Followers

Tuesday 17 April 2018

Janji BN Mansuhkan Tol Laluan Motosikal Jambatan Pulau Pinang Bukan Janji Retorik


BALIK PULAU - Perdana Menteri,  Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pemansuhan tol bagi laluan motosikal di Jambatan Pulau Pinang sekiranya Barisan Nasional (BN) berjaya merampas semula negeri ini dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Beliau membuat pengumuman tersebut ketika berucap pada Majlis Perjumpaan Bersama Rakyat Balik Pulau yang dihadiri kira-kira 10,000 penyokong termasuk pemimpin Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang baru-baru ini.

Menurutnya, pemansuhan tol bagi laluan motosikal di Jambatan Pulau Pinang itu antara penambahan dalam manifesto BN Pulau Pinang termasuk menjanjikan 65,000 rumah mampu milik kepada rakyat Pulau Pinang.

"Saya akan terus bangunkan Balik Pulau dan akan luluskan banyak lagi yang lebih besar. Tunggu kita menang di Pulau Pinang," katanya.

MMI menyambut baik pengumuman ini kerana percaya bahawa ianya akan terlaksana seperti mana yang dijanjikan.

Bukan berniat untuk bersikap berat sebelah atau bias tetapi ianya berdasarkan kepada rekod pentadbiran Datuk Seri Najib sepanjang tempoh beliau mengepalai kerajaan Barisan Nasional.

Sebagai sebuah kerajaan sudah tentunya Najib amat-amat memahami bahawa janji yang dilafazkan dihadapan rakyat adalah satu amanah yang perlu dilunaskan waima apa jua cabaran yang mendatang.

Justeru itu rakyat Malaysia boleh melihat kembali gerak kerja kerajaan BN selama ini terhadap semua bentuk pembangunan yang dilaksanakan. Ianya bukan hanya terarah kepada pembangunan ekonomi tetapi juga melibatkan pembangunan siasah dan masyarakat.

Banyak perkara telah dilaksanakan kerana BN hanya menjanjikan perkara-perkara yang mampu ditunaikan serta tidak bersifat populis semata-mata.

Berbeza dengan janji-janji manis, bulan dan bintang pembangkang khususnya terhadap rakyat di Pulau Pinang yang jelas bersifat menagih !

MMI kategorikan kepada 2 aras ...

1.Janji pembangkang hanya berdasarkan kepada menagih sokongan undi untuk berkuasa dan rakyat hanyalah sebahagian daripada proses tersebut tidak lebih dari itu. Dalam erti kata lain RAKYAT ibarat ZOMBIE.

2.Janji pembangkang bersifat populis dan semua perkara yang dijanjikan itu sebenarnya membunuh diri sendiri kerana selama tempoh 2 penggal mentadbir Pulau Pinang, kerajaan negeri sedia ada masih lagi GAGAL menunaikan janji khususnya untuk menyelesaikan masalah banjir.

Rakyat Pulau Pinang mungkin terlupa bahawa selama ini semua perkara yang dijanjikan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang selain dari gagal ditunaikan lebih banyak dituding semula kepada kerajaan BN.

Contohnya masalah banjir sedangkan pemimpin DAP sendiri yang mendabik dada kononnya mampu menyelesaikan masalah banjir hanya dalam tempoh 9 bulan !

Kerana itu MMI sarankan supaya seluruh pengundi di Pulau Pinang untuk BANGKIT dan menolak DAP serta pembangkang di Pulau Pinang dan kembalikan kerajaan negeri kepada Barisan Nasinal.

Sudah tentunya Barisan Nasional selama 2 penggal ini benar-benar faham tentang keperluan dan kehendak rakyat justeru itu pastinya mereka amat-amat bersedia untuk kembali berkhidmat.

Apakah warga Pulau Pinang tidak mahu melihat perubahan ?

Percayalah semua impian itu tidak akan berlaku selagi mana Dinasti Lim dibiarkan kekal berkuasa !

Your choice dude !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels