Followers

Sunday 2 February 2014

Video Teresa "Ia Hanyalah Satu Video Sindiran" ?!


Seperti yang MMI pernah sebut dalam artikel sebelum ini , Teresa Kok memang selalu main wayang dan beliau akan menggunakan ayat-ayat bahasa tunggang lunggangnya untuk menepis setiap cacian dan hinaannya kepada orang-orang Melayu.

“Ia hanyalah satu video sindiran,” kata Naib Pengerusi DAP, Teresa Kok apabila diminta memberi komen berhubung video Tahun Baru Cina bertajuk “Teresa Kok "Onederful" Malaysia CNY 2014”.

“Kami hanya mahukan Tahun Baru Cina yang menyeronokan. Setiap tahun saya akan membuat video bersifat sindiran yang menarik dan menyeronokan.

“Penonton saya kebanyakannya adalah kaum Cina dan ini hanya untuk Tahun Baru Cina. Anda dapat melihat banyak program feng shui mula dipaparkan untuk Tahun Baru Cina. Ianya berdasarkan perkara ini dan hanyalah satu gurauan, sindiran politik, saya tidak melihat ia satu perkara yang salah,” Teresa tertawa.

Beliau menambah, video klip tersebut menggunakan bahasa Mandarin dan Kantonis, dan sesiapa yang tidak faham kedua-dua bahasa ini tidak akan memahami jenaka tersebut.

“Ia bertujuan untuk membuat orang ramai ketawa,” katanya.Baca Selanjutnya 

Kepala hotak dia !! Di buat semata-mata untuk tujuan seronok-seronok ? Apa dia ingat Malaysia ni bapak dia punya kot ?

Tindakan Teresa sebenarnya merupakan BUKTI bahawa puak cinabeng ini semakin melampau.Menyindir kepimpinan negara dan ketua-ketua negara bukan budaya orang Malaysia dan kita tidak pernah membenarkan perkara sebegini di lakukan.

Teresa belajar mana ? 

Seperkara yang harus kerajaan sedar adalah sekiranya perlakuan menyindir seperti ini di biarkan , MMI yakin akan sampai masanya apa yang berlaku tidak lagi mampu di kawal.

Masih ternanti-nanti tindakan pihak berkuasa terhadap Teresa Kok !!!

Psst sampai bila ?

Baca juga artikel berkaitan di SINI & SINI 

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels