terus kekal relevan dalam medan politik negara selain daripada menjadi tempat berteduh rakyat di akar umbi.

Pastinya ramai telah sedar bahawa proses itu perlu dan amat penting sekali kepada semua pihak di pelbagai peringkat lapisan termasuklah kepimpinan.

Namun kita jangan sesekali tersalah arah dan menjadikan ungkapan itu sekadar kata-kata pemanis untuk dibicarakan atau dijadikan sebagai pembakar semangat semata-mata.Telah banyak kali tindakan retorik seperti ini berlaku , hebat bersilat di atas pentas namun hilang dan lunyai apabila masing-masing balik ke kawasan.

Dan lebih teruk lagi kalau WUJUD jurang perbezaan yang begitu kronik sekali antara ungkapan berapi dengan gerak kerja selama ini !

Mengambil contoh ucapan Farhana wakil kelab UMNO luar negara yang secara terbuka menyalahkan jentera siber UMNO kerana GAGAL mempertahankan Rosmah daripada serangan pihak pembangkang.

Well semua pihak berhak bersuara tetapi biarlah tiap ungkapan itu disusuli dengan sedikit kaji selidik bukan dibuat secara stereotaip !


Kepada Farhana , bercakap sahaja tidak akan merubah apa-apa !!!

Baca juga artikel berkaitan di SINI 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels