Followers

Thursday 28 November 2013

Nampaknya Mereka Lebih Suka Pilih Yang Bukan PENYOKONG !!!


Bukan marah tapi sedikit kecewa melihat kepada apa yang sedang berlaku.Sejak keputusan PRU13 di umumkan rasanya kita perlu sedar dan cepat-cepat bangun supaya segala kesilapan dan kelemahan yang pernah kita lakukan sebelum ini dapat di atasi secepat mungkin.Ya..PRU14 masih jauh tapi jauh itu akan makin dekat dari sehari ke sehari.

Apakah kita mahu kisah Pak Pandir yang mendapat 2 jemputan kenduri berulang ??

Oh ya pasti ada yang nak tau kisah apa !! Ceritanya macam ni , Pak Pandir dapat 2 jemputan kenduri kahwin satu di kampung seberang dan satu lagi di sebelah rumahnya.Jarak diantara rumah Pak Pandir dengan kampung seberang agak jauh apatah lagi Pak Pandir yang hanya berjalan kaki.

Fikir punya fikir maka Pak Pandir buat keputusan untuk ke kampung seberang dulu memenuhi jemputan pertama kemudian baru ke jemputan kedua.Sekurang-kurangnya dia dapat makan dua-dua sekali.

Maka Pak Pandir pun memulakan langkahannya pada hari yang di maksudkan nak jadi cerita di pertengahan jalan hujan turun dengan lebatnya dan Pak Pandir terpaksa berteduh di celah-celah pokok.Hampir 4 jam Pak Pandir menanti hujan pun berhenti.

Maka perjalanan pun di teruskan sampailah satu ketika Pak Pandir sedar beliau sudah tersilap jalan jadi mau tak mau beliau perlu berpatah balik.Waktu di tangan sudah menunjukkan hampir ke jam 5 petang , perjalanan yang nak di tempuh masih jauh jadi Pak Pandir mengambil keputusan untuk pulang sahaja ke kampungnya sekurang-kurangnya beliau masih sempat untuk menghadiri kenduri ke dua.

Jalan punya jalan maka sampailah Pak Pandir di kampungnya sendiri namun suasana lengang menyebabkan Pak Pandir keliru.Bukankah di sini ada majlis kenduri ?? Untuk memastikan yang beliau tidak silap , Pak Pandir pun bertanya kepada si tuan rumah dan jawablah si tuan rumah tadi "Ya disinilah majlis kenduri tu , cumanya majlis dah selesai dan semua makanan dah habis".

Mendengar sahaja jawapan tersebut maka Pak Pandir pulang hampa ke rumah dan membuka tin roti kapai dengan air kopi panas.Jadilah daripada tak ada apa-apa langsung !!!

Inilah sebahagian daripada cerita-cerita yang kadang kalanya orang kita kena tahu.Bukan apa bimbang takut-takut mereka-mereka yang kat atas sana tu tak nampak.


Antara contoh terbaru perlantikan Wardina Safiyyah (gambar) menganggotai Majlis Konsultasi Perpaduan Negara (MKPN).

Ini kerana Wardina diketahui memang mempunyai pandangan yang lebih mirip kepada pembangkang serta kerap kali mengkritik kerajaan dalam tulisannya di twitter.

Siapa sebenarnya Wardina? Beliau hanya seorang artis yang popularitinya semakin gerhana dan tidak mendapat permintaan pasaran. Beliau seorang yang keseorangan dan tidak mewakili mana-mana persatuan artis.Baca Selanjutnya 

Dah tak ada orang lain lagikah yang boleh di lantik ? Kalau nak memilih di kalangan artis sekalipun rasanya ada yang lebih baik dari ini.Zed Zaidi contohnya beliau sudah membuktikan taat setianya kepada perjuangan keramat UMNO dan mempertahankan kerajaan selama ini.

Tapi apa boleh buat mereka yang melantik dan memberikan nasihat jauh lebih faham mengapa !!

Malah perkara ini bukan sahaja melibatkan perlantikan Wardinah semata-mata , ada lagi kejadian yang sama waktu dengannya di tempat-tempat lain melibatkan negeri , bahagian dan kawasan.

MMI cuma nak berpesan satu perkara , nak ambil hati atau nak memujuk mereka yang tidak setuju dengan kita sekalipun jangan sampai mereka yang setia dan selama ini bersama kita HILANG & TINGGALKAN KITA !!

MMI

1 comment:

  1. Setuju dengan MMi,kalau dah dasar pembangkang tu,buatlah baik macam mana pun dia tetap membangkang.

    ReplyDelete

Labels